Beantwoord

Snelheid Glasvezel gehalveerd van 200 Mbps naar 60

  • 22 February 2022
  • 26 reacties
  • 467 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds een paar weken is mijn internetverbinding (snelheid) gehalveerd en hoewel ik heb geprobeerd het modem te resetten, de kabels te verwijderen en opnieuw aan te sluiten, blijft het probleem hetzelfde. Ik heb het abonnement Hussel Internet 200 Mbit/s, Glasvezel, maar bij het testen of via de Wifi of de ethernetkabel, met directe verbinding met de KPN Box 12 modem, haal ik nooit meer dan 50-60Mbits/s down/up snelheid wat meer dan 60% minder is dan wat ik zou moeten hebben.

Ik heb geen andere apparaten aangesloten wanneer ik de test doe, dus slechts éen PC. Ook bij het resetten van de modem schakel ik alles uit en wacht enkele minuten.

Elk advies hoe dit op te lossen is welkom.

icon

Beste antwoord door Christos 2 March 2022, 17:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 2
Badge
Test resultaten van afgelopen weeken.

 

Badge +19

Heeft u het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?

Reputatie 2
Badge

Meer dan één keer Joep, geen verandering

@Christos Heb je ook snelheidstesten die je bekabelt heb gedaan, je laat alleen de testen via wifi zien, en die kunnen door allerlei invloeden niet een goede snelheid halen.

Reputatie 2
Badge

Zoals geschreven hebt " bij het testen of via de Wifi of de ethernetkabel, met directe verbinding met de KPN Box 12 modem, haal ik nooit meer dan 50-60Mbits/s down/up snelheid" de foto is alleen een voorbeeld van de resultaten inderdaad via de WiFi. Ter info Ik heb  Cat 6 ethernet kabels gebruikt voor de test met de zelfde resultaten

@Christos Maakt mij niet uit of je ze laat zien, als je wilt dat KPN een monteur kan sturen als er niks te zien is in hun lijnmeting zal je die toch moeten laten zien, anders kunnen ze alleen een betaalde monteur sturen, iets met regeltjes.

Reputatie 2
Badge

Het lijkt(van de resultaten) dat naar 22 Januari de snelheid is gehalveerd

 

Hoi @Christos . Dat is merkwaardig dat je download zo ingezakt is.

Er staat niet toevallig een VPN aan? Heb je dit op twee verschillende apparaten bekabeld kunnen testen? (zo sluiten we de eigen apparatuur een beetje uit).

 

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik geen VPN, Erwin en testen heb ik met verschillende apparaten gedaan (1-2 jaar oud producten)

@Christos  Kan ik jou straks even bellen?

Reputatie 2
Badge

Erwin, het kan maar ik ben niet thuis

Dan bellen we volgende week even.  Ik werk doorgaans overdag (10:00 - 14:00 ). Als er dan een dag is waarop jij thuis bent, laat het weten. 

Reputatie 7
Badge +9

@Erwin_ zijn de dempingwaardes binnen de marges of had je dat nog niet kunnen bekijken ?

@Erwin_ zijn de dempingwaardes binnen de marges of had je dat nog niet kunnen bekijken ?

Het is glasvezel. Daar kunnen wij op afstand bar weinig van meten :-(  Hij doet onderwater een test waarbij soms verkeerde demping geconstateerd wordt. Dat is bij @Christos  niet het geval.  Maar die metingen zeggen niet zo veel bij glasvezel. 

Reputatie 7
Badge +9

@Erwin_ zijn de dempingwaardes binnen de marges of had je dat nog niet kunnen bekijken ?

Het is glasvezel. Daar kunnen wij op afstand bar weinig van meten :-(  Hij doet onderwater een test waarbij soms verkeerde demping geconstateerd wordt. Dat is bij @Christos  niet het geval.  Maar die metingen zeggen niet zo veel bij glasvezel. 

Snap dat het glasvezel is, Dat begreep Ik al zal ik anders even meekijken, Kan ik even zien wat demping doet..

Ik heb je wat info via teams gestuurd, @LaurensZalm 

Reputatie 2
Badge

Erwin, dat is een beetje lastig. Door de week ben ik thuis na 17.00u.

@Christos  Ben je deze ochtend ook thuis? :-)

Reputatie 2
Badge

   Helaas niet, maar vanmiddag wel na 14.00u. Of volgende week zaterdag. Laat maar weten.

 

Om 14:00 ben ik van het zonnetje aan het genieten, @Christos . 

Ik bel je komende week wel even. Je hoeft ook niet per se thuis te zijn. 

@Christos : De monteur staat nu voor woensdag 2 maart  tussen 8:00 en 12:00.  Ik ben benieuwd wat hier de uitkomst van is. Laat je het hier weten?

 

Reputatie 2
Badge

Bedankt Erwin, ik ook ben benieuwd naar de uitkomst. Ik laat het je weten

Reputatie 2
Badge

Erwin, het zou fijn zijn als de monteur ook het modem zou kunnen testen. Misschien ligt het probleem wel bij het modem. 

De monteur heeft bijna altijd een extra exemplaar in de auto.  Als hij/zij niks bijzonders op de lijn vind zal dat de volgende stap zijn.

Reputatie 2
Badge

Beste Erwin, de Opmerkingen van de monteur:  Gereed, waarschijnlijk vuil op de UTP stekker.

Kabel doorgemeten en in orde.Nu op 200 Mbp/s.

1x superwifi 2.0 geplaatst achterin de woning voor betere wifi achterin het huis.

Diensten getest en werkend opgeleverd.

De snelheid is terug naar de normale waarde, ik hoop dat het zo blijft. Bedankt voor de hulp!