Beantwoord

Snelheid glasvezel internet TFT verhogen van 200 -- > 500 mbit

  • 22 March 2021
  • 2 reacties
  • 147 keer bekeken

Ik heb een TFT abonnement afkomstig van Telfort. Nu overweeg ik de snelheid van mijn internet te verhogen van 200 -- > 500 mbit. Vanuit mijn KPN heb ik die optie niet.

Vraag: kan ik alleen de snelheid laten verhogen of gaat dan het hele abonnement op zijn kop?

Als ik namelijk een nieuw abonnement laat doorrekenen op de KPN site kom ik op 66, 99 uit inclusief vast telefoonnummer en onbeperkt bellen.

Nu betaal ik 47,24 voor 200 mbit internet een vast teledfoonnumme ren bel onbeperkt Nederland (er zit combivoordeel op, korting op vast telefoonnr en korting op onbeperkt bellen.

 

Het verschil bij een nieuw KPN abonnement tussen een internetsnelheid van 200 en 500 mbit is EUR 5,00. Dat vind ik acceptabel.

Maar het verschil tussen EUR 66,99 (nieuw KPN abonnement 500 mbit)  en EUR 47,24 (huidige 200 mbit abonnement) is volstrekt belachelijk en ga ik niet overwegen. Op het KPN abonnement zit dan wel 6 maanden een verlaagd abonnementstarief, maar daar heb ik op langere termijn niets aan.

 

Andere vraag is of een dergelijke snelheidverhoging met mijn huidige (telfort) experiabox (V10) wordt ondersteund.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 March 2021, 16:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @soudie, welkom op ons forum. Goed dat je deze vraag bij ons neerlegt. Jouw modem kan de snelheid van 500 mbps aan, maar de belemmering zit in jouw abonnement.Omdat je een oud Telfort abonnement hebt, val je ook nog onder de oude Telfort voorwaarden. Bij Telfort was een snelheid van 200 mbps het maximaal haalbare, mits de techniek dit toestond, uiteraard. Hoger dan 200 mbps kon echter niet, ook niet met glasvezel. Deze voorwaarde hebben we over genomen, daardoor heb je ook nog de Telfort voordelen. In dit geval betekent dit met jouw huidige abonnement maximaal 200 mbps mogelijk is. Wil je graag een maximale snelheid van 500 mbps, dan zal je jouw abonnement moeten wijzigen naar een KPN Hussel abonnement. Ik snap dat dit in prijs veel verschil maakt, maar aan de voorwaarden kunnen we niets wijzigen. 

Reputatie 7
Badge +24

Op het KPN abonnement zit dan wel 6 maanden een verlaagd abonnementstarief

Dat is alleen voor nieuwe klanten. Niet voor u dus. Want u bent geen nieuwe klant.