Beantwoord

Snelheid internet

  • 19 March 2019
  • 5 reacties
  • 225 keer bekeken

ik heb een allin1 abonnement waarbij een download snelheid van 50 Mbit/s wordt aangeboden (betaald)
De maximale snelheid die gehaald wordt is slechts 19 Mbit/s en in de praktijk ca. 16,79.
Wat is de reden van dit verschil zijn tussen de betaalde snelheid volgens het abonnement en de geleverde snelheid.
icon

Beste antwoord door RBxx 19 March 2019, 22:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @m.brouwers
Abonnementen worden altijd aangeboden tot een bepaalde snelheid (bij jou 50 Mbit/s)
Alleen via glasvezel zal deze snelheid ook zeker geleverd worden, maar via de "oude" telefoonlijn van koper niet altijd.

De snelheid die op een adres leverbaar is, wordt vooral bepaald door de afstand tot de centrale.
M.a.w. hoe lang is de kabel daar naar toe. Meer lengte = minder snelheid.

Wat zegt KPN Fourstack wat er mogelijk is als je jouw postcode/huisnummer invult?
Reputatie 6
Badge +9
@RBxx heeft daar helemaal gelijk.
Je betaalt niet voor 50Mbit, je betaalt voor een snelheid tot 50Mbit.
Op fourstack kan je inderdaad zen welke snelheid er technisch mogelijk is op jouw adres, dit heb je ook tijdnes het bestellen te zien gekregen.

Geadverteerde download- en uploadsnelheid
Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd op o.a. kpn.com bij het gekozen pakket. De geadverteerde snelheid is de snelheid die hoort bij je pakket, eventueel beperkt door de maximale snelheid op een adres. Je meet deze snelheid dus op dezelfde manier als de maximale snelheid.
Maximale download- en uploadsnelheid
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door d esnelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst. 90% van de maximale snelheid moet tenminste in een van de tien uitgevoerde metingen gemeten worden.
Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid
85% en hoger van de maximaale download- en uploadsnelheid. De normaliter gemeten snelheid moet in acht van de tien metingen gehaald worden.
Minimale download- en uploadsnelheid
75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.
Reputatie 7
Badge +21
@m.brouwers, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik zie dat je hierboven al heel uitgebreide antwoorden hebt gekregen, hartstikke fijn 🙂 Een korte toevoeging nog vanuit mij, want op het moment dat je via Fourstack ziet dat je meer snelheid zou moeten kunnen halen dan kijk ik graag met je mee hoe we dat kunnen bewerkstelligen.

Heb je hier nog andere vragen over, stel ze gerust!
Fourstack geeft max. 19 Mbit aan. Het Erlang-effect op een koperader veroorzaakt deze demping. Met een dubbelader aderpaar
( 4 draads) kan een lijn van speciale kwaliteit worden verkregen.
Voor meer Mbit aansluiting ben ik gedwongen om mijn heil bij ZIGGO te zoeken, wat mij als vm KPN-er pijn doet.

Gr.,
M.Brouwers
Reputatie 7
Badge +21
Fourstack bevestigt dus helaas jouw actuele snelheid.
Met iTV, meerdere telefoons, tablets en laptops is dat inderdaad "behelpen"

Andere opties zoals glasvezel, bonded koper (twee aderparen koppelen) of een geplande upgrade in de komende twee maanden zijn niet beschikbaar?

Reageer