Beantwoord

Snelheid internet

  • 12 November 2020
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

 

Al jaren heb ik een Fritz!Box hangen bij mij thuis en ben daar super tevreden mee. Met name ook omdat je kan zien wat er gebeurt en wanneer dingen veranderen. 

 

Nu zie ik dat mijn internetverbinding op de ADSL van 49mbit download naar maar 28mbit download is gegaan. Ik heb toen mijn Experiabox ertussen gehangen maar ook die krijgt maar 28mbit download. Het ligt dus niet aan mij lijkt het.

 

Andere hier ook ervaring mee? Het enige wat anders is - maar dat is alweer een week geleden - dat ik mijn Fritz 7490 heb vervangen door een 7590. Het werkt super en de eerste week ook keurig 49 mbit, maar nu dus niet meer.  Maar ook met de Experiabox maar 28mbit dus aan het modem ligt het niet.

 

Ik hoor graag of iemand een oplossing weet.

icon

Beste antwoord door Job_ 18 November 2020, 10:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ook ik ben/was een Telfort klant. Ik zie nog een aantal ex Telfort mensen die precies hetzelfde probleem hebben. Kan het daar aan liggen?

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Reg1, welkom op het forum! Wat gek dat je opeens niet meer de snelheid haalt die je voorheen wel haalde. De overgang van Telfort naar KPN is tot dusver puur administratief. Ik ben er zelf bij betrokken sinds vorig jaar januari, dus je bent bij mij aan het goede adres! Achter de schermen draait nog steeds de Telfort firmware, dus er moet eigenlijk geen verschil zijn in snelheid. Ik ga even uitzoeken waar de oorzaak wel kan liggen. Wil je allereerst een speedtest via een bekabelde verbinding hier uitvoeren en me een screenshot van de resultaten sturen?

Dan zal ik het vergelijken met de resultaten van mijn eigen analyse. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik aan de slag!

Reputatie 1

Ha Job,

Zaterdag heeft een collega het al een heel stuk verbeterd (van 18-40mbits), inmiddels is het verder verbeterd naar wat het was. 

Het is dus opgelost.

 

Dank je wel !

Reageer