Beantwoord

Snelheid internet buitengebied is niet stabiel

  • 5 October 2021
  • 21 reacties
  • 651 keer bekeken

Sinds 23 november hebben we internet buitengebied. Het modem staat bij het raam en slaat 1 streepje uit. Soms halen we rond de 30 download en 10 upload. En het kan zomaar zakken tot 3 download en 1 upload. In die gevallen is de download/uploadĀ snelheid van mijn telefoon beter dan het internet buitengebied.

Het lijkt erop dat dit momenten zijn waarop het mobiele verkeer 4G druk is. Zeker weten doe ik het niet. HetĀ  is me niet duidelijk waarom een duurder abonnement 42,50 per maand wordt achtergesteld bij een mobiel abonnement met onbeperkt internet wat goedkoper is.Ā 

Zoals het er nu voorstaat ga ik het abonnement opzeggen want op momenten dat ik het nodig heb is het niet stabiel. Afgelopen weekend ben ik thuisgebleven in Amsterdam omdat ik via ZOOM opleiding had. Als ik een stabiele internet verbinding had gehad op het adres Zevenbergjesweg 27 Voorthuizen dan was ik daar het weekend geweest.

Ik heb een vast internet abonnement in Amsterdam, onbeperkt mobiel internet en internet buitengebied. Oftewel ik betaal 3x voor internet en dan is het toch wel treurig als ik het soms moet doen met 3mb download en 1 mb upload terwijl ik per saldo voor de 3 aansluitingen meer dan 100 Euro per maand betaal.

Is hier iets aan te doen?

Is het achterstellen van 4G buitengebied op te heffen?

Is er iets mogelijk met een ander kanaal op hetĀ modem (heb ik ergens gelezen doch weet niet of dat kan)?

Heeft een buitenantenne zin als het signaal op drukke momenten toch wordt achtergesteld bij mobiel 4G internet?Ā 

Voor mijn werk en opleiding is het belangrijk dat ik stabiel genoeg internet heb om ZOOM te kunnen gebruiken. Als dat niet mogelijk is dan heeft het abonnement voor deze prijs te weinig toegevoegde waarde.Ā 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 7 October 2021, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Rob - VoorthuizenĀ ik lees dat je 4g modem maar 1Ā streepje (ontvangst) heeft. Dat is niet veel en wellicht dat dit een niet stabiele internet snelheid geeft. Dan zou een buitenantenne kunnen helpen in een betere/stabielere internetsnelheid. Heb jij een 4G modem waar de antennes van los te halen zijn. Dit is wel noodzakelijk omdat anders een buitenantenne niet hierop aangesloten kan worden.Ā 

Reputatie 1

Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerst eens een keer het modem buiten neerzetten om te kijken hoe je bereik (en snelheid) dan is. Afhankelijk daarvan kun je dan een buitenantenne aanschaffen.

Ramen (lees: HR +/++/+++ glas) houden veel radiostraling tegen vanwege metalen coatings die daarin zijn verwerkt.

Bedoel je overigens met 30, 30 mbit, of letterlijk 30 MB/s? Scheelt een factor 8 namelijk :).

Badge +19

Uit ervaring weet ik dat het best even zoeken is naar de juiste plek voor het 4g modem.Ā  Met het modem binnen haalde ik niet meer dan 10Mbit/s erbij en onstabiel. Inmiddels heb ik een buitenantenne geplaatst en heb ik er ruim 40Mbit/s bij. Maar ook met de buitenantenne moet je even zoeken naar de juiste plek.Ā HierĀ kan je jouw positie tov de zendmasten goed zien. Mobiel heeft inderdaad voorrang op het 4g modem maar over het algemeen is de capaciteit ruim voldoende. Weersomstandigheden spelen ook zeker een rol.Ā HierĀ kan je de buitenantenne bestellen.Ā  Je moet wel een 4g modem hebben met afneembare antennes.Ā 

Reputatie 7
Badge +11

Je moet wel een 4g modem hebben met afneembare antennes.Ā 

Mocht je deze niet hebben dan kan je deze via de klantenservice laten omruilen dacht ik.

Naast het modem is een aparte binnen antenne aangesloten. Die antenne is met een kabel aangesloten op het modem. De downloadsnelheid is soms 30 en kan iets later terug gaan naar 3.Ā 

Ā 

Badge +19

Je hebt een gewoon modem en een 4g modem.Ā  Die zijn aan elkaar gekoppeld met een kabel. Welk type modem heb je? V10 of v10a. Welke

van de 2 op de foto heb je?

De linker op bovenstaande foto. Dus zonder antenne's. Deze is gekoppeld aan een modemĀ 

Experia Box V10 (wit).

Reputatie 7
Badge +9

@Rob - VoorthuizenĀ dan heeft een buitenantenne voorlopig geen zin en dan moet je kijken of je het 4G modem op een betere plek kan zetten. Ik had ergens gelezen dat de variant met losse antennes niet meer geleverd worden. Wellicht kanĀ een moderator voor je nog ietsĀ betekenen.Ā 

Vandaag heb ik voor het eerst dat de antenne 2 streepjes uitslaat. Toch is de snelheid traag. Het is overigens erg wisselend en kan zo maar weer sneller zijn.Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Rob - Voorthuizen, welkom op het KPN forum! Jammer dat je niet optimaal kunt genieten van jouw Sneller Internet Buitengebied modem. Ik zie dat mede-forumgebruikers @Hoopvol, @Joep1965, @FritzlĀ en @NHendriksĀ al geprobeerd hebben je op weg te helpen, maar het mag nog niet baten.Ā De tips om naar een buitenantenne te kijken, zijn zeker goede tips. We kunnen echter eerst binnenshuis beginnen.Ā Het is goed om de onderstaandeĀ dingen langs te lopen, om te zien of dat verschil maakt.Ā 

  • Doorloop voor de zekerheid even de installatie/aansluitkaart.
  • Schakel het 4G modem uit en koppel 'm los.
  • Controleer of de sim er helemaal goed in zit, klik hem er eventueel even uit en weer in (het is belangrijk dat je de klik hoort). Kijk eventueel in het topic Simkaart van Sneller Internet Buitengebied modem herstellen voor het juist installeren van de simkaart.Ā 
  • Schakel het 4G modem weer in en laat het opstarten, sluit 'm nog niet aan op de Experia Box. De lampjes gaan eerst in verschillende kleuren branden.
  • Wacht tot alle lampjes weer blauw branden, dat betekent dat het 4G modem opgestart is en zich aangemeld heeft in het 4G netwerk.
  • Signaal lampjes: controleer wat voor signaal het 4G modem ontvangt. 2 streepjes is matig, 3 is natuurlijk beter. Verplaats het 4G modem bijvoorbeeld naar een hoger punt in huis of naar een raam. Dat verbetert de ontvangst.
  • Als de lampjes goed branden en het signaal goed is, sluit dan het 4G modem weer aan op de Experia Box.

Beste Denise,

Allereerst dank voor jouw reactie en suggesties.

Gister heb ik 3x gebeld met 0800 0402 en ik krijg net als nu iedere keer iets anders te horen terwijl niets helpt. Boeiend is ook dat KPN medewerkers elkaar regelmatig tegenspreken.

Net zo boeiend als de medewerker die ikĀ vorige week heb gesproken. Mijn vraag vorige week was of het zinvol was om een buitenantenne aan te schaffen. De medewerker vertelde dat KPN deze niet verkoopt. Hem vertelt dat er anders wel Ć©Ć©n te koop wordt aangeboden op de KPN site. Was hem niet bekend en hij kon me ook niet vertellen of deze antenne mij zou kunnen helpen.Ā  Hij kon ook niets vertellen over mogelijke, toekomstigeĀ verbeteringen in het netwerk (er staan in dit buitengebied duizenden huisjes dicht op elkaar) of dat de komst van 6G mogelijk een verbetering zou kunnen geven.Ā Verder vertelde hij dat de klantenservice geen contact heeft met andere afdelingen en ook niet kon doorverbindenĀ met iemandĀ die daar wel meer van weet!!!Ā 

Gister hebĀ ik om 15.30 voorĀ de eerste keer gebeld. Na wat doormetingen wasĀ de conclusie van een mannelijke medewerker dat er een monteur moest komen om het zwarte 4-g kastje te resetten en dat kon ik niet zelf doen. Het zou op kosten van de KPN zijn en ik zou voor 18.00 uur gebeld worden voor een afspraak. Wat precies ontging me maar het was iets anders dan het herplaatsen van de Sim kaart.

Om 18.00 weer gebeld omdat er niet is gebeld voor de toegezegde afspraak. Nu Fleur aan de lijn. Volgens haar was de monteur niet nodig. Ze heeft verschillende metingen gedaan. Nadat ze me de 2e keer in de wacht had gezet kwam ze terug en na een paar woorden werd de verbinding verbroken. Ik had gehoopt dat ze terug zou bellen - immers jullie hebben mijn nummer - maar helaas.

Om 18.31 voor de 3e keer gebeld. Nu Angel aan de lijn. Opnieuw doormetingen en een monteur was volgens haar niet aan de orde. Ze zou daar ook feedback op geven aan de collega's. Bovendien zou een monteur door mij betaald moeten worden omdat volgens haar alles bij de KPN goed werkt. Angel vertelde dat ik wel stabiel internet zou halen als ik via een ethernet kabel zou werken. Tot dan toe had ik via wifi gewerkt. De snelheid is soms behoorlijk (30 download en 10 upload) en zakt ook regelmatig terug naar 3 downĀ en 1 up. Of soms 3 down en 6 up. Ik kan die instabiliteit niet rijmen met een kabel doch volgens Angel met 9 jaar ervaring was ze er 99% zeker van dat het daar aan ligt. En zou met een kabel de instabiliteit opgelost zijn.

Voor alle duidelijkheid. Ik werk nu op een nieuwe en krachtige laptop van een half jaar oud. Ik zit op 3 ofĀ 4 meter van het modem en er zitten geen muren of andere objecten tussen.

Vandaag zowel met wifi als de inmiddels aanwezig ethernet kabel speedtesten gedaan. Het maakt geenĀ verschil. In de ochtend zowel met wifi als ethernet getest. Om 10 uur allebei zo'n 20 down en 8 up. En om 11 uur 7 down en 8 up!!! Die kabel maakt dus niet het verschil.

Gisteravond was het echt dramatisch met als dieptepunt 2 down en 3 up. En dan te bedenken dat ik voor 3 internet abonnementen betaal. Een vast, een mobiel onbeperkt en een buitengebied.

Dan komt jouw bericht. Ik heb precies gedaan wat nodig is om internet buitengebied te herstellen en het maakt 0 verschil. Overigens is de installatie 2 weken geleden door een monteur gedaan.

En heeft Angel mij gister met 9 jaar ervaring verzekert dat het installeren van een buitenantenne geen enkele zin heeft. Jouw advies staat dus haaks op haar advies. Het lijkt wel of iedere KPN medewerker iets anders zegt.Ā Het is om moedeloos van te worden.Ā 

Bij de aanschaf van internet buitengebied werd mij verzekerd dat er voldoende snelheid gehaald zou worden om te kunnen beeldbellen. Dat was voor mij de reden om het aan te schaffen. Voor e-mailen en af en toe iets opzoeken op het internet volstaat een hotspot met mijn telefoon wel.Ā 

Voor de installatie van het modem werd ik benaderd door een monteur van KPN netwerk en die vertelde mij dat ik niet teveel moest verwachten. Hij noemde het verkoperspraatjes en meer beloven dan waargemaakt kan worden. Daar begint het nu inderdaad op te lijken.

Zelf heb ik het idee dat de sterke schommelingen in snelheid mogelijk te maken hebben met drukker mobiel 4G verkeer. Ik heb gelezen dat internet buitengebied dan wordt achtergesteld. De logica hiervan kan geen enkele medewerker mij tot nu toe vertellen. Mijn internet buitengebied is een stuk duurder dan mijn onbeperkt mobiel internet en toch wordt buitengebied achtergesteld. Ik zou het logisch vinden als het duurdere abonnement juist voorrang krijgt.

Ik heb al een paar keer gehad dat in de avond mijn mobiele internet inderdaad sneller is dan internet buitengebied.

Alles bij elkaar is het dus super teleurstellend en ik hoop toch echt dat er nog iets aan te doen valt. Want zoals het nu is ervaar ik het als pure wanprestatie. Zeker als ik vandaag op internet lees dat je volgens de KPN met internet buitengebied gemiddeld tot 50Mbit/s meer haalt dan je huidige internet snelheid.

Ik hoop dat jullie alsnog voor een verbetering van de snelheid kunnen zorgen waarĀ ik echt mee ben geholpen.Ā Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan me voorstellen dat het voor jou verwarrend is dat je verschillende antwoorden krijgt. We blijven natuurlijk mensen en kunnen van mening en ervaring verschillen. Waar een bepaald iets bij de ƩƩn dƩ oplossing kan zijn, kan het bij een ander juist totaal niet goed werken. Het kan dus zijn dat de ƩƩn goede ervaringen heeft met een buitenantenne, kan een ander er niets mee hebben. Ik zou het in jouw geval juist wel aanraden. De huidige opstelling werkt niet voor jou. Een buitenantenne kan het verschil maken.

Zelf heb ik het idee dat de sterke schommelingen in snelheid mogelijk te maken hebben met drukker mobiel 4G verkeer. Ik heb gelezen dat internet buitengebied dan wordt achtergesteld. De logica hiervan kan geen enkele medewerker mij tot nu toe vertellen. Mijn internet buitengebied is een stuk duurder dan mijn onbeperkt mobiel internet en toch wordt buitengebied achtergesteld. Ik zou het logisch vinden als het duurdere abonnement juist voorrang krijgt.

Er zit geen limiet op Sneller Internet Buitengebied. Wel is het zo dat de snelheid die jij kunt halen,Ā afhankelijk is van de 4G-dekking en de drukte op het 4G-netwerk. Is er superveel verkeer op de 4G-mast? Dan krijgen mobiele smartphone gebruikers voorrang. Het 4G modem is een aanvulling op jouw Thuis netwerk. De koperverbinding is jouw hoofdlijn. Daar betaal je ook voor. Sneller Internet Buitengebied is een gratis aanvulling, mits je hiervoor in aanmerking komt. Bij een mobiel abonnement betaal je alleen voor het mobiele verkeer en daarom hebben die voorrang op jouw Sneller Internet Buitengebied.

Een buitenantenne kan hierbij wel helpen. De dekking en de drukte op het 4G netwerk kan je niet verbeteren, maar je kunt er wel voor zorgen dat het signaal beter opgepikt kan worden door het 4G modem. En dit kan je met een buitenantenne doen. Vergelijk het met jouw mobiele telefoon. Het bereik is buiten doorgaans een stuk beter dan binnen. Als je binnen zit heb je nog te maken met muren en andere storingsbronnen die invloed hebben op het signaal. Een buitenantenne kan het signaal direct van buiten oppikken en dan doorsturen naar jouw 4G modem. Ik ben van mening dat dit jou kan helpen.

Badge +19

Het sneller internet buitengebied wordt niet zo heel veel gebruikt. Waarschijnlijk komt het daardoor dat er minder kennis is bij de medewerkers is. En het mooie van het forum is dat daar mensen met ervaring en kennis zitten.Ā  Ieder heeft zn specialiteit.Ā  Ik heb sneller internet buitengebied en als je me zou kennen zou je me een zeikerdĀ noemen maar ik wil het gewoon het maximale hebben en dat heb ik nu ook. Ben wel 25x het dak op geklommen om die buitenantenne op de goeie plek te krijgen. Maar nu heb ik ook wat.Ā  Plus 50Mbit/s!!!!Ā  En dat terwijl mijn positie tov de zendmasten gewoon slecht is. Het kan ook bij jou maar je moet er wel wat voor doen.Ā 

Ā 

Er zit geen limiet op Sneller Internet Buitengebied. Wel is het zo dat de snelheid die jij kunt halen,Ā afhankelijk is van de 4G-dekking en de drukte op het 4G-netwerk. Is er superveel verkeer op de 4G-mast? Dan krijgen mobiele smartphone gebruikers voorrang. Het 4G modem is een aanvulling op jouw Thuis netwerk. De koperverbinding is jouw hoofdlijn. Daar betaal je ook voor. Sneller Internet Buitengebied is een gratis aanvulling, mits je hiervoor in aanmerking komt. Bij een mobiel abonnement betaal je alleen voor het mobiele verkeer en daarom hebben die voorrang op jouw Sneller Internet Buitengebied.

Ā 

Vanmorgen haalde ik 3Mb download snelheid en nu is het beter want ik haal met ethernet kabel ruim 4Mb!!!Ā Nog steeds dramatisch slecht. De opmerking van Denise dat ik betaal voor de koperverbinding als hoofdlijn vind ik echt belachelijk. Niemand betaalt 42,50 per maand voor de max 3 Mb die door de koperverbinding gaat. In de meting van KPN monteur was het slechts 2Mb. Je betaalt juist 42,50 per maand omdat het 4G modem erbij komt. Als dan op alle courante momenten je achteraan in de rij komt is deze prijs natuurlijk belachelijk hoog.Ā  Zeker als de KPN zelf adverteert met tot gemiddeld 50Mb meer dan je huidige internet snelheid. Dan is wat geleverd wordt totaal niet in overeenstemming met wat wordt geadverteerd.

De optie van de buitenĀ  antenne houd ik nog even open. Een aantalĀ  mensen zegt niet doen en een aantal mensenĀ zegt wel doen. Als de KPN garandeert dat ik dan een fatsoenlijke snelheid heb danĀ wil ikĀ het zekerĀ doen. Maar die garantie krijg ik tot op hedenĀ niet.Ā IkĀ vindĀ dat de KPN eerst maar eens zijn toezeggingenĀ in de winkel en in advertenties moet nakomen.Ā  Ga maandag weer bellen en een klacht indienen want wat wordt beloofdĀ  wordt bijĀ lange na nietĀ waargemaakt.

Ā 

Het sneller internet buitengebied wordt niet zo heel veel gebruikt. Waarschijnlijk komt het daardoor dat er minder kennis is bij de medewerkers is. En het mooie van het forum is dat daar mensen met ervaring en kennis zitten.Ā  Ieder heeft zn specialiteit.Ā  Ik heb sneller internet buitengebied en als je me zou kennen zou je me een zeikerdĀ noemen maar ik wil het gewoon het maximale hebben en dat heb ik nu ook. Ben wel 25x het dak op geklommen om die buitenantenne op de goeie plek te krijgen. Maar nu heb ik ook wat.Ā  Plus 50Mbit/s!!!!Ā  En dat terwijl mijn positie tov de zendmasten gewoon slecht is. Het kan ook bij jou maar je moet er wel wat voor doen.Ā 

Dank je wel voor de moeite Joep. Ik vind dat eerst de KPN aan zet is. De antenne houd ik als optie open. Heb jij de antenne in gebruik die de KPN aanbiedt of heb je een ander merk/type? Met een beugel aan het dak of hoger op een paal/mast?

Alvast bedankt voor jouw reactie en een fijn weekend.

Badge +19

Hoi, ik heb de buitenantenne van KPN. Die heb ik aan een paal bevestigd en staat op het platte dak.

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap heel goed dat je graag een hogere internetsnelheid wilt,Ā @Rob - Voorthuizen, maar soms is dit gewoon niet haalbaar. Bij een koperverbinding wordt het signaal door stroomimpulsen doorgegeven.Ā Hierdoor is de afstand van de wijkcentrale naar jouw woning belangrijk: hoe verder je van de wijkcentrale of straatkast woont, hoe langzamer het internet.Ā De daadwerkelijk haalbare snelheid varieert dus per adres. Wanneer je in een buitengebied woont, woon je vaak ver van een wijkcentrale. De technisch maximaal haalbare snelheid op jouw adres is hierdoor vaak erg laag. We bieden onze klanten in buitengebieden daarom een gratis dienst: Sneller Internet Buitengebied. Je komt in aanmerking voor Sneller Internet Buitengebied alsĀ in een gebied in Nederland woont:

  • waar de komende 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt met voldoende capaciteit op het 4G netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt waar voldoende 4G binnenshuisdekking is.

Bovenstaande punten verschillen per woning. Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.

Met Sneller Internet Buitengebied kan je tot gemiddeld 50 Mbit/s sneller internet halen. De crux zit hem in het woordje ā€˜totā€™. Als we kijken naar alle klanten met Sneller Internet Buitengebied, dan zien we een grote variatie aan snelheden die aan het Thuis abonnement wordt toegevoegd. Je kunt wel tot 50 Mbit/s extra snelheid krijgen, maar dit kan ook slechts 1 Mbit/s extra zijn. Dit komt doordat de maximaal haalbare snelheid op jouw adresĀ afhankelijk is van de 4G-dekking en de drukte op het 4G-netwerk. BovendienĀ krijgen mobiele smartphone gebruikers voorrang op het mobiele netwerk wanneer het erg druk is. De extra snelheid die je krijgt kan dus sterk variĆ«ren en je zult ook zien dat de Ć©Ć©n meer snelheid met het 4G modem kan halen dan de ander.

Het enige wat ik kan aanraden, is om een buitenantenne in gebruik te nemen.Ā De dekking en de drukte op het 4G netwerk kan je niet verbeteren, maar je kunt er wel voor zorgen dat het signaal beter opgepikt kan worden door het 4G modem. En dit kan je met een buitenantenne doen. Vergelijk het met jouw mobiele telefoon. Het bereik is buiten doorgaans een stuk beter dan binnen. Als je binnen zit heb je nog te maken met muren en andere storingsbronnen die invloed hebben op het signaal. Een buitenantenne kan het signaal direct van buiten oppikken en dan doorsturen naar jouw 4G modem.

Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je gehoopt had, maar ik kan het niet anders maken.

Beste Denise,

Jouw reactie begrijp ik heel goed Ć©n waar je geheel aan voorbij gaat is dat dezelfde KPN in de winkel en ook in advertenties meer beloofd dan wordt waargemaakt. Als ik op momenten dat er druk 4G verkeer is niet verder kom dan 3Mb download snelheid met gebruik van een ethernet kabel dan is het logisch dat een klant zeer ontevreden is.Ā 

Ik heb nu al een maar KPN medewerkers letterlijk horen zeggen dat er een verschil is tussen wat de verkopers ( inclusief de marketing cowboys šŸ™‚ ) van KPN zeggen en wat realistisch is. En zo wordt de klant gelokt en moet het veel geld betalen voor een product dat op de gewilde tijden ronduit slecht is.

Heb jij een advertentieĀ gezien waarin de KPN adverteert met:

ā€œvoor 42,50 per maand kuntĀ u totĀ 50Mb extra downloadĀ snelheid krijgen als er bijna niemandĀ van het 4G gebruikĀ maaktĀ Ć©nĀ beste klant het kan ookĀ zoĀ zijn dat het op drukke momentenĀ ( leesĀ alsĀ de meeste mensen waaronder ik op het internet willen) niet meer dan 1Mb is. TotĀ  zover onze serviceā€.

Die advertentieĀ heb ik nog niet gezien Ć©n dat zou wel een veel eerlijker verhaal zijn. Ik had echtĀ geen 50 Mb verwacht Ć©n op drukke momenten niet meer dan 3Mb isĀ wel het andere uiterste.

Op rustige momenten dan haal ik wel 30Mb en dat is wat mij betreft goed genoeg. Het probleem zit hem in het achterstellen op drukkeĀ momenten. En zoals je zelf al schrijft, is dat probleem niet opgelost met een buitenantenne. Daarom vind ik de prijs die KPN vraagt voor het abonnement niet in verhouding tot het product dat wordt geleverd.

HetĀ  isĀ me duidelijk dat wij erĀ verder niet uitkomen. Dank dat je de moeite hebt genomen en als klant heb ik er niets. Het is net als bij de klantenservice alsofĀ jeĀ tegen een muur aanloopt. Een bureaucratische organisatieĀ die niet in oplossingen vanuit de klant denkt. Doch zich verschuilt achter regels zoals: we belovenĀ tot 50Mb zodat ze nietsĀ hoevenĀ te presteren want 1 MbĀ extra is ook totĀ 50Mb. Tja,Ā zo lustĀ ikĀ er nog wel eentje.Ā 

Ik zal een klacht indienen en afhankelijk van de uitkomst me op verdere stappen beraden.Ā 

Badge +19

Hier heb je mij nog een keeršŸ˜‰. Je wil een strijd aangaan die je nooit gaat winnen. KPN geeft altijd aan dat de snelheden TOT een bepaalde snelheid zijn. Daarbij krijg je het 4g modem gratis als aanvulling op het reguliere netwerk en wordt er duidelijk vermeld dat je tot 50Mbit/s er bij kan halen. Jij weet ook wel dat er altijd een groot verschil is qua bereik tussen binnen en buiten. Bespaar je het gedoe van klachten en stappen ondernemen want de boel is gewoon dichtgetimmerd.Ā  Er zijn gewoon veel omgevingsfactoren die een rol spelen bij het bereik. Denk aan weersomstandigheden en wel of geen blad aan de bomen etc. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar als het kan koop die buitenantenne en vraag om het modem met de afneembareĀ  antennes. En wat de capaciteit van de masten betreft ben ik er zeker van dat die voldoende is want anders kan je het niet eens bestellen.Ā  Ik snap je irritatie maar blijf er niet in hangen en ga aan de slag. Het kan ook bij jou. Niet boos op me worden het is gewoon een goed bedoeld advies.Ā 

HetĀ  isĀ me duidelijk dat wij erĀ verder niet uitkomen. Dank dat je de moeite hebt genomen en als klant heb ik er niets. Het is net als bij de klantenservice alsofĀ jeĀ tegen een muur aanloopt. Een bureaucratische organisatieĀ die niet in oplossingen vanuit de klant denkt. Doch zich verschuilt achter regels zoals: we belovenĀ tot 50Mb zodat ze nietsĀ hoevenĀ te presteren want 1 MbĀ extra is ook totĀ 50Mb. Tja,Ā zo lustĀ ikĀ er nog wel eentje.Ā 

Ik zal een klacht indienen en afhankelijk van de uitkomst me op verdere stappen beraden.

ā€˜oplossingen vanuit de klantā€™ houdt in, anders gelezen dan jij bedoelt, dat jij zelf stappen onderneemt. Misschien eens een paar duizend euro lappen ten behoeve van eigenhandige vervanging van telefoonlijnen door glasvezel op de postcodelocatie die je aangeeft.

De ā€˜stappenā€™ die jij waarschijnlijk bedoelt zouden er in kunnen resulteren dat KPN stopt met de gratis 4G aanvulling omdat het veel te veel gezeur oplevert. Bespaart weer een hoop bij de klantenservice en aan marketing medewerkers en aan extra elektronische apparatuur. Nadeel is wel dan dat mensen die niet ook nog in Amsterdam vast internet hebben (laten we zeggen in Drenthe woonachtig zijn) hiervan de dupe zijn.

Ik besef dat deze vraag al een tijdje geleden is, soort van beantwoord, maar ik vroeg me af of een mifi oplossing hier geen verbetering zou kunnen zijn?

dan heb je in ieder geval geen last van het feit dat mobiel 4g verkeer voorrang heeft.