Beantwoord

Snelheid internet/wegvallen vaste telefonie

  • 12 November 2020
  • 26 reacties
  • 170 keer bekeken

Ik heb een 100 Mbps abonnement oorspronkelijk van Telfort. De laatste tijd heb ik een 2 problemen. De snelheid van het internet is tussen de 5 en 60 Mbps en de vaste telefonie via het modem valt tijdens een gesprek constant weg. Ik heb al een aantal keren het modem (Exp V10a) van de spanning gehaald om hem opnieuw op te starten. Helpt niet. Ik heb ook een nieuw Gigasetje gekocht omdat ik in eerste instantie dacht dat die stuk was. Helpt ook niet. Ben bij de telefoonwinkel van KPN geweest. Verwijzen mij door naar een 0800 nummer. Nummer gebeld 15 minuten in de wacht en daarna verbroken met een verwijzing naar internet voor vragen. Lekker rondje langs de velden. Wie-o-wie kan mij verder helpen. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 November 2020, 13:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

Dat is allemaal niet zoals het hoort? Heb je de V10A al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen zogenaamde harde reset?

Nee nog niet. Hoe doe ik dat?

Badge +19

Als het goed is zit er een resetknopje.  Druk dat in tot dat je merkt dat ie opnieuw gaat starten  en laat em dan een minuut of 5 staan. Liefst alles eraf halen qua aangesloten kabels.

Harde reset gedaan. Speedtest komt niet verder dan 54 Mbps. Telefoon nog niet kunnen testen.

Badge +19

Dat heb je met een bekabelde pc of laptop gemeten neem ik aan?

Nee. Ga ik doen.

 

Woning bestaat uit 2 verdiepingen met een stenen tussenvloer. Ik heb een Apple Airport Basis Station (voor mesh wifi en backup) bij het modem staan die beneden in de meterkast staat. Ik heb de snelheid met een laptop naast het modem gemeten zowel via wifi als bekabeld. Naast het modem is het goed ongeveer 90 MBPS. Ik heb een harde reset gedaan van de Time Capsule en heb nu boven geen wifi meer. Ik vermoed dat deze de geest gegeven heeft. Ik vervoer mijn tv-signaal via het 220 elektra-net. Kan ik via deze adapter ook mijn wifi naar boven brengen of is er een betere oplossing. Bekabeld is technisch moeilijk uitvoerbaar. 

Blijft nog over het probleem van de wegvallende vaste telefoon. Hij gaat over maar na enige seconden valt de stem weg om later weer terug te komen.

Badge +19

Theoretisch kan dat afhankelijk van je electriciteitsnetwerk.  Verschillende fases kan al een probleem worden. Sowieso verlies je heel veel snelheid als het via het electriciteitsnetwerk doet.

OK. Ik heb mijn wifi weer teruggezet van Apple Airport wifi naar wifi via het modem. Ik heb nu ongeveer 50 MBPS. Conclusie Super wifi installeren? Gaat die wel door een stenen vloer?

Blijft dus over het wegvallen van mijn vaste telefoon. Hij staat in de buurt van het modem.

 

Badge +19

Tsja als je echt een hogere snelheid wil zijn de super wifi's een optie. Ik zou met 50 al tevreden zijn. Tsja en wat die telefoon betreft zou ik niet weten wat je nog kan doen. Ik neem aan dat je al een ander toestel hebt geprobeerd. 

Inderdaad ik heb een nieuw setje gekocht maar die geven hetzelfde negatieve resultaat. Defect in het modem?

Badge +19

Daar lijkt het wel op. Je hebt ook het kabeltje vervangen?

IK heb zojuist het rje-kabeltje vervangen. Ik probleem blijft aanwezig. Het lijkt erop dat het probleem gestart is nadat ik het oude modem in juni jl. vervangen heb door de V10A.

Badge +19

Ik denk dat je het beste kan wachten op een moderator.  Duurt wel 5 dagen momenteel maar zelf kan je niets meer doen.

Neemt hij/zij contact met mij op via deze vraag

Badge +19

Ze reageren hier op jouw topic.

​​​​@discovery1 Wat ik er nu van begrijp is het snelheids probleem opgelost maar zit je nog met die wegvallende telefonie?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.

Hoi Erwin

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik nu ook weer een verminderde snelheid. Getest met de KPN speedtest ongeveer 65 Mbps, 74% signaal (wifi-analyse) en geen zware lopende processen.

Graag even een mail als je een nieuwe post gedaan hebt

mvrgr

Ton Jansen

Hoi @discovery1 . De wifisnelheid is heel lastig te garanderen. Mocht de snelheid bekabeld ook terugvallen is de kans dat er iets met het modem of de toevoer van het signaal is, groter.

Valt de telefonie nog steeds weg? Vind je het goed dat ik jouw modem vanaf afstand een volledige reset geef?

 

Erwin

Telefoon valt nog steeds weg. Dit setje is nieuw en aangeschaft omdat ik dacht dat het oude setje defect was. Modem heb ik al eens gereset met het kleine reset knopje. Daarna trad het nog steeds op. Als jouw reset anders is mag je dat van mij doen.

Ik wil graag nog wat meer weten of het nieuwe setje. Is deze rechtstreeks aangesloten op de experiabox? Of zit er een telefoon verlengsnoer tussen? 

Wat gebeurt er precies? Jij bent in gesprek en vallen er dan stukken van het gesprek weg of wordt de verbinding helemaal verbroken? Gebeurt het als jij iemand belt of ook als iemand jou heeft gebeld? Of maakt dat geen verschil?

Het zetje zit rechtstreeks aangesloten op de experiabox. Er vallen stukken van het geluid weg. Zowel als ik iemand bel of wanneer ik gebeld word.

Hoi @discovery1 . Leuk je even gesproken te hebben.

Mijn advies is om even de interne bekabeling uit te sluiten als boosdoener. Je gaat het dect station even rechtstreeks op de experiabox aansluiten. Als de storing er dan nog steeds is, laat het mij weten want dan zit ik aan een omruil van de experiabox te denken.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.