Beantwoord

Snelheid van internet komt niet overeen met abonnement

  • 3 January 2021
  • 10 reacties
  • 187 keer bekeken

Hb een abonnement met 40 mbit/s download en 4 mbit/s upload. Met de speed checker kom ik gemiddeld op 3 mbit/s download en 6 mbit/s upload. Heb dit gedurende afgelopen maar verschillende malen getest met KPN tester. Is dit normal? Ik betaal toch voor 40 Mbit/s! 

icon

Beste antwoord door PieterRi 10 January 2021, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Wil je meten met een bekabelde pc of laptop op www.speedtest.net

De test zojuist op de laptop via kabel gedaan en de uitslag is exact hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +10

Test het inderdaad met een bekabelde verbinding en sluit alle andere verbindingen af.

Dit verklaart niet waarom het zo laag is als het bij u is maar de verbinding die u krijgt is TOT het aantal MB’s wat het abonnement zegt.

Reputatie 7
Badge +17

@PieterRi ik heb het met de gegevens in je profiel nagekeken en ik zie dat er op dit moment een snelheid van 23Mbit binnenkomt op het modem. Alles dat lager gemeten wordt dan dat zou normaal gesproken aan verlies binnen het eigen netwerk moeten liggen. Zou je zoals door @Maurice85 aangegeven eens kunnen meten met bekabeld aangesloten apparaat waarbij alle andere apparatuur niet aangesloten is?

Beste Bram, afgelopen dinsdag is een monteur van kpn bij ons geweest en het probleem zat in de router. Deze is vervangen en nu is ons internet ongeveer 25 mbit/s. Dat is al een super verbetering t.o.v. 3 mbit/s. Voor ons is het opgelost. 
groeten,

Pieter

Ik heb hetzelfde probleem. 

Ik heb recent het abonnement aangepast naar een down- en upload van 500, maar dit haal ik niet.

Geheel bekabeld haal ik in de download nog wel tot 468, maar de upload komt niet verder dan 317. Gemeten via de snelheidstest van KPN. 

Toch wel jammer, voor een prijzig abonnement. 

Badge +19

En dat meet je zonder dat er iets anders aangesloten is op het modem?

In ieder geval niets wat bandbreedte gebruikt. Enkel en radio en tv bekabeld, die uitgeschakeld staan.

Twee telefoons op Wifi die niet gebruikt werden op dat moment.

Badge +19

En ook geen switch in je netwerk?

Ik heb wel een switch, maar voor de snelheidsmeting heb ik de laptop rechtstreek met een kabel op de routen aangesloten.