Snelheid verhoogd maar is nu langzamer

  • 10 December 2020
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik ben overgestapt van KPN compleet met 500mb/s naar KPN hussel 1gb/s maar de snelheid is nu lager dan ervoor. Ik heb alles al gereset. Het wifi verbeterings programma al diverse malen doorlopen maar nog steeds geen verschil. Zelfs de wifipower punten weer geinstalleerd maar die geven hetzelfde resultaat…..??? Nu heb ik gebeld met KPN maar blijkt dat ik niet meer terug kan naar KPN compleet. Dus nu met de gebakken peren.

 

Admin; eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @Arjenvdw. Vervelend om te horen. Heb je al eens geprobeerd om de superwifi punten af te koppelen, wifi weer vanuit de Experiabox zelf aanzetten, dan inloggen op de Experiabox en de kanalen van de 2.4/5 GHZ te wijzigen? Daarnaast, wat is de snelheid als je een bekabelde test doet?

Hallo Sebastiaan,

 

Dat heb ik ook al geprobeerd maar dat gaf niet echt een verschil. Nu weer teruggegaan naar hussel 500 en ik meet nu bijna 500 mb/s. Misschien kan mijn adres geen 1gb/s aan?

Reputatie 4
Badge +5

@Arjenvdw Dat zou niet zo moeten zijn.

 

Beschikbaar

Technology Type

Leverancier

Distributiepunt(en)

Download snelheid (Kbps)

Upload snelheid (Kbps)

Opmerkingen

Fiber

   

1.000.000

500.000

Heel erg gek. Je verbinding zou een stuk beter moeten worden t.o.v. 500mbps. Fijn om te horen dat de 500mbps wel weer goed werkt. De bandbreedte op de Experiabox V10 zou ook voldoende moeten zijn.  “300 Mbit/s 2,4 GHz + 1300 Mbit/s 5 GHz”

 

 

Dat leek mij ook al maar het was wel op de dag dat jullie een landelijke tv storing hadden dus misschien had dat er mee te maken.

Reputatie 4
Badge +5

@Arjenvdw Naar mijn weten zou die storing geen invloed moeten hebben op de snelheid die op je modem binnenkomt. Is het voor nu goed om je pakket op de 500mbps te laten lopen of wil je toch wel graag 1000mbps halen?

Laat het maar even zo. Ik probeer het over een tijdje nog wel een keer. Bedankt

Reputatie 4
Badge +5

Helemaal goed! Geen probleem!