Vraag

Snelheid wifi enorm gedaald

  • 30 January 2021
  • 20 reacties
  • 113 keer bekeken

Sinds een paar weken heb ik 1Gbps glasvezel van KPN. Aanvankelijk was de wifisnelheid 500 Mbps wat natuurlijk prima is als je dat meet met je mobiele telefoon. Een week geleden sprong het modem opeens naar de fabrieksinstellingen en moest ik het modem zelf weer opnieuw installeren (SSID, WPA key). Ik heb verder niets aan de instellingen veranderd. De snelheid is nu max 120 Mbps (down) en 50 Mbps (up) gemeten met mobiel. Ik heb het modem al een paar keer aan en uit gedaan (en de stekker er uit gehaald) en ook het glasvezel kastje zelf. Geen verbetering. De wifi manager doet het niet, omdat het inloggen mislukt (en ja ik heb ook al geprobeerd het abonnement te ontkoppelen en weer opnieuw te koppelen). Ik heb ook gecheckt of er een storing is, maar dat is niet zo. Wie kan mij helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

Edit: Oeps ... Een V10 (zonder a) zo te zien.

Experia v10

Reputatie 7

Meet je die snelheid vanaf een bekabeld aangesloten PC?

Experiabox v10a moet dat zijn

Nee, met mobiel, maar dat was eerst 500 mbps en nu 120 mbps

Ik heb nu met Ethernet kabel gemeten en  down is dat nu 122 Mbps en up 143 Mbps.

Het is dus een experiabox v10a

Reputatie 7

Gebruik op de bekabelde PC de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store en kies voor de server van RoutIT B.V. uit Ede of die van XS4ALL.

Meet je dan ook nog steeds van die lage waarden?

Ja, met die uit Ede meet ik 118 Mbps (down) en 143 Mbps (up), met Ethernet kabel dus

Reputatie 7

Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren om je hierbij te helpen.

Aangezien ik via wifi de volle gecontracteerde 200Mbps haal richting RoutIT B.V. lijkt er geen bottleneck hogerop in het netwerk te zijn en dus komen we dan al snel bij ofwel jouw V10a ofwel het netwerkprofiel van jouw aansluiting.

Dank je wel

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Arj4n! Welkom hier. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?  Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

Ik hoor graag van je:blush:

Hi Lisa, ik het het ingevuld in het profiel

 

Reputatie 7
Badge +17

25 januari is het modem gereset/offline gehaald. Dit is een gebruikersverzoek geweest. Dat betekent dat het modem handmatig gereset is of even (meestal langere tijd) stroomloos is geweest. 

Heb je vandaag iets met het modem gedaan? Bijvoorbeeld opnieuw opstarten of stroomloos gemaakt? 
Welke kleur brandt het lampje voorop het modem?

Laatste vraag: Zou je het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos kunnen maken? 

Ik hoor het graag als je dit gedaan hebt. :blush:
 

Het lampje brandt groen en ik heb het modem opnieuw opgestart. Het glasvezelkastje is 2 minuten stroomloos gemaakt en er zit nu weer stroom op.

Speedtest geeft nog steeds 120 mbps (down) en 140 mbps (up) aan (gemeten via ethernet kabel)

Wanneer kan ik een antwoord verwachten?

Reputatie 7
Badge +17

@Arj4n Ik kan het modem niet benaderen. Dus ook geen metingen doen, helaas. Ik vermoed dat dit aan het modem ligt, want de glasvezelverbinding is stabiel en wordt niet geknepen op de downloadsnelheid die je nu ontvangt. Ik vraag logistiek om het modem om te ruilen. Zodra zij de aanvraag ontvangen en in behandeling genomen hebben, sturen ze een mail met de details over de omruilafspraak. Doorlooptijd van logistiek is doorgaans 2-3 werkdagen  :blush:

Dank je wel, is dat een box 12 modem?

Reputatie 7
Badge +17

Ga maar uit van een V10(a). :grin: