Vraag

Sneller internet buitengebied biedt geen verbetering

  • 30 November 2021
  • 18 reacties
  • 127 keer bekeken

Goedenavond,

sinds vandaag heb ik de 4G modem voor sneller internet buitengebied ontvangen.

Ik heb alles volgens de installatie kaart aangesloten. Alle lampjes branden zoals het hoort zowel op de 4G modem als op de Experiabox V10.

Er is echter geen enkele verbetering in snelheid. Zowel op de Wifi als bekabeld.

Waar zou dit in kunnen zitten?

Bij voorbaat dank!

Groeten Dennis

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Dat is jammer zeg. Hoeveel lampjes branden er op het 4g modem qua ontvangst?

Op het 4G modem heb ik continu 2 lampjes aan ontvangst. Daar zal het niet aan liggen denk ik.

Badge +19

Het komt vaker voor. Wat je kan proberen is de simkaart eruit halen en terug  plaatsen.  Goed aandrukken. 

Hoi Joep,

Dit had ik reeds geprobeerd. Helaas zonder resultaat.  Het lijkt wel of ze helemaal niet met elkaar communiceren.

Badge +19

Hmm balen. Heb je de v10 al gereset?

Zowel de V10 als de 4G modem gereset.

Experiabox terug gezet naar fabrieksinstellingen maar alles zonder resultaat.

Badge +19

Vreemd joh bij mij werkte het meteen.  Als je reset moeten ze wel los zijn van elkaar. Andere kabel misschien of een andere poort?

Zojuist nogmaals gedaan, losgekoppeld, beide modems gereset, wederom zonder resultaat.

Badge +19

En de ledjes op de achterkant knipperen ook helemaal niet? Waar de kabel naar de v10 inzit?

De led lampjes (groen en oranje) knipperen gewoon achter kant van beide modems.

Badge +19

En je merkt echt helemaal geen verschil of het 4g nou wel of niet aangesloten is. Ook niet een minimaal verschil?

Reputatie 7
Badge +10

Beide dus al gereset lees ik. Vaak lost dat het op.

Duurt soms wel even voordat de koppeling plaatsvind. Op de doos staat iets van 24 uur geloof ik? Meestal veel eerder hoor.

4g lampje brand niet rood hoop ik?

Heeft hij ip adres 192.168.2.252 gekregen van de v10?

Bij een speedtest zou je toch de bijschakeling moeten zien. Woon je wel in gebied met goede 4g dekking?

 

 

Het 4G lampje brandt blauw. Beide meerdere malen gereset. 
 

Er zit echt helemaal geen verschil in snelheid als ik de 4G modem koppel. Ook via bedrade verbinding niet.

 

4G op smartphone mobiel  is rond de 60 mbit.

 

 

Welk ip adres hij heeft gekregen weet ik niet. Daar heb ik te weinig kennis van op ict gebied:)

Reputatie 7
Badge +10

Reset je hem goed? Dus pinnetje achterop ingedrukt houden tot lampjes uitgaan?

En dan laat je hem een flinke tijd draaien? 

Als je hem nu aangesloten laat en morgen test zou hij het moeten doen.

Hoi Dennis,

Ik check het morgen nog een keer.

Hopen dat het dan werkt!

 

bedankt voor alle reacties alvast.

 

groeten Dennis

Badge +19

@DennisH1982 heb je em aan de praat gekregen?

Reputatie 6
Badge +10


Is het nog gelukt @DennisH1982 of heb je nog hulp nodig van mij?