Sinds gistermiddag is ons internet enorm traag: zonder apparaten die internet gebruiken 8Mbit down 1.5 Mbit up.
we hebben een reguliere ADSL verbinding die ongeveer 12/3 levert aangevuld met sneller internet buitengebied. Die combo levert normaal zo’n 60/16 op.
Zowel de experiabox als het sagecom modem heb ik diverse malen gereset. Sagecom werkt prima. Ik kan erop inloggen, geeft aan een 4G verbinding te hebben, maximaal bereik. Op zelfde plek als waar het modem staat levert een snelheidstest met de telefoon over 4G 120Mbit op. Maar goed alles heeft het ook altijd prima gedaan het lijkt er gewoon op alsof het signaal niet wordt bijgeschakeld.
Helpdesk gebeld, maar die kwamen niet verder dan modem een keer uit- en aanzetten en een wifi optimalisatie uitvoeren…..(wifi of bedraad maakt overigens niet uit). Vervolgens de opmerking dat ik teruggebeld ga worden, een x aantal GB’s krijg om de dag door te komen (niets van gezien nog) en een mail hoe ik een afspraak moet maken met een monteur (word ik nou gebeld of moet ik een afspraak gaan maken?).