Beantwoord

Sneller Internet Buitengebied sinds een dag heel traag / geen internet

  • 26 August 2020
  • 17 reacties
  • 511 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds begin juli maak ik gebruik van Sneller Internet Buitengebied met een Experiabox V10a icm een Sagem modem. De snelheid was 50/15. Acceptabel. 

Sinds gisteren is de verbinding heel traag, vaak is er geen enkele internet verbinding. Heel af en toe is de snelheid wel goed. 

Constateringen:

Alle lampjes op het Sagem modem branden blauw. De 4G dekking is maximaal (drie lampjes).

Regelmatig brand het lampje op de experiabox rood. 

Het afkoppelen van het Sagem modem biedt geen verandering; niet sneller niet langzamer. 

Ook met afgekoppeld Sagem modem brandt het lampje op de experiabox soms rood. 

 

Met schoolgaande kinderen en het huidige thuiswerk beleid is deze situatie onhoudbaar. 

Wie kent dit probleem. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door PeterB62 27 August 2020, 17:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Een rood lampje is nooit goed.  Dit betekent meestal dat er iets mis is tussen de centrale en je modem.  Daar kan je zelf niets mee. Wat je kan proberen is het kabeltje tussen het modem en israpunt te controleren of te vervangen.

Reputatie 1

De aansluiting gaat nog via een oud israpunt (lasdoos). Van de lasdoos gaat een kabel naar een aansluitdoosje. De aansluitingen heb ik gecontroleerd. Het lampje op de experiabox heb ik niet meer rood zien branden. Ik heb echter geen verbinding met internet. Zonder sagen modem heb ik de Speedtest vanuit de kpn app uitgevoerd. Deze gaat soms mis met de volgende melding “de test lukt niet”. Een volgende keer kon de test wel starten maar bleef deze hangen voor de download test, weer een andere keer bleef hij hangen voor download test. Heel inconsistent. Uit en aan zetten van de apparatuur maakt geen verschil. 

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb  met een Sneller Internet Buitengebied abonnement precies hetzelfde probleem.  En mijn beide buren (die beide ook Sneller Internet Buitengebied gebruiken) ook!

Websites openen niet of heel traag. Soms lijkt het even goed te werken en daarna niet meer. Als je een speedtest doet krijg je in de meeste gevallen dat er geen verbinding is met de server. Soms lukt het wel en dan krijg je ook even de normale snelheid en als je het direct daarna weer probeert gaat het weer fout.

 

Bedraad of WIFI maakt niets uit.  PC’s hebben het probleem en smartphones ook.

 

Alle lampjes op de Experiabox (ik heb een V10) branden groen. Als je het 4G modem afkoppelt zodat je alleen de normaal heel stabiele ADSL verbinding overhoudt, dan blijft het probleem hetzelfde.

 

Ik heb al een andere DNS server geprobeerd, dat helpt ook niet.

 

 

 

 

 

Badge +19

Welke snelheid haal je zonder 4g modem?

Reputatie 1

Ik heb  met een Sneller Internet Buitengebied abonnement precies hetzelfde probleem.  En mijn beide buren (die beide ook Sneller Internet Buitengebied gebruiken) ook!

Websites openen niet of heel traag. Soms lijkt het even goed te werken en daarna niet meer. Als je een speedtest doet krijg je in de meeste gevallen dat er geen verbinding is met de server. Soms lukt het wel en dan krijg je ook even de normale snelheid en als je het direct daarna weer probeert gaat het weer fout.

 

Bedraad of WIFI maakt niets uit.  PC’s hebben het probleem en smartphones ook.

 

Alle lampjes op de Experiabox (ik heb een V10) branden groen. Als je het 4G modem afkoppelt zodat je alleen de normaal heel stabiele ADSL verbinding overhoudt, dan blijft het probleem hetzelfde.

 

Ik heb al een andere DNS server geprobeerd, dat helpt ook niet.

 

 

 

 

 

Bedankt voor je reactie. Nu weet ik dat dit probleem niet alleen bij mij optreedt. 

Nu maar hopen dat KPN zelf meeleest en dit voorspoedig oppakt.

Reputatie 1

Welke snelheid haal je zonder 4g modem?

Met of zonder 4G modem hebben we hetzelfde probleem. Zonder 4G garandeert KPN slechts 2/1. Mijn laatste meting was 6/0,7

Badge +19

@PeterB62 Ik ben bang dat je zelf niets meer kan doen. Vanwege het rode lampje denk ik toch aan een storing op de lijn. Er zal een medewerker aan te pas moeten komen aan te pas moeten komen. Waarschijnlijk zelfs een monteur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is momenteel een paar dagen.

Reputatie 1

het rode lampje op de experiabox zie ik niet meer terugkomen, tenminste iedere keer dat ik kijk. Het onvoorspelbare mbt de snelheidscontrole laden van pagina’s blijft. 

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb geen rood lampje op de Experiabox, ook nooit gehad de laatste dagen. Desondanks werkt het nog steeds niet goed, websites willen niet verbinden of heel traag.

 

Met de ADSL lijn is niet mis.

 

 

Als ik speedtest.net gebruik en ik laat het programma zelf de optimale testserver zoeken, dan gaat het fout.

 

 

Kies ik  handmatig de testserver van KPN in Rotterdam, dan werkt het wel en krijg ik ook de normale ADSL snelheid (ongeveer 6/1 Mbps down/up). Ik heb het 4G modem even afgeschakeld, met 4G modem krijg ik ook de normale snelheid (ongeveer 35/10 down/up) als het werkt. Maar meestal werkt het niet.

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Kortom, het opzetten van een verbinding duurt heel lang. Het leek mij in eerste instantie een DNS probleem, maar zoals al eerder gezegd, een andere DNS server kiezen helpt niet.

 

Omdat het opzetten van een verbinding te lang duurt gaat het mis als speedtest.net zelf in zijn hele lange lijst van servers gaat zoeken naar de snelste server.

 

Je kan dit probleem nog beter zien als ik op mijn Linux PC het systeem zelf laat zoeken naar de snelste mirror server voor de software updates. Dan wordt er ook in een hele lange lijst van servers (vele tientallen) gezocht naar de snelste server. De eerste paar servers worden dan nog gevonden. De laatste waarbij het nog lukt gaat al heel langzaam en daarna lukt het helemaal niet meer om een  verbinding op te zetten.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Met een VPN werkt alles perfect.

 

Routing probleem ?

Zelfde probleem bij mij : https://forum.kpn.com/internet-9/slecht-internet-problemen-laden-sites-507731?postid=1063722#post1063722

@PeterB62  : Toevallig ook regio Drenthe ?

Reputatie 1

@Chris Biesterveld, nee regio Gelderland. Het is dus in meerdere regio’s. 

Toch even benieuwd : Merken jullie al verbetering ?

Ik krijg het idee dat het al een stuk beter is. Heb nog enkele keren dat ik even moet wachten op het laden.

 

Reputatie 1

Bij mij lijken ook alle problemen opgelost te zijn. 


Rond 1200 vandaag heb ik de kpn gebeld om de storing  door te geven. Ze hebben de lijn gemeten en gaan een monteur sturen omdat de lijn niet goed zou zijn. Ik zou teruggebeld worden voor een afspraak. 
 

Blijkbaar heeft de kpn iets gedaan waardoor het probleem nu weg lijkt. Maar even afwachten of het zo blijft. 

Reputatie 4
Badge +2

Hier werkt ook alles weer normaal.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Heren, welkom op het forum! Ik lees dat alles inmiddels weer werkt Dit lijkt aan onze kant iets geweest te zijn, maar ik kan zo snel niet terugvinden waar het mis ging. Maar fijn dat alles weer werkt! Mochten jullie nog vragen hebben dan weten jullie ons te vinden!