Beantwoord

Sommige websites openen niet

  • 24 June 2021
  • 12 reacties
  • 507 keer bekeken

Ik heb sinds kort het zelfde probleem. Ikea AH en RTL Xl zijn websites die ik niet kan openen. Hoop snel op een oplossing want het blijft erg vervelend.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 June 2021, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

En dan stuurt het abuse team in 5 minuten een standaard mail terug dat zegt niks kunnen doen en dat ik weer de klantenservice moet bellen? En die man zegt dat ik aan de sites moet vragen waarom ik geen toegang heb? Moet niet gekker worden bij hun. Zijn toch niet zo blij met hun klanten...

Reputatie 7
Badge +10

Een abuse team neemt over het algemeen alleen contact met je op, als jezelf netwerkzaken niet goed hebt geregeld en problemen zou kunnen veroorzaken naar het “openbare” internetverkeer toe.

Heb je toevallig DMZ ingesteld naar een van je achterliggende apparaten?
(Anders dan een 2e router in een NAT achter NAT set-up).

Nee ik heb helemaal niks veranderd dat is nou net  het probleem. Dan moet klantenservice niet zeggen dat ik contact moet opnemen met het abuse team. Heb gewoon de nieuwste modem en de afgelopen 10 maanden nergens last van gehad tot nu.

Reputatie 7
Badge +10

Zijn het typische “Nederlandse” web-shops waar je problemen mee hebt??

Eerder heeft KPN wel eens hele series voormalig “Belgische” IPv4 WAN IP-adressen overgenomen.
Die in geografische databases nog wel eens “besmet” lijken te zijn, in de zin dat die vanuit “Nederland” niet als webshop worden geaccepteerd om er te shoppen.

Acer store, rtl XL,  IKEA  en Albert Heijn kom ik igg niet op. Met 4g geen problemen om er op te komen.

En als je www. erbij intypt?

Bv. via deze link: http://www.ah.nl gaan.

Nee helaas kom er niet op. En jumbo.nl kom ik ook niet op.

Ik heb zo het vermoeden dat die bij één website-hosting-bedrijf draaien. En dat om heel vage redenen daar je IP op een blacklist terecht is gekomen. Altijd lastig daar weer af te komen.

Reputatie 7
Badge +10

Zou best wel eens kunnen zijn.

Alle eerder genoemde winkelbedrijven / websites draaien via ISP bedrijf "Akamai International B.V.”

Oi, Akamai.

Daar gaat het vaker fout:

https://www.google.com/search?q=akamai+site%3Aforum.kpn.com

Hoi @pattymayo31 . Welkom op het forum.

Fijn dat @PeterG en @Babylonia  al het nodige speurwerk hebben gedaan. Heb je contact kunnen krijgen met akamai? Ik denk dat je daar ergens op een blacklist terecht bent gekomen.

Heb Akamai een mail gestuurd 4 dagen geleden maar geen reactie op gehad. En sta nog steeds als scanning tool geregistreerd.

Alleen kom ik nu op alles sites waar ik voorheen niet op kwam op Jumbo naar dan. Maar daar kan ik mee leven. Alleen mijn abbo loopt af en Kpn wil geen korting geven als ik mijn internet verhoog. Dus ik ga naar een andere aanbieder kijken helaas.