Sonos boost stoort de V12?

  • 11 February 2021
  • 3 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik heb een vraag : kan het zijn dat de Sonos boost de nieuwe V12 box stoort als je deze direct op het modem aansluit? Dit zou te maken hebben met veiligheid van data uitwisseling en dat de box zelf uitvalt omdat Sonos niet veilig zou zijn?? Ik heb de boost nu los geschakeld maar is Sonos weer erg traag op enkel de WiFi punt die er vlak bij staat…

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 2
Badge

Welkom op het forum @ChrisFH ! Ik ga met je meekijken. Kun je voor de zekerheid je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ook is op dit topic een reactie geplaatst waar een hoop nuttige informatie in staat. Misschien vind je hier de tip die je verder helpt. Verder is het met de KPN Box 12 zo dat alle apparaten automatisch verbinding moeten maken met de juiste bandbreedte. Het zou kunnen zijn dat dit in het geval van de Sonos toch niet helemaal goed gaat. Zou je eens kunnen kijken of de verbinding beter is als je de Sonos verder weg zet? Heb je daarnaast de laatste versie van de app waarmee je de Sonos aanstuurt? Laat even weten of je er iets aan hebt en je weer ten volle kunt genieten van je Sonos.

Badge +12

Regelmatig lees ik hier problemen met Sonos in combinatie met de V12. Ik draai hier al jaren Sonos (nu op een Fritz!Box 7590) zonder problemen. 

Wat @Rob aangeeft klopt in eerste instantie helaas niet. Je gebruikt een Sonos Boost dus maak je geen gebruik van het wifi-netwerk van de V12. Daardoor heeft het dus ook niets te maken met de bandbreedte van de V12. 

Zou je voor de zekerheid eens willen kijken in de app @ChrisFH ? Kijk dan bij ‘instellingen’, ‘systeem’ en dan ‘over mijn systeem’ Daar moet dan staan WM:O. Als dat zo is dan heeft Sonos een eigen netwerk opgezet (SonosNet). Staat er WM:1 dan loopt het via de wifi van de V12.

Reputatie 2
Badge

Hoi @ChrisFH, We hebben niets meer van je gehoord. Is het gelukt met de tips van @SledgehammerNL  (bedankt voor de terechtwijzing, ik zat idd op een ander spoor) .Â