Vraag

V10A duurt lang voor pagina's laden via wifi

  • 18 April 2019
  • 99 reacties
  • 5499 keer bekeken

9b073e71-ed64-4077-bb20-144ce3c53cfd.jpg

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken glasvezel via de speedtest haal ik ongeveer 87mbps met kabel en via wifi 76mbps, dat zal goed moeten zijn, alleen zodra ik web pagina's open duurt het heel lang voor het gelanden is ook bij whatsapp moet je al snel 10/15 sec wachten voor die verbonden is zelfde bij marktplaats dan moet je lang wachten tot dat de foto's geladen zijn. hiervoor was ik klant bij Ziggo toen had ik nooit problemen. als ik een speedtest doen moet ik ook 10/15 sec wachten voor die verbinding heeft.

hoop dat iemand tips heeft.

Gr Elroy

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + relevante quote van later uit de discussie toegevoegd hieronde
 

Dit zou opgelost moeten zijn door een fabrieksreset uit te voeren. Samengevat is IPv6 niet bij alle V10A's volledig uitgeschakeld waardoor websites eerst proberen te laden via IPv6 en het pas na een timeout nogmaals proberen via IPv4. Er wordt uitgezocht of we dit proactief kunnen herstellen voor alle V10A-gebruikers zonder dat een fabrieksreset nodig is maar dat blijkt een lastige opgave. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

99 reacties

Reputatie 7
Is dit vooral met Android devices het geval?
Wat voor een Experia Box heb je?
Gebruik je nog andere wifi toegangspunten in jouw netwerk thuis?
Zo ja, van welk merk en type zijn die?
Is dit vooral met Android devices het geval?
Wat voor een Experia Box heb je?
Gebruik je nog andere wifi toegangspunten in jouw netwerk thuis?
Zo ja, van welk merk en type zijn die?


V10A box heb ik, zowel op de vaste computer (iMac) als op de iPhone is het probleem.
wifi gebruik ik die van de v10a 5ghz andere naam gegeven. Alleen met de iMac vaste kabel hebben we het zelfde probleem
Reputatie 7
Zet, als dat kan, op de iMac de ondersteuning van IPv6 eens uit.
Heb je dan nog steeds last van traag ladende pagina's.
tot nu toe helpt het niet,
maar het probleem is het ergst op de iPad en iPhones, pagina van YouTube duurt lang voor die geladen is maar als het een maal geladen is hapert het niet.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Boker, Goed dat je aankaart dat je problemen ervaart met jouw verbinding. Hopelijk kan ik vanaf hier de oorzaak achterhalen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan je forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Dank je wel heb de gegevens aangevuld
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Boker, De verbinding die ik vanaf hier meer is verder goed. Wjb stelde je de vraag of je gebruik maakt van andere WiFi toegangspunten en zo ja, van welk merk en type zijn die? Jouw antwoord was dat je gebruik maakt van de V10A. Je hebt verder geen WiFi versterkers aangesloten op de Experiabox V10A?
Bedankt @Boker, De verbinding die ik vanaf hier meer is verder goed. Wjb stelde je de vraag of je gebruik maakt van andere WiFi toegangspunten en zo ja, van welk merk en type zijn die? Jouw antwoord was dat je gebruik maakt van de V10A. Je hebt verder geen WiFi versterkers aangesloten op de Experiabox V10A?

Hallo,
ik heb experia WiFi versterkers alleen deze gebruik in niet meer want het werd er niet beter op.
wat heb ik verder getest.
alleen de WiFi van de V10A gebruiken en de 5ghz een andere neem gegeven dit helpt ook niet, ook heb ik nog een andere acces point Ubiquiti UniFi AP-AC-Pro deze heb ik weer aangesloten het werkt nu iets beter maar nog steeds traag ladende sites en whatss app die veel tijd nodig heeft om te laden.
Reputatie 7
Badge +19
@Boker, Kun je toelichten hoe je de versterkers had aangesloten? Nergens in huis werd de verbinding beter? Over het acces point heb ik weinig informatie, omdat we dit niet ondersteunen. In ieder geval vind ik het fijn om te lezen dat je acces point al meer snelheid biedt. @wjb kan je hier misschien mee helpen.
Reputatie 7
Dit probleem zit niet in de wifi accesspoints, maar in de V10A en ik kan je daar dan ook niet bij helpen. De oplossing is die V10A vervangen door een V10 (zonder A), ik ben er van overtuigd dat de problemen met het traag laden van sites dan als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wjb, Bedankt voor je reactie. Er is ook niets aan de hand met het accespoint, wellicht had je hem nog advies kunnen geven over het gebruik van een accespoint. Ik lees dat je vaker aangeeft in topics dat een WiFi probleem aan de V10A ligt, waar zou volgens jou het verschil inzitten m.b.t de V10? Dan begrijp ik waarom je dit adviseert.
Reputatie 7
Dit is helemaal geen probleem met de wifi, maar een probleem met DNS of een halfbakken implementatie van IPv6. Dat is ook waarom ik stel dat het probleem met een V10 (zonder A) zeer waarschijnlijk verholpen zal zijn.
Ik zou zeggen ... probeer het eens ... ruil die V10A om voor een V10 en kijk of het probleem daarmee weg is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoe kom je tot deze conclusie? Verklaart jouw conclusie ook waarom de snelheid wel gehaald wordt, maar de pagina's en foto's pas na enkele seconden geladen zijn? Het omruilen van de V10A voor een V10 is geen oplossing.

We weten dat er ongeveer twee keer zoveel V10a modems worden verstuurd dan de V10. Daarom is het wel logisch dat er meer installatie vragen over zijn. Om dat uit te zoeken heeft een collega een vergelijk laten maken tussen het aantal Wifi gerelateerde storingsmeldingen op de V10 en V10A over de weken vanaf eerste installatie. Het percentage Wifi storingen op de V10 en V10A loopt ongeveer gelijk.
Dat betekent dus niet dat de V10A het zoveel slechter doet maar vooral dat we er meer uitleveren, daarom zie je er ook meer klachten over terugkomen. Overigens zijn er in de afgelopen maanden wel wat verbeteringen doorgevoerd in de software van het modem die wat beginmoeilijkheden heeft verholpen. IPV6 staat uit, dus dit zou geen oorzaak kunnen zijn.
Reputatie 7
Hoe kom je tot deze conclusie? Verklaart jouw conclusie ook waarom de snelheid wel gehaald wordt, maar de pagina's en foto's pas na enkele seconden geladen zijn? Het omruilen van de V10A voor een V10 is geen oplossing.
Ja, als het probleem in de DNS of in IPv6 zit dan kan dat inderdaad verklaren waarom een speedtest gewoon snel is terwijl het laden van Internet pagina's of foto's wel traag is. Het is dan niet de snelheid van het downloaden van de gegevens dat bepalend is, maar de vertraging bij de "name resolving". Alleen al het feit dat TS noemt dat het opzetten van de verbinding naar een speedtest server 10 tot 15 seconde duurt terwijl de speedtest zelf gewoon een prima resultaat geeft is voor mij een enorme trigger om problemen met de DNS als mogelijke oorzaak aan te wijzen.
Het omruilen van de V10A in een V10 zal dan absoluut een oplossing kunnen zijn.
Nogmaals ... ruil dat ding dan gewoon om bij TS en laat je verrassen.

Om dat uit te zoeken heeft een collega een vergelijk laten maken tussen het aantal Wifi gerelateerde storingsmeldingen op de V10 en V10A over de weken vanaf eerste installatie. Het percentage Wifi storingen op de V10 en V10A loopt ongeveer gelijk.
Nogmaals, het probleem dat TS ervaart heeft niets met wifi te maken en alles met DNS problemen en/of problemen met IPv6.

IPV6 staat uit, dus dit zou geen oorzaak kunnen zijn.
Dat denk je dat IPv6 uit staat, toch zijn er een behoorlijk aantal indicaties die wijzen naar problemen met IPv6. Ik ben er dan ook niet van overtuigd dat de firmware niet toch nog ergens iets met IPv6 doet wat hij eigenlijk niet zou moeten doen.

Problemen met DNS of een niet goed werkende IPv6 zijn in vrijwel alle gevallen de oorzaak van het trage laden van sites terwijl speedtests aangeven dat er niets mis is met de snelheid. Dat geldt niet alleen voor de V10A maar generiek. Speedtest goed maar snelheid internet niet? Kijk naar DNS en IPv6.
Reputatie 7
Badge +19
@wjb Bedankt dat je dit voor mij hebt opgehelderd. Ik heb je toelichting doorgestuurd verder in de keten en hoop dat er een opvolging aan wordt gegeven.
Ik heb sinds vandaag ook weer KPN sinds 4 jaar en nu alweer de grootste spijt.
Ik heb precies hetzelfde probleem hier. Pagina`s die er 15 seconden over doen om te laden......het duurde 45 sec. totdat de kpn pagina weer geladen was nadat ik mijn forumgegevens aangepast had. Ik heb een v10a met alle wifi uit icm een Netgear Orbi voor de draadloze verbindingen.

Ik hoop dat dit probleem snel opgelost gaat worden anders ga ik de boel meteen weer opzeggen.
Na veel testen merk ik ook dat het voornamelijk op de "mobiele" devices voorkomt. Op de Macbook is het niet zo opvallend.
Facebook en zelfs het spelletje Clash of Clans op mijn S9 geeft problemen. Ik zie regelmatig in mijn scherm (in Clash of Clans) een icoon verschijnen dat ik geen verbinding heb.
Ik ga maandag meteen maar bellen met KPN want hier baal ik echt goed van. 4 jaar geleden KPN geprobeerd en alleen maar problemen en zo te zien ben ik weer in diezelfde kuil gevallen....
momenteel werkt het internet weer redelijk goed,
modem opnieuw een hard rest gegeven en WiFi uit geschakeld en mijn eigen acces point weer in gebruik genomen. Heb probleem is een stukke minder geworden maar toch merk ik dat de pagina`s minder snel laden dan bij ziggo.
wat mij ook nog opvalt is dat ik bekabeld niet de 100 Mbps haal de Speedtest zit tussen de 80 en 89 Mbps ter wel ik bij ziggo netjes 205 Mbps haalde met een 200 Mbps pakket
Same here. Sinds twee weken van Ziggo naar KPN. Speedtest gedaan, en ook al haal ik niet de beloofde 100 Mbps (83 Mbps), daar lijkt niet het probleem te zitten. Vooral op iPad duurt het soms 15 sec voordat een site is geladen. Patroon is hetzelfde als dat ik eerder heb gelezen: bij laden pagina gebeurt er in eerste instantie niet veel, de statusbalk schiet snel naar een procent of 10, dan moet je lang wachten, vervolgens wordt de pagina geladen met de snelheid die je verwacht.
Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan, anders overweeg ik ook om weer terug te gaan naar Ziggo.
@wjb , @Marina_

Voor mij heb ik de oplossing wel gevonden. Zoals wjb al aangeeft zit het 100% zeker in de v10a. Ik heb eventjes bij vrienden een v9 geleend en die hier neergezet. Geen enkel probleem meer sinds ik die v9 heb aangesloten. De v10a even weer aangesloten en hoppa...direct weer alle problemen terug.
Morgen komt er een monteur hier en als het uiteindelijk uitdraait op vervanging van de v10a voor weer een v10a dan zeg ik meteen weer het kpn gebeuren op.
Ik heb mijn bevindingen meteen doorgegeven aan der helpdesk zodat de monteur op voorhand info heef wat het probleem en oplossing is.

Toch vreemd dat ik berichten tegenkom van ruim 7 maanden oud met dezelfde problemen en dat jullie dit gewoon niet erkennen en oplossen.
RodyH heeft gelijk, de problemen zijn bekend maar KPN doet er niets mee.

Dit is een van de redenen dat ik KPN ga verlaten want ook ik heb om een V10 (zonder de a) gevraagd maar men vertelde mij dat er niets bekend is en dat alles goed werkt bij mij dus een omruil zit er niet in.
Vandaag de monteur over de vloer gehad en dat was een zeer aardige jongen.
Hij begreep meteen mijn probleem en stelde direct al voor om een V10 te plaatsen.

Omgewisseld en nu geen problemen meer.
Het is dus wel overduidelijk dat het probleem in de V10a zit wat veel mensen kan helpen.

Jammer dat jij geen V10 krijgt @BobPrince aangezien ik nu zonder problemen verbinding heb.
Ik zou nog even wat harder zijn dan richting KPN.
Reputatie 7
Ik hoop dat @Marina_ zich ook heeft laten verrassen. 😉
Nu nog de bugs in de firmware van de V10A plat slaan.
En uiteraard ook even een V10 (zonder A) naar @BobPrince sturen. 😎
Reputatie 7
Badge +19
@wjb We ruilen de V10A niet om voor een V10. Wat we nu zien is dat sommige mensen issues ervaren met de V10a, dit kan verschillende oorzaken hebben waarvoor we een stappenplan hebben. Die doorlopen we per persoon. Aan de hand van de informatie die we krijgen kan het zijn dat we uitkomen op een monteur. De monteur kan een ander modem plaatsen, maar ook dit is per situatie verschillend. Omdat iedere situatie verschillend is wil ik o.a. @BobPrince adviseren om een eigen topic te starten met een toelichting van de problemen en zullen we kijken naar een passende oplossing.
@Marina_ ik heb nu van 3 verschillende KPN medewerkers gehoord dat de problemen in de v10a zitten. Er zijn er ook al een heleboel uitgehaald inmiddels, maar het is nog steeds niet op orde.
Dan is het toch vreemd dat er zoveel mensen klagen dat ze geen v10 krijgen. Ik zit er ook aan te denken om nog 2 (v9 of v10) op MP ga aanschaffen. Puur als extra als het huidige modem de geest zou geven en er weer een v10a terug gezet zou worden.