Beantwoord

Speedtest is lager dan verwacht na overgang van VDSL2 naar Glasvezel

  • 9 June 2022
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Badge

Afgelopen dinsdag is bij ons de glasvezelverbinding opgeleverd en gisteravond heb ik dat in gebruik genomen. Alles lijkt te werken en via vlan6/DHCP heb ik een adres gekregen in het 86.89.xxx.xxx netwerk.

 

Uiteraard heb ik gelijk een speedtest gedaan om te zien of we er veel op vooruit zijn gegaan en was eerlijk gezegd verbaasd dat de downloadsnelheid zo'n 10Mbit onder mijn VDSL2 snelheid uitkwam. De upload is wel hoger, maar de verbinding is niet symetrisch. Nu heb ik als ex-Telfort klant een afwijkend abonnement en kan niet beoordelen wat er voor mijn aansluiting is ingesteld, of hoever de verbinding geknepen wordt. 

 

Vraag: Kan iemand van KPN zien wat er momenteel voor onze aansluiting is ingesteld?

 

Groeten,

Wouter

icon

Beste antwoord door Babylonia 9 June 2022, 16:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat is jouw theoretische maximale snelheid? Meestal is het +/- 20mb hoger dan dit, tenzij je een 1000mb abonnement.

 

Als je je profiel invult dan kan een moderator mee kijken en eventueel ook je snelheid nakijken. 

Badge

Profiel is up-to-date.

Postcodecheck geeft: Hoera! Op jouw adres is KPN Glasvezel beschikbaar. Dat is supersnel en superstabiel internet. Met down- en uploadsnelheden tot 1 Gbit/s.

 

De maximaal haalbare snelheid op je adres is 1 Gbit/s 1 Gbit/s

Reputatie 7
Badge +12

Profiel is up-to-date.

Postcodecheck geeft: Hoera! Op jouw adres is KPN Glasvezel beschikbaar. Dat is supersnel en superstabiel internet. Met down- en uploadsnelheden tot 1 Gbit/s.

 

De maximaal haalbare snelheid op je adres is 1 Gbit/s 1 Gbit/s

Alleen wat is uw abonnement? Bij telfort waren ook abonnementen van 20mb, dan gaat u natuurlijk geen 1Gbit/s halen.

Wat is de snelheid die u nu haalt? 

Badge

Ik weet niet wat mijn abonnement is, op Mijn KPN staat het als “Korting  Internet”, zonder verder opgave 😀. 

 

Bij Telfort had ik Standaard Internet over VDSL2 en al jaren 70Mbit/s down en 30 Mbit/s up. Na de omzetting naar KPN is dat gelijk gebleven (alleen de prijs is sinds 2015 verdubbeld).

 

Op de glasvezel heb ik nu 60Mbit down en 80Mbit up en ik wil graag weten of dit zo is ingesteld/geknepen, of dat het hoger had moeten uitvallen en er dus iemand moet kijken naar de aansluiting of het DP hier in de straat. Aangezien ze nu nog in de wijk bezig zijn zou kan ik het beter nu vragen als over een maand als de hele ploeg al in een ander wijk zit.

Reputatie 7
Badge +12

Check, even afwachten op een moderator dus. Waarschijnlijk heb je dan een 50/50 abonnement en elke mb hoger is mooi meegenomen. In principe word 50/50 afgeknepen op 71/71 alleen is de download vaak wat lager en de upload soms wel twee maal zo snel. 

Reputatie 7
Badge +10

Op de glasvezel heb ik nu 60Mbit down en 80Mbit up

Voor een standaard 50/50 basis abonnement is dat bij glasvezel een normale waarde.
(Alles wat je extra hebt dan 50/50 is meegenomen).

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @WvandeHoef! Goed om te lezen dat er al met jou meegedacht is en dat jij jouw Forum profiel al voorzien hebt van jouw gegevens.
 

Waarschijnlijk heb je dan een 50/50 abonnement en elke mb hoger is mooi meegenomen. In principe word 50/50 afgeknepen op 71/71 alleen is de download vaak wat lager en de upload soms wel twee maal zo snel. 

 

Op de glasvezel heb ik nu 60Mbit down en 80Mbit up

Voor een standaard 50/50 basis abonnement is dat bij glasvezel een normale waarde.
(Alles wat je extra hebt dan 50/50 is meegenomen).


De antwoorden van de bovenstaande heren kan ik bevestigen: je hebt dit bovengenoemde abonnement!