Beantwoord

Speedtest te laag

  • 11 July 2019
  • 10 reacties
  • 496 keer bekeken

Ik heb sinds kort KPNglasvezel met een snelheid van 200Mbps echter als ik de speedtest uitvoer dan kom ik nog niet aan de 100Mbps.
Moet KPN dan nog iets omzetten?
icon

Beste antwoord door dutchnob 12 July 2019, 13:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Meet je dit via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Inderdaad via kpn-speedtest.
Reputatie 7
Inderdaad via kpn-speedtest.
En vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Met een bekabelde verbinding.
Reputatie 7
Is de PC rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of via een switch en/of een "draadloze" verbindingsset?
Vervang de netwerkkabel tussen PC en Experia Box eens, krijg je dan andere resultaten?
Vervang de netwerkkabel tussen Experia Box en NTU (glasvezelmodem) eens, krijg je dan andere resultaten?
Meet je verschillende waarden als je een TV ontvanger aan cq uit hebt staan?
Ik ben even aan het testen geweest en een kabel rechtstreeks verbonden met de router. Dan krijg ik heel andere waarden dus ergens in het netwerk zit iets niet goed. Ben bang dat het een connector is die niet goed aan de kabel gemaakt is. Switches zijn allemaal gigabit. Dus probleem ligt bij mij en niet bij KPN.
Reputatie 7
Ben bang dat het een connector is die niet goed aan de kabel gemaakt is.
Dit is een frequent voorkomend fenomeen. Als één data ader geen goed contact maakt dan kan de kabel nog maar 100Mbps aan.
Ook is er (lang geleden) een firmware versie geweest voor de Netgear GS105Ev2 waarbij LAN poort 1 op maximaal 100Mbps werd ingesteld. Als je deze switch gebruikt, controleer dan ook de firmware even.
Ik probeer de bottleneck te traceren. Ik heb nogal wat kabels door het hele huis heen dus dat duurt even.
Reputatie 7
Ik probeer de bottleneck te traceren. Ik heb nogal wat kabels door het hele huis heen dus dat duurt even.
Het kunnen er maar twee zijn.
Die van de PC naar de switch en die van de switch naar de Experia Box.
Of drie natuurlijk als er nog een switch tussen zit.
Bleek toch een connector te zijn en een fabriekskabel die niet goed werkte. Inmiddels een gigabit connectie. Opgelost. Een utp-kabel tester zou erg prettig zijn als je zelf utp-kabels maakt.😊