Beantwoord

Spoed en herstel

  • 6 January 2021
  • 22 reacties
  • 350 keer bekeken

Beste, 

 

Omdat Ziggo ons een pakket heeft aangesmeerd waar we niets mee kunnen contact gehad met KPN om ons abbo te herstellen, medewerker van KPN meldde dat spoed en herstel optijd was ingeschakeld en we zodoende niet hoefden te vrezen zonder netwerk te zitten, echter na het beëindigen van het telefoongesprek waren we (toevallig) onze netwerkverbinding kwijt en deze is tot op heden niet terug waardoor we nu zonder internet zitten. (niet wenselijk in deze tijd)

 

kan er hier iemand zien (van Spoed & Herstel ) hoe lang het gaat duren voordat we weer online zijn?

Alvast dank voor de tijd. 


Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 7 January 2021, 14:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Bianca88, welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie en zoals je zelf al aangeeft; zeker in deze tijd niet wenselijk. Mag ik met je meekijken? Zou je in dat geval jouw forumprofiel (privé) willen invullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer en naam + geboortedatum van de contracthouder? Als je hier een seintje geeft zodra je dat hebt gedaan, ga ik voor je aan de slag.

Reputatie 7
Badge +24

Mag ik vragen waarom u niets kon met het pakket van Ziggo? 

Hallo @Bianca88, welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie en zoals je zelf al aangeeft; zeker in deze tijd niet wenselijk. Mag ik met je meekijken? Zou je in dat geval jouw forumprofiel (privé) willen invullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer en naam + geboortedatum van de contracthouder? Als je hier een seintje geeft zodra je dat hebt gedaan, ga ik voor je aan de slag.

Hallo Jose, bij deze aangepast. 

Mag ik vragen waarom u niets kon met het pakket van Ziggo? 

Ik heb aangegeven geen kabel te willen trekken, dit was volgens hun niet nodig. 

(wist niet dat Ziggo via Coax ging en heb bij mijn tv in de buurt geen aansluiting)

Reputatie 7
Badge +24

Mag ik vragen waarom u niets kon met het pakket van Ziggo? 

Ik heb aangegeven geen kabel te willen trekken, dit was volgens hun niet nodig. 

(wist niet dat Ziggo via Coax ging en heb bij mijn tv in de buurt geen aansluiting)

Ok, ik snap. Bij KPN dus eigenlijk net zo. Maar KPN heeft dan nog alternatieven in de vorm van draadloze verbindingset of tegenwoordig ook SuperWiFi. Deze werken niet in elke situatie zo goed, maar als het werkt, dan zit je goed bij KPN.

Mag ik vragen waarom u niets kon met het pakket van Ziggo? 

Ik heb aangegeven geen kabel te willen trekken, dit was volgens hun niet nodig. 

(wist niet dat Ziggo via Coax ging en heb bij mijn tv in de buurt geen aansluiting)

Ok, ik snap. Bij KPN dus eigenlijk net zo. Maar KPN heeft dan nog alternatieven in de vorm van draadloze verbindingset of tegenwoordig ook SuperWiFi. Deze werken niet in elke situatie zo goed, maar als het werkt, dan zit je goed bij KPN.

bij KPN heb ik met COAX niets te maken

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen van jouw profiel.

Ik zie dat Spoed en Herstel gisteren, 5 januari, is aangestuurd. Mijn collega van de telefonische klantenservice heeft toen aangegeven dat er binnen negen werkdagen telefonisch contact met jou opgenomen zou worden door Spoed en Herstel. Inmiddels hebben wij terugkoppeling van Spoed en Herstel ontvangen. Zij hebben de taak afgewezen, omdat het hier niet om een fout van ons gaat. De overstap naar Ziggo is bij ons op 13 november binnen gekomen. Ziggo heeft jouw diensten geleverd en het abonnement bij ons stopgezet, precies volgens afspraak. Je hebt het recht om jouw abonnement bij Ziggo binnen 14 dagen te annuleren, maar wij kunnen je niet per direct via het Spoed en Herstel proces heraansluiten. Als je weer gebruik wilt maken van jouw KPN diensten, zal er een nieuw abonnement afgesloten moeten worden. Je kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten.

ik wordt een beetje moe van dit soort reacties, ik heb gisteren 4 collega's van jou aan de telefoon gehad en deze zeiden dat spoed en herstel is ingesteld en in gang gezet en dat dit niet ten koste zou gaan van mijn abonnement bij jullie en dat het geregeld zou gaan worden. 

ze zeiden zelfs dat mijn verbinding niet weg zou gaan vallen. 

En hoezo nieuw abonnement?  je collega zei dat ik alles kon houden en dat ik er geen hinder van zou gaan vinden. tevens heb ik alle spullen van jullie nog gewoon thuis staan en nooit een verzoek gekregen iets terug te sturen. 

 

Zowel Ziggo als jullie zijn naar elkaar aan het pingpongen waar uiteindelijk de klant niets aan heeft. 

ik ben extreem lang klant van jullie en zo gaan jullie met klanten om?

en dat ik met jullie kan chatten en bellen heb weet ik uiteraard, maar hulp hoef ik blijkbaar niet op te rekenen. 

Wanneer ik nu een nieuw Abonnement af moet gaan sluiten ben ik weer weken verder, dit kun je toch niet maken in deze tijd? 

Reputatie 7
Badge +24

Mag ik vragen waarom u niets kon met het pakket van Ziggo? 

Ik heb aangegeven geen kabel te willen trekken, dit was volgens hun niet nodig. 

(wist niet dat Ziggo via Coax ging en heb bij mijn tv in de buurt geen aansluiting)

Ok, ik snap. Bij KPN dus eigenlijk net zo. Maar KPN heeft dan nog alternatieven in de vorm van draadloze verbindingset of tegenwoordig ook SuperWiFi. Deze werken niet in elke situatie zo goed, maar als het werkt, dan zit je goed bij KPN.

bij KPN heb ik met COAX niets te maken

Wat bij Ziggo coax is, dat is bij KPN een UTP kabel. 

Heb je wel Ziggo al geannuleerd? Als je dat niet binnen 14 dagen na aanvraag doet zit je er een jaar aan vast.

ik ben extreem lang klant van jullie en zo gaan jullie met klanten om?

Dit is niet door KPN ontstaan. Je abonnement is nu beëindigd (je bent dus geen klant meer) en kan derhalve niet herstart worden. Nieuw abo is enige optie.

Na Nick83

Mag ik vragen waarom je überhaupt naar Ziggo ging? Je verdiept je toch even hoe je het daar aansluit. Kabeltelevisie is al sinds jaar en dag (jaartje of 45….) via coax namelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Kabeltelevisie is al sinds jaar en dag (jaartje of 45….) via coax namelijk.

Ja ... naar elke tv moet een kabel naar toe. Bij KPN eigenlijk ook. Voor iemand die dat echt niet wil heeft KPN een lapmiddel in de vorm van een draadloze verbindingset. Maar ook bij KPN moet er in beginsel een kabel naar de tv.

 

ik ben extreem lang klant van jullie en zo gaan jullie met klanten om?

Dit is niet door KPN ontstaan. Je abonnement is nu beëindigd (je bent dus geen klant meer) en kan derhalve niet herstart worden. Nieuw abo is enige optie.

 

ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken. 
ben het niet eens met de situatie maar heb inmiddels een nieuw abbo besteld. 

Reputatie 7
Badge +17

Mijn collega's aan de telefoon hebben inderdaad Spoed en Herstel aangestuurd, met de intentie om jou direct weer van diensten te voorzien. Mijn collega's van Spoed en Herstel hebben hierin echter het laatste woord. Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord was waarop je had gehoopt. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je inmiddels een nieuw abonnement hebt aangevraagd. We verwachten jouw diensten op 13 januari te leveren. :blush:  

Je krijgt van ons ook een nieuw installatiepakket met nieuwe apparatuur. Zou je de oude apparatuur terug willen sturen? Je kunt deze bijvoorbeeld terug sturen in de doos van de nieuwe apparatuur. Je mag deze sturen naar: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn. Bewaar de Track & Trace goed (minimaal drie maanden), want dit is jouw bewijs van verzending. Wil je liever een retourdoos? Laat het dan gerust weten, dan stuur ik deze op!

Mijn collega's aan de telefoon hebben inderdaad Spoed en Herstel aangestuurd, met de intentie om jou direct weer van diensten te voorzien. Mijn collega's van Spoed en Herstel hebben hierin echter het laatste woord. Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord was waarop je had gehoopt. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je inmiddels een nieuw abonnement hebt aangevraagd. We verwachten jouw diensten op 13 januari te leveren. :blush:  

Je krijgt van ons ook een nieuw installatiepakket met nieuwe apparatuur. Zou je de oude apparatuur terug willen sturen? Je kunt deze bijvoorbeeld terug sturen in de doos van de nieuwe apparatuur. Je mag deze sturen naar: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn. Bewaar de Track & Trace goed (minimaal drie maanden), want dit is jouw bewijs van verzending. Wil je liever een retourdoos? Laat het dan gerust weten, dan stuur ik deze op!

ga ik doen, echter volgens de gegevens zou ik 2 zender ontvangers hebben maar dit is er nog maar 1 omdat in het verleden er 1 kapot is gegaan en toen me is gevraagd de andere te gebruiken omdat ik deze tot dan nog niet had gebruikt. is dat een probleem?

Wat heb je met die defecte gedaan?

Maar ik vermoed zo maar dat dat nog een Motorola was?

Wat heb je met die defecte gedaan?

Maar ik vermoed zo maar dat dat nog een Motorola was?

zo een zwarte (weet zo even het merk niet) meen inderdaad motorola, die kon ik afvoeren werd me verteld. vanwaar de vraag?

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat heb je met die defecte gedaan?

Maar ik vermoed zo maar dat dat nog een Motorola was?

zo een zwarte (weet zo even het merk niet) meen inderdaad motorola, die kon ik afvoeren werd me verteld. vanwaar de vraag?

 

Omdat die ontvangers eigendom zijn van KPN. Bij opzeggen word geacht deze retour te sturen. Gebeurt dat niet, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Ik heb er nog nooit van gehoord dat da ook daadwerkelijk gebeurt is... maar zo is de theorie wel.

Wat heb je met die defecte gedaan?

Maar ik vermoed zo maar dat dat nog een Motorola was?

zo een zwarte (weet zo even het merk niet) meen inderdaad motorola, die kon ik afvoeren werd me verteld. vanwaar de vraag?

 

Omdat die ontvangers eigendom zijn van KPN. Bij opzeggen word geacht deze retour te sturen. Gebeurt dat niet, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Ik heb er nog nooit van gehoord dat da ook daadwerkelijk gebeurt is... maar zo is de theorie wel.

als mij verteld wordt aan de telefoon dat ik deze kan afvoeren dan bewaar ik hem niet. 

Ha ha, ze zijn allemaal zwart. Op de witte ZXV8001 na maar dat is een 4k-ontvanger. Die had je vast niet.

vanwaar de vraag?

Nou, ondanks dat ie het niet meer deed maakt(e ) ie wel deel uit van je oude abonnement. En is ie eigendom van KPN. Hij had dus of in de kast moeten ‘verdwijnen’ of had op zijn minst naar KPN retour gemoeten en niet naar de lokale afvalstraat.

:slight_smile: Maar het zal écht geen probleem opleveren trouwens. Die oude gebruiken ze toch niet meer.

@Denise_  zal hier nog reageren. Maar ik denk dat ze vandaag vrij heeft.

Ben op mijn Werk dus vandaar dat ik het merk niet kan bevestigen. 
en nogmaals, als een medewerker van KPN aan de telefoon tegen mij zegt dat hij afgevoerd kan worden dan doe ik dat. 

maar bedankt voor jullie medeleven :-)

als een medewerker van KPN aan de telefoon tegen mij zegt dat hij afgevoerd kan worden dan doe ik dat. 

Ja, zeker. Dan zou zelfs ik dat doen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben er gewoon hoor, @PeterG :wink:

Officieel gezien, hoor je alle apparatuur die je van ons in bruikleen hebt retour te sturen, ook defecte apparatuur. Maar ik snap heel goed dat als jou is verteld dat je de defecte tv-ontvanger mag afvoeren, je dit dan ook doet. Geen zorgen! Ik heb zojuist een notitie in het systeem gezet om de situatie uit te leggen indien hier vragen over komen. Ik verwacht niet dat je hier nog meer over hoort als je de overige apparatuur retour stuurt, maar mocht dit toch gebeuren, trek dan gerust opnieuw aan de bel. Dan zullen we contact met onze logistieke afdeling leggen om dit alsnog netjes af te handelen.