Beantwoord

Status van ticket laswerk ondergronds?

  • 7 February 2019
  • 34 reacties
  • 731 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Goedemorgen,

Sinds maandag is de experiabox v10 down (serviceslamp oranje, internetlamp uit) en hebben wij thuis geen diensten meer V kpn.
Woensdag heeft een monteur hier ter plaatse eea doorgemeten en constateerde dat er een grondkabel kapot is, door graafwerkzaamheden (van BAM) elders in de buurt; dit bleek vorige week nl ook het geval bij iemand verderop.
De monteur heeft een ticket aangemaakt voor team ondergronds en adviseerde ons een noodpakketje aan te vragen. De monteur is poolshoogte gaan nemen bij de graafwerkzaamheden hier in de buurt om de evt schade te bekijken. Er bleek inderdaad een grond kabel geraakt te zijn. Er zou ook al een team bezig zijn met laswerkzaamheden, schijnbaar hebben meerdere kpn klanten storing gemeld.

Wij willen graag de status van het probleem weten en vooral een oplossing, echter, bij telefonisch contact met de klantenservice wordt gezegd dat er geen zicht is op de uitvoering van laswerk, en na verschillende metingen op afstand worden er überhaupt geen storingen of problemen gezien in de omgeving (“Misschien de experiabox kapot of resetten naar fabrieksinstellingen?”). Één medewerker zei dat er ondergrondse werkzaamheden stonden gepland met einddatum 6-2-19 13:00 uur.

Het loopt hier inmiddels in de kosten aangezien we een kantoor aan huis hebben en we deels stilstaan. Jammer genoeg geen zakelijk abo afgesloten want dan had eea binnen korte tijd opgepakt geweest, blijkt.

Aan het eind vd middag ga ik een noodpakketje ophalen op postkantoor, maar ik zou graag de status van het probleem willen weten, en ik hoop maar dat er hier iemand is die kan helpen bij het antwoord op de vraag; wat is de status van het ticket voor het laswerk en wanneer is het probleem opgelost?
Onze dank is groot!
icon

Beste antwoord door MichelleS 9 March 2019, 10:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Dag Michelle. Welkom op het forum!
Ik zag dat je je profiel al had ingevuld en heb de vrijheid genomen alles er bij te zoeken. Er staat momenteel een ticket open.
Daar heb ik een toelichting op geschreven. En ik ga er van uit dat dit verder opgepakt wordt.
Ik snap dat je op deze manier nog niet veel wijzer bent maar meer info kan ik nu niet achterhalen. Ik verwacht op korte termijn actie van de technische dienst maar als het een grondkabel betreft kan dat soms langer duren omdat er vergunningen mee gemoeid ( kunnen) zijn.
Reputatie 2
Badge
Ha Erwin, bedankt en bedankt voor je reactie.

Ik begreep na contact vanochtend met klantenservice dat er jammer genoeg pas op 11-2 gestart wordt met werkzaamheden. Op 11-2 zitten we exact 7 dagen zonder diensten. Het is dan maar de vraag wanneer de verbinding weer stabiel is.
Ik begrijp dat je niet meer info hebt op moment; ik zal af en toe nog een kijkje nemen op het forum. 👍🏻
Reputatie 2
Badge
Dag Michelle. Welkom op het forum!
Ik zag dat je je profiel al had ingevuld en heb de vrijheid genomen alles er bij te zoeken. Er staat momenteel een ticket open.
Daar heb ik een toelichting op geschreven. En ik ga er van uit dat dit verder opgepakt wordt.
Ik snap dat je op deze manier nog niet veel wijzer bent maar meer info kan ik nu niet achterhalen. Ik verwacht op korte termijn actie van de technische dienst maar als het een grondkabel betreft kan dat soms langer duren omdat er vergunningen mee gemoeid ( kunnen) zijn.


Beste Erwin,
Heb je intussen een nieuwe info over de gemelde storing aan onze verbinding?

Groeten, Michelle
Hoi Michelle. Ik zie dat een collega een voicemail heeft ingesproken. Als ik de collega goed begrijp wordt een ondergrondse ploeg aangestuurd. Die zijn vandaag bezig. Ik denk dat we deze dag moeten afwachten. Of jij moet al gemerkt hebben dat de diensten weer terug zijn!
Het ticket is in ieder geval nog niet als opgelost afgemeld. En vaak gebeurt dat aan het eind van de dag. Ik hoop op een voorspoedige afloop!
Reputatie 2
Badge
Hoi Michelle. Ik zie dat een collega een voicemail heeft ingesproken. Als ik de collega goed begrijp wordt een ondergrondse ploeg aangestuurd. Die zijn vandaag bezig. Ik denk dat we deze dag moeten afwachten. Of jij moet al gemerkt hebben dat de diensten weer terug zijn!
Het ticket is in ieder geval nog niet als opgelost afgemeld. En vaak gebeurt dat aan het eind van de dag. Ik hoop op een voorspoedige afloop!


Ha Erwin, bedankt voor je reactie!
ik merk een signaal dat telkens wegvalt dus mogelijk wordt er aan gewerkt as we speak. Ik wacht het af👍🏻
Reputatie 2
Badge

Hoi Michelle. Ik zie dat een collega een voicemail heeft ingesproken. Als ik de collega goed begrijp wordt een ondergrondse ploeg aangestuurd. Die zijn vandaag bezig. Ik denk dat we deze dag moeten afwachten. Of jij moet al gemerkt hebben dat de diensten weer terug zijn!
Het ticket is in ieder geval nog niet als opgelost afgemeld. En vaak gebeurt dat aan het eind van de dag. Ik hoop op een voorspoedige afloop!
Ha Erwin, bedankt voor je reactie!
ik merk een signaal dat telkens wegvalt dus mogelijk wordt er aan gewerkt as we speak. Ik wacht het af👍🏻


Helaas geen verandering. De klantenservice kon niet zien wat de status van het open ticket is omdat betreffende afdeling nog niet bereikbaar was.
Ai, ai. Ik zie ook nog geen update in het ticket. Ik ga deze ochtend voor je bellen en zorg dat je begin van de middag in ieder geval een update hebt. Uiteraard kan ik niet beloven of dat positief nieuws is maar laten we daar wel van uit gaan.
Ik heb geprobeerd om je via je mobiel te bereiken maar daar krijg ik direct de melding dat voicemail is uitgeschakeld. Wellicht ben je in gesprek. Volgens mijn collega zouden de werkzaamheden afgerond moeten zijn. Aangezien ik in de eerdere historie van het ticket de nodige tegenstrijdigheden tegenkom ( de één meet een verbinding, de ander niet ) is mijn vraag aan jou: werkt het weer?
Zo niet, laat het mij weten zodat ik verdere actie kan ondernemen!
Toen ik op verzenden drukte, kregen we elkaar toch te spreken.
Momenteel brandt het service lampje oranje maar de diensten werken. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn.
Als de ellende weer terugkomt, laat het mij weten en dan maak ik werk van!
Reputatie 2
Badge
Toen ik op verzenden drukte, kregen we elkaar toch te spreken.
Momenteel brandt het service lampje oranje maar de diensten werken. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn.
Als de ellende weer terugkomt, laat het mij weten en dan maak ik werk van!


Hartelijk dank voor je hulp!
We hopen dat de verbinding nu stabiel blijft🤞🏻
Reputatie 2
Badge

Toen ik op verzenden drukte, kregen we elkaar toch te spreken.
Momenteel brandt het service lampje oranje maar de diensten werken. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn.
Als de ellende weer terugkomt, laat het mij weten en dan maak ik werk van!
Hartelijk dank voor je hulp!
We hopen dat de verbinding nu stabiel blijft🤞🏻


12:41 uur
Edit: de verbinding ligt er toch weer uit.
Het internetlampje op het modem brandt niet meer. En services blijft oranje. Wat nu?
12:44
de verbinding is terug en internetlampje brandt weer groen. Dit is eigenlijk zo sinds de afgelopen dagen.
Oef. Waardeloos :'(
Hebben jullie misschien ook een Sms'je gehad met een nummer dat je kunt bellen als de storing er nog steeds is?
Ik ben nu zelf ook namens jullie aan het bellen. Maar sta in de wacht.
We hebben voor morgen een afspraak ( 14:00 - 16:00 ) met een nieuwe monteur kunnen maken! Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst! Laten we hopen dat de ellende morgen voor eens en altijd voorbij is!
Reputatie 2
Badge
We hebben voor morgen een afspraak ( 14:00 - 16:00 ) met een nieuwe monteur kunnen maken! Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst! Laten we hopen dat de ellende morgen voor eens en altijd voorbij is!

We wachten morgen af! Erg bedankt in elk geval, voor jouw hulp tot nu toe👍🏻
Reputatie 2
Badge

We hebben voor morgen een afspraak ( 14:00 - 16:00 ) met een nieuwe monteur kunnen maken! Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst! Laten we hopen dat de ellende morgen voor eens en altijd voorbij is!We wachten morgen af! Erg bedankt in elk geval, voor jouw hulp tot nu toe👍🏻


Hoi Erwin,

de monteur is vanmiddag niet geweest en ik had om 1530 uur een anonieme gemiste oproep. Omdat ik geen monteur heb gezien op afgesproken tijd ging ik er van uit dat hij dat is geweest.
na telefonisch contact zojuist met klantenservice blijkt dat de monteur wil herplannen. op 18 februari tussen 8-10 uur komt de monteur pas!
Ik vind dit echt bijzonder lang en we worden hier eigenlijk radeloos van. Waarom is er niemand geweest en waarom moeten we nu zo lang wachten? Kan dit worden versneld?
groeten, Michelle
Reputatie 2
Badge


We hebben voor morgen een afspraak ( 14:00 - 16:00 ) met een nieuwe monteur kunnen maken! Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst! Laten we hopen dat de ellende morgen voor eens en altijd voorbij is!We wachten morgen af! Erg bedankt in elk geval, voor jouw hulp tot nu toe👍🏻
Hoi Erwin,

de monteur is vanmiddag niet geweest en ik had om 1530 uur een anonieme gemiste oproep. Omdat ik geen monteur heb gezien op afgesproken tijd ging ik er van uit dat hij dat is geweest.
na telefonisch contact zojuist met klantenservice blijkt dat de monteur wil herplannen. op 18 februari tussen 8-10 uur komt de monteur pas!
Ik vind dit echt bijzonder lang en we worden hier eigenlijk radeloos van. Waarom is er niemand geweest en waarom moeten we nu zo lang wachten? Kan dit worden versneld?
groeten, Michelle


Ps: kan ik ook ergens het tegoed van het noodpakket opwaarderen? Want nog een week zullen we niet redden denk ik.
Och. :' Het zit jullie niet mee. Als ik de in de buurt woonde en de skills had was ik zelf op de fiets gestapt. Wat geen gedoe aldoor.
Ik heb zojuist een verzoek gedaan voor méér GB's op het noodpakket. Dat wordt binnen een werkdag geregeld en morgen is het saldo aangevuld. Het blijft behelpen maar ik hoop toch écht dat 18-2 deze ellende voorgoed is afgelopen.
(voor de goede orde, wáárom dit plotseling herpland wordt is mij ook onduidelijk en ik heb de vraag intern gesteld - zodra ik daar antwoord op het, laat ik het weten. )
Reputatie 2
Badge
(voor de goede orde, wáárom dit plotseling herpland wordt is mij ook onduidelijk en ik heb de vraag intern gesteld - zodra ik daar antwoord op het, laat ik het weten. )

Dank voor je reactie. Het internetlampje op het modem brandt nu bijna constant rood. Ipv verbeterd lijkt juist het tegenovergestelde.
Wij zijn erg benieuwd waarom herpland wordt.
Het lijkt er op dat de monteur van die bewuste dag uitliep en helaas de afspraak moest afzeggen. De logs zijn helaas niet heel duidelijk.
Vandaag komt er een nieuwe monteur. Ik ben heel benieuwd naar de afloop!
Reputatie 2
Badge
Het lijkt er op dat de monteur van die bewuste dag uitliep en helaas de afspraak moest afzeggen. De logs zijn helaas niet heel duidelijk.
Vandaag komt er een nieuwe monteur. Ik ben heel benieuwd naar de afloop!


Vanmorgen is er een monteur geweest idd, hij constateerde dat er geen ondergronds team is aangestuurd en/of dat er iig geen werkzaamheden hebben plaats gevonden (?!).
Donderdag komt er weer iemand langs, maar dan van V&W.
We moeten maar afwachten.
Oef. Er lijkt geen einde aan te komen, zo. Als er donderdag weer onduidelijkheid ontstaat ga ik het escaleren. Want het heeft nu wel lang genoeg geduurd. Houd me op de hoogte!
Reputatie 2
Badge
Oef. Er lijkt geen einde aan te komen, zo. Als er donderdag weer onduidelijkheid ontstaat ga ik het escaleren. Want het heeft nu wel lang genoeg geduurd. Houd me op de hoogte!

We hebben er intussen wel genoeg van idd. Ik zal je op de hoogte houden. 👍🏻
Ik heb stille hoop dat het nu is opgelost, @MichelleS . Klopt dat?
Reputatie 2
Badge
Ik heb stille hoop dat het nu is opgelost, @MichelleS . Klopt dat?

Ik was al van plan je te berichten; vorige week is V&W gestart met werkzaamheden. Er moet uiteindelijk gegraven worden was de conclusie, een grondkabel is kapot en in de kast waren ook een aantal kabels verwisseld wat verwarring veroorzaakte.
ze zijn donderdag en vrijdag bij ons over de vloer geweest. Ik zou op de hoogte worden gehouden over de voortgang. Ik zag zojuist dat we nog steeds 1 DSL lijn missen (pair bonding), dus ze zijn er blijkbaar nog niet klaar mee. Morgen neem ik contact op met hen om te vragen hoe of wat.