Internetverbinding valt steeds vaker weg, gisteren 20x vandaag al 40. Een minuut daarna verschijnt dan in de log steeds deze riedel:
2021-04-14 10:56:36 PPP(eth_route):ppp0 down for reason is Peer not responding
2021-04-14 10:56:36 PPP(eth_route):ppp0 down for reason is LCP down
2021-04-14 10:56:36 PPP(eth_route):ppp0 down for reason is LCP down
2021-04-14 10:56:42 PPP(eth_route):Connection terminated
2021-04-14 10:56:42 PPP(eth_route):Sent PADT to 10:51:72:23:32:91, SessionID is 27702
2021-04-14 10:56:45 PPP(eth_route):start Discovery
2021-04-14 10:56:45 PPP(eth_route):send PADI and wait for PADO 1 sec
2021-04-14 10:56:45 PPP(eth_route):recv PADO
2021-04-14 10:56:45 PPP(eth_route):send PADR and wait for PADS 5 sec
2021-04-14 10:56:45 PPP(eth_route):recv PADS,SessionID is 7814
2021-04-14 10:56:45 PPP(eth_route):Starting negotiation on ppp0
2021-04-14 10:56:46 PPP(eth_route):PAP authentication succeeded
2021-04-14 10:56:46 PPP(eth_route):set local/remote IP: (...)
2021-04-14 10:56:56 TR069:Start to create a new session.
2021-04-14 10:56:56 TR069:Sending inform 4 VALUE CHANGE
2021-04-14 10:56:56 TR069:Session create success.
2021-04-14 10:56:56 TR069:Receive informresponse.
2021-04-14 10:56:56 TR069:Session close .
De KPN test op Servicetool traag bekabeld internet | KPN vindt geen fout, want die werkt alleen als ik een internet verbinding heb, maar de fout is dus dat die er steeds niet is, en na twee minuten weer wel. Morgen krijg ik nieuwe CAT6a en CAT7 kabels om die tussen de Experiabox en het glasvezelmodem te vervangen.
Ik heb het glasvezelmodem en de router al uitgezet, alles losgekoppeld (TV modems, extra WiFi router), maar het probleem blijft, en komt steeds vaker terug.
Het is hetzelfde als
maar veel vaker en het lijkt steeds erger te worden. De servicetool zegt dat ik een monteur moet bestellen voor €50, maar volgens bovenstaande topics is dat niet vaak de oplossing. Wat wel?
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Beste antwoord door Bram van KPN
Bekijk origineel