Beantwoord

Streamen via Ziggo Go app over het KPN netwerk.

  • 26 March 2020
  • 13 reacties
  • 7525 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik zelf heb een ITV abonnement van KPN, mijn zoon echter heeft een ITV abonnement van Ziggo met onder meer het voetbal pakket. Omdat mijn zoon regelmatig bij mij is konden we altijd de programma's en het voetbal via zijn Ziggo account met behulp van een Chromecast naar een tweede tv toestel streamen via het KPN netwerk. Op dit moment is het zo dat ik zelfs op mijn tablet geen tv meer kan kijken via de Ziggo go app en dus ook niet kan streamen, ik krijg dan telkens de melding "Video kan niet worden afgespeeld. (-2030)”

Ab.

icon

Beste antwoord door wjb 26 March 2020, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Ik denk dat je voor dit issue bij Ziggo moet zijn immers de app is van Ziggo, niet van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ab, welkom op ons forum. 

Werkt je internet verder goed? Als je bijvoorbeeld een Youtube filmpje kijkt op je tablet? Zo ja:

Ik denk dat je voor dit issue bij Ziggo moet zijn immers de app is van Ziggo, niet van KPN.

Dit denk ik ook. 

Ik hoor graag van je. 

Dit moet gewoon kunnen.

Kennissen van mij kijken televisie via ZiggoGo (met chromecast) via een KPN internet Thuis met 4G ondersteuning.

Reputatie 7
Badge +10

Dit moet gewoon kunnen.

Kennissen van mij kijken televisie via ZiggoGo (met chromecast) via een KPN internet Thuis met 4G ondersteuning.


Hier ook de ZiggoGo app via Google Chromecast via KPN Wifi. 
Werkt goed 👍

 

@KijkenPratenNietsdoen  Ziggo foutmelding

Reputatie 7
Badge +24

Ab, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Reputatie 2

Hallo Alex_P,

Ik heb twee Android tabletjes een van Lenovo met softwareversie 5.0.1 en de andere is een Denver met versie 6.0.1, vorig jaar heb ik ook al een dergelijk probleem gehad en heb toen met veel moeite een andere router geregen de V 10a en was het probleem opgelost. Een aantal weken geleden ging dit in eens niet meer en heb ik 0800-0402 gebeld en daar konden ze me evenals vorig jaar niet verder helpen. het vreemde is dat het met de laagste softwareversie wel gaat maar met de andere niet terwijl ze beiden up to date zijn en Ziggo als eis heeft dat je voor de app minimaal Android 5.1 of hoger moet beschikken.

Bij voorbaat dank.

vijf punt NUL (punt één) lijkt me idd lager dan 5 punt één. Dan zou het volgens de eis van Ziggo op die Lenovo’s idd niet moeten werken. Toch?

Reputatie 7
Badge +24

Dus met Android 6 werkt het wel? 

Dan zoek ik het namelijk net als Peter in je versie 5.0.1 is onder de eis van 5.1 van die app. Een nieuwe router zal hierin echt geen verschil maken, helaas. 

Reputatie 2

Geachte reageerders,

Ik vraag mij nu werkelijk af of jullie de info die ik verstrek, waar jullie zelf ook nog eens om vragen, wel tot je nemen?

Ik schrijf namelijk dat ik met de tablet uitgerust, met de laagste software versie Android 5.0.1, wel gewoon op deze tablet tv kan kijken en ook via Chromecast kan streamen naar mijn tv, maar dat dit juist niet meer lukt met de tablet uitgerust met Android 6.0.1

Bedankt voor jullie reacties,

Vrolijk en bovenal gezonde Paasdagen.

Ab.

Reputatie 7
Badge +24

Dat hebben wij verkeerd gezien. Dit is echter geen KPN/netwerk issue. Ik heb verder geen inzage in Ziggo apps om te kunnen controleren wat hier mis gaat. Ik verwacht dat dit een Ziggo issue is of een compatibiliteit/tabletissue aangezien wij dit niet blokkeren op ons netwerk, daarmee bedoel ik internetverkeer via bepaalde apps of bepaalde Android versies blokkeren. Sterker nog, dat mag simpelweg ook niet. 

 

Aangezien 2 personen het op dezelfde manier geïnterpreteerd hebben zou je ook een beetje de hand in eigen boezem kunnen steken en niet totaal alleen naar ons wijzen.

Desalniettemin hoop ik dat het opgelost wordt. Je kunt met deze vraag terecht op

community.ziggo.nl

Reputatie 1

Hallo,

Ik zelf heb een ITV abonnement van KPN, mijn zoon echter heeft een ITV abonnement van Ziggo met onder meer het voetbal pakket. Omdat mijn zoon regelmatig bij mij is konden we altijd de programma's en het voetbal via zijn Ziggo account met behulp van een Chromecast naar een tweede tv toestel streamen via het KPN netwerk. Op dit moment is het zo dat ik zelfs op mijn tablet geen tv meer kan kijken via de Ziggo go app en dus ook niet kan streamen, ik krijg dan telkens de melding "Video kan niet worden afgespeeld. (-2030)”

Ab.

Aangezien 2 personen het op dezelfde manier geïnterpreteerd hebben zou je ook een beetje de hand in eigen boezem kunnen steken en niet totaal alleen naar ons wijzen.

Desalniettemin hoop ik dat het opgelost wordt. Je kunt met deze vraag terecht op

community.ziggo.nl

Ik ben in de fase overstap van Ziggo naar KPN. Ik wil geen extra kastjes en afstandsbediening en de TV app van KPN werkt niet op alle TV's daarom blijf ik voor TV bij Ziggo. De KPN WIFI verbinding met de TV werkt perfect inclusief YOUTUBE, mijn NAS om te streamen. Ziggo GO werkt niet op mijn WIFI TV: melding: “… niet via dit IP adres”. Op mijn beide bekabelde PC's werkt ZIGGO GO wel. 

Wie heeft een antwoord.

Reputatie 5
Badge +2

Hallo,

Ik zelf heb een ITV abonnement van KPN, mijn zoon echter heeft een ITV abonnement van Ziggo met onder meer het voetbal pakket. Omdat mijn zoon regelmatig bij mij is konden we altijd de programma's en het voetbal via zijn Ziggo account met behulp van een Chromecast naar een tweede tv toestel streamen via het KPN netwerk. Op dit moment is het zo dat ik zelfs op mijn tablet geen tv meer kan kijken via de Ziggo go app en dus ook niet kan streamen, ik krijg dan telkens de melding "Video kan niet worden afgespeeld. (-2030)”

Ab.

Aangezien 2 personen het op dezelfde manier geïnterpreteerd hebben zou je ook een beetje de hand in eigen boezem kunnen steken en niet totaal alleen naar ons wijzen.

Desalniettemin hoop ik dat het opgelost wordt. Je kunt met deze vraag terecht op

community.ziggo.nl

Ik ben in de fase overstap van Ziggo naar KPN. Ik wil geen extra kastjes en afstandsbediening en de TV app van KPN werkt niet op alle TV's daarom blijf ik voor TV bij Ziggo. De KPN WIFI verbinding met de TV werkt perfect inclusief YOUTUBE, mijn NAS om te streamen. Ziggo GO werkt niet op mijn WIFI TV: melding: “… niet via dit IP adres”. Op mijn beide bekabelde PC's werkt ZIGGO GO wel. 

Wie heeft een antwoord.

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.