Beantwoord

Structurele problemen internet en tv

  • 22 October 2020
  • 77 reacties
  • 1049 keer bekeken

Reputatie 2

KPN, wanneer gaan jullie nu eens de problemen met haperende of stilstaand tv en gelijktijdig geen internet oplossen? Persoonlijk heb ik al een aantal keer gebeld. Buiten en binnen is de verbinding getest. Laatste keer gevraagd om een nieuwe modem en kreeg als antwoord dat de verbinding goed was. Gevraagd aan de medewerker of ze me niet geloofde. Kreeg als antwoord dat ze een procedure moest volgen. Ja...uhhh, meet dan als er storing is en dat gebeurd 4 a 5x per avond. Voorlopig hier zo moe van geworden dat ik het er maar even heb laten zitten. Ik lees zoveel klachten over dit onderwerp en begrijp niet dat KPN er weinig tot niets verhelpen. Bij mij is alles door een monteur van KPN aangelegd. Bij Caiway had ik deze problemen niet.

Zet dan een meetkastje achter de modem die 24 uur per dag registreert, of weet KPN dit nog niet?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 30 April 2022, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

77 reacties

Reputatie 2

S

Rank

Schuimpie

 6 uur geleden

Danny,

Dinsdagmiddag de modem opgehaald en geïnstalleerd. Dinsdagavond 2 kortstondige haperingen televisie en woensdagavond 2kortstondige haperingen en 1x langdurige van een paar minuten, waarbij internet ook uitviel.

Reputatie 2
Badge +5

Jammer dat het niet geholpen heeft! Ik wil dan toch de monteur voor je inplannen. Ik heb je daarvoor opnieuw een privébericht gestuurd, zodat de details daarvan niet openbaar komen te staan. 

Reputatie 2

Danny,

De monteur wist het probleem al zonder ergens naar te kijken. Er is al een maand of 6 een probleem met een kaart in de kast buiten en tientallen mensen hebben dit probleem. Deze monteur gaat er achteraan en hoopt dat het nu binnen een redelijke tijd opgelost wordt door specialisten oftewel de kaart buiten moet vervangen worden maar de bureaucratie bij KPN viert hierin hoogtij.

Reputatie 2
Badge +5

Hi @Schuimpie! Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ben heel blij dat de oorzaak voor jou in ieder geval gevonden is! Ik heb gelijk even de notities van de monteur erbij gepakt en zie dat hij inderdaad hetzelfde gelogd heeft. De situatie is door hem, samen met collega's, doorgezet naar de betreffende afdeling. Zij hebben even tijd nodig om dit op te pakken, maar het lijkt erop dat het nu goed in behandeling blijft en dat er dan nu toch echt iets aan gedaan gaat worden. Ik hoop dan ook dat er snel een oplossing komt. 

Voor nu zullen we het opnieuw even moeten afwachten. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je geduld en je medewerking in deze situatie, want ik kan me voorstellen dat het een erg frustrerende situatie is. Mocht je nog vragen hebben, dan mag je die hier natuurlijk altijd stellen. Ik zal in ieder geval de komende tijd de situatie zelf ook in de gaten houden. Mocht ik een update krijgen, dan laat ik dat hier weten. 

Reputatie 2

Danny,

Het heeft even geduurd, maar is nu goed gekomen. Paar keer monteur over de vloer gehad en heeft binnen en in de buitenkast alle metalen aansluitingen vervangen. De specialist heeft het uiteindelijk opgelost. Er liepen 2 lijnen naar ons huis. De ene lijn stoorde de andere. Dit is verholpen. 

Bedankt voor alle hulp.

Reputatie 2
Badge +5

Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, maar wat goed om te horen dat het nu eindelijk toch is opgelost! Ik wens je hele fijne feestdagen! 

Reputatie 2

Danny,

Nu zitten we weer met hetzelfde probleem. Internet en tv vallen  paar keer per avond uit en dat vinden we best wel irritant. Dit is nu ongeveer al weer een week of 2. Zou je ons weer willen/kunnen helpen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Schuimpie, goed dat je je meldt! Het lijkt inderdaad helemaal niet goed te gaan. Ik krijg een melding dat de Experia Box niet herkend wordt. Heb je de bekabeling al gecontroleerd, tussen de Experia Box en het IS/RA punt? Mocht dat in orde zijn én je hebt de Experia Box al eens gereset? Dan kan ik weer een monteur inplannen. Mocht er dan toch iets niet in orde zijn aan jouw kant, dan kunnen er evt. (voorrijd)kosten in rekening gebracht worden. Wanneer zou jou dit passen? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. 

Reputatie 2

Marcia,

Jammer dat je eerst weer begint dat er mogelijk problemen bij mij thuis zijn. Vorig jaar zijn er zeker 6 monteurs langs geweest. Op een gegeven moment kreeg ik het advies om de bekabeling binnen in zijn geheel te vervangen. Uiteraard niet gedaan. Als je goed terug leest ligt het probleem bij jullie en wel aan de toevoer naar het verdeelstation en/of in het verdeelstation. Ik heb alles spanningsvrij gemaakt en de storing blijft. Bij de buren geïnformeerd en die hebben net zoals vorig jaar hetzelfde probleem. Nu hoop ik dat dit spoedig opgelost wordt en dit geen 4 maanden gat duren net zoals vorig jaar.

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp dat je dit vervelend vindt, maar op het moment dat het probleem in dit geval toch niet aan onze kant ligt, worden er, zoals aangegeven, voorrijdkosten in rekening gebracht. Als je er overtuigd van bent dat het aan ons ligt, dan kan ik prima een monteur inplannen zonder dat je dit probeert, maar ik wil het toch genoemd hebben. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen. 

Reputatie 2

De laatste monteur die hier vorig jaar is geweest, heeft gemeld dat er teveel abonnees op een kastje/huisje stonden en dat dit al diverse malen is gemeld zonder dat er actie is ondernomen. De actie die door KPN moet worden ondernomen, moet gebeuren door een technicus die hoger geautoriseerd is dan een monteur. Als je goed teruggelezen hebt is dit wel begrijpelijk. Dit is dus geen nieuwe storing, maar een bestaande.

Reputatie 7
Badge +24

Het probleem wat zich nu voor doet hoeft niet hetzelfde te zijn als 9 maanden geleden. 

Heeft u die draadloze verbindingset al eens vervangen door een kabel?

Reputatie 2

Ja.

En ik ben niet de enige met dit probleem. Mijn buren hebben hetzelfde euvel. Ga er nu eens gewoon vanuit dat het aan de lijn buiten ligt.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een monteur aangestuurd, die komt morgenavond tussen 17 en 21 uur langs. Mocht dat niet uitkomen, kan je 'm herplannen via de mail die je krijgt. Laat je nog even weten wat de monteur geconstateerd heeft?

Reputatie 2

Monteur geannuleerd. De eerste 2 weken ben ik niet in de gelegenheid en verwacht dat jullie de buitenverbindingen, die ik hiervoor beschreven heb, gaan controleren.

Kunt u mij de stand van zaken informeren na controle van de technicus?

Reputatie 7
Badge +30

Monteur geannuleerd. De eerste 2 weken ben ik niet in de gelegenheid en verwacht dat jullie de buitenverbindingen, die ik hiervoor beschreven heb, gaan controleren.

Dit kunnen we pas doen als de monteur de betreffende technici aanstuurt. Ik heb die mogelijkheid zelf niet. Dus mocht je weer in de gelegenheid zijn een monteur te ontvangen, laat het gerust weten. 

 

Reputatie 2

De monteur die in Oudenbosch woont, zie ik graag maandag 18 oktober om 08.00 uur verschijnen. Deze monteur heeft verstand van dit geval . 

Reputatie 6
Badge +6

De monteur die in Oudenbosch woont, zie ik graag maandag 18 oktober om 08.00 uur verschijnen. Deze monteur heeft verstand van dit geval . 

En is dat een vraag of een bevel? Er moet natuurlijk maar net plek zijn maandag 18 oktober om 8.00 en er zijn naast de monteur die in Oudenbosch woont meer monteurs die hier echt wel wat mee kunnen….

Reputatie 7
Badge +30

Ik lees je bericht nu en kan helaas geen monteur meer regelen voor morgenochtend! En ik kan er inderdaad ook niet bij aangeven dat je een voorkeur voor een bepaalde monteur hebt. Wil je dat ik alsnog voor later volgende week een monteur aanvraag? Wanneer komt dit uit?

Reputatie 2

Graag vanaf 18 oktober s'ochtends 08.00 uur eerste werk.

Reputatie 2

Correctie, vanaf 19 oktober. 

Reputatie 7
Badge +30

@Schuimpie ik krijg de vraag gesteld of jij voor die probleem al eens een nieuwe Experia Box gehad hebt. Hoewel ik weet dat je aangeeft dat het probleem niet bij jou ligt, krijg ik toch het verzoek om, als dat nog niet gebeurd is, eerst de Experia Box om te ruilen. 

Reputatie 2

Ik heb al eens een nieuwe Expedia box gehad, weet alleen niet meer of het vorig jaar was of eerverleden jaar.

Reputatie 7
Badge +30

Uitstekend. Ik heb een monteur aangevraagd op 19-10 tussen 8 en 10 uur. Hou je ons op de hoogte?

Reputatie 2

Zeker wel.