Beantwoord

Super wifi

  • 24 August 2020
  • 17 reacties
  • 1671 keer bekeken

Hoi Kpn

Ik ben jaren een trouw betalende klant met matige wifi snelheden volgens de app van jullie. Nu kreeg ik gisteren het aanbod om voor 149 euro Super wifi aan te schaffen. Dit heb ik gedaan en momenteel is de wifi beter in huis met veel heavy puberusers.

Nu lees ik dat nieuwe klanten de super wifi gratis krijgen??? Schandalig om zo te gaan met je bestaande trouwe klanten. Wij hebben al jaren wifi van “zo zo” kwaliteit en moeten nu bijbetalen om dat te fixen. Als ik dit eerder had geweten was ik bijvoorbeeld naar T Mobile gegaan.

Ik heb een vraag, werken mijn versterkers ook bij een andere provider?

En ik weet dat moderaters en helpdeskmedewerkers niks doen kunnen aan dit probleem dus excuses en sorry het is alleen voor nieuwe klanten hoeven niet.  Graag een antwoord op de vraag zodat ik kan kijken of ik eventueel toch de overstap ga doen.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 25 August 2020, 09:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

U had ook voor de gratis experia wifi's kunnen gaan. In principe werken ze bij iedere provider. 

Helaas heb ik geen zin in kabels door mijn huis naar de tweede en derde verdieping. De experia wifi’s zitten vast aan een draadje

Dat weet u ook hoop ik.

 

Badge +19

Dat is dan uw keuze. Het beste resultaat krijgt u natuurlijk bekabeld. Maar ik begreep dat de de superusers tevreden zijn en dat is ook best wat waard toch?!:wink:

Reputatie 7
Badge +16

Nieuwe klanten krijgen ze gratis door van het actie tarief af te zien. Deze actietarieven heb jij ook ooit gehad toen je klant werd. Als KPN nu alle ongeveer 1,2 miljoen klanten gratis punten moet sturen, zullen de prijzen hard stijgen volgend jaar voor alle klanten van KPN. Zo wordt het een sigaar uit eigen doos. 

Het staat je altijd vrij om overstappen en na minimaal 6 maanden weer terug te komen om opnieuw korting te ontvangen bij KPN. De punten zullen na overstap naar een andere provider alleen niet meer werken met mesh en roaming (automatisch verbinden met het beste punt in de buurt) en ook niet met het automatisch ophalen van de wifi gegevens. Deze twee dingen zullen dan handmatig moeten gebeuren. Echter mag je de superwifi punten ook retourneren op basis van je herroepingsrecht (binnen 14 dagen na aankoopdatum) door contact op te nemen met CEVA Logistics via 070-301 39 88.

Nog iets, ik lees net op de website dat de standaard 2 set 149 kost, deze heb ik gekocht. De drie set kost 199. Ik kreeg van KPN een aanbod om de twee set van 199 voor 149 aan te schaffen.

Gek toch?

Reputatie 7
Badge +16

Die 199 euro is een adviesprijs en voor klanten van KPN kost die 149 euro. Eigenlijk is het in deze '’hoe meer je koopt hoe meer voordeel.'’ Je hebt er wel altijd minimaal 2 nodig, heb je er 3 nodig dan is dat weer voordeliger om meteen drie te kopen, dan twee kopen en één losse.
 

 

Badge +19

De set van 3 kost normaal 299,00 en nu 199,00. Maar zelf neem ik van/voor prijzen altijd met een korreltje zout. 

Nieuwe klanten krijgen ze gratis door van het actie tarief af te zien. Deze actietarieven heb jij ook ooit gehad toen je klant werd. Als KPN nu alle ongeveer 1,2 miljoen klanten gratis punten moet sturen, zullen de prijzen hard stijgen volgend jaar voor alle klanten van KPN. Zo wordt het een sigaar uit eigen doos. 

Het staat je altijd vrij om overstappen en na minimaal 6 maanden weer terug te komen om opnieuw korting te ontvangen bij KPN. De punten zullen na overstap naar een andere provider alleen niet meer werken met mesh en roaming (automatisch verbinden met het beste punt in de buurt) en ook niet met het automatisch ophalen van de wifi gegevens. Deze twee dingen zullen dan handmatig moeten gebeuren. Echter mag je de superwifi punten ook retourneren op basis van je herroepingsrecht (binnen 14 dagen na aankoopdatum) door contact op te nemen met CEVA Logistics via 070-301 39 88.

Ik weet niet of jullie van KPN zijn of niet maar dit is een vrij arrogant antwoord vind ik. Dan gaan we maar overstappen.

Reputatie 7
Badge +24

De punten zullen na overstap naar een andere provider alleen niet meer werken met mesh en roaming (automatisch verbinden met het beste punt in de buurt) 

Ja wel hoor. Dat blijft gewoon werken.

Thx vond het al een beetje arogante reactie van hem.

nu kan ik zeker relaxed overstappen

Badge +19

Tot nu toe heeft er nog geen medewerker gereageerd. Die komt nog langs. Nog even iets om over na te denken misschien. Overstappen kan gevolgen hebben. Mailadres ben je kwijt maar dat is nog niet zo erg. Maar als je pairbonding hebt dan raak je dat kwijt.  Dat is erg alleen kpn. Dan zou je snelheid zomaar gehalveerd worden. Let dus goed op.

Joep, wat is pairbonding? Buiten internet en tv hebben we geen producten van kpn.

thx, je moet bij de klantenservice gaan werken!

Badge +19

Dat is een techniek waarmee je snelheid wordt verdubbeld.  Ik heb een leuke baan dus nee voor mij geen klantenservice :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Alleen van toepassing bij DSL verbinding. 

Reputatie 7
Badge +24

Nu lees ik dat nieuwe klanten de super wifi gratis krijgen???

En wat is daar bijzonder aan? Nieuwe klanten krijgen al jaren een welkomstkorting van ongeveer 130 tot 150 euro of zelfs nog meer bij abonnementen met hogere snelheid. Nu kunnen ze die welkomstkorting inwisselen voor de SuperWiFi's. Die 149 euro kosten. Als nieuwe klanten voor de SuperWiFi's kiezen, dan krijgen ze dus geen korting. Ze betalen hun SuperWiFi's dus gewoon zelf.

Reputatie 7
Badge +24

Helaas heb ik geen zin in kabels door mijn huis naar de tweede en derde verdieping. De experia wifi’s zitten vast aan een draadje

Dat weet u ook hoop ik.

Bij de SuperWiFi's moet de eerste sowieso ook bekabeld aangesloten blijven. En je krijgt er waarschijnlijk nooit goed wifi mee op de derde verdieping. Dat lukt alleen met een kabel.

SuperWiFi's communiceren onderling ook gewoon via WiFi met elkaar. Als u nu geen goed WiFi heeft op zolder, dan kunt u daar wel een SuperWiFi plaatsen, maar deze zal net zo goed een slechte verbinding hebben. En snelheid wat die niet binnen krijgt, zal die ook niet door kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Erik Soer!

Ik heb een vraag, werken mijn versterkers ook bij een andere provider?

En ik weet dat moderaters en helpdeskmedewerkers niks doen kunnen aan dit probleem dus excuses en sorry het is alleen voor nieuwe klanten hoeven niet.  Graag een antwoord op de vraag zodat ik kan kijken of ik eventueel toch de overstap ga doen.

Ik zal alléén antwoord geven op je vraag:

  • De SuperWifi punten zijn te gebruiken bij andere providers
  • Mesh/roaming blijft werken aangezien dit een functie van deze apparaatjes is
  • Ze kunnen niet ‘samenwerken’ met andere modems/routers, je creëert dus 2 op zich staande netwerken, 1 van je modem en 1 van de SuperWifi punten

Weet je zo voldoende? :slight_smile: