Beantwoord

Super wifi punt

  • 29 September 2020
  • 18 reacties
  • 237 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds afgelopen zaterdag hebben wij 2 superwifi punten. Mijn vraag is om op zolder goede WiFi te hebben heeft het dan zin om een derde erbij aan te sluiten? Of staat deze dan te ver van de router vandaan?

icon

Beste antwoord door Nick83 4 October 2020, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

 

Hieronder in een link over een mesh netwerk.

https://www.smarthomemagazine.nl/2017/02/mesh-netwerk-is-en-hoe-werkt/

 

 

Wat is een mesh-netwerk?

Een mesh-netwerk is een netwerk waarbij alle units van het wifi-signaal met elkaar in verbinding staan. Het wifisignaal wordt tussen al deze units gecommuniceerd. Dit zorgt ervoor dat je een beter bereik hebt dan met één enkele router. Bij een mesh-netwerk is er één routerunit aangesloten op de modem. Deze unit stuurt het signaal door naar de bijhorende satellieten.

 

De apperatuur van kpn werkt ook volgend deze methode.

Deze SuperWifi punten maken gebruik van de nieuwste mesh-technologie. Ze creëren een deken van wifi door uw pand. 

 

In theorie zou je een prima verbinding op zolder moeten krijgen als de andere super wifi punten goed opgesteld staan. Garantie is nooit te geven en bedraad blijft altijd beter. Mijn deco systeem werkt met drie apparaten prima op zolder. Is geen KPN apparatuur zeg ik daarbij.

 

Heeft u de mogelijkheid om het te proberen en eventueel terug te sturen, of mag dit niet van kpn?

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor je reactie maar helaas gaat dit boven mijn pet.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @bigblueeyes, je wilt graag een derde punt. Dat kan zeker. Deze kan ook zeker de WiFi op zolder verbeteren. Afstand tot de router maakt hierin niet uit. Het gaat om de afstand tussen de superwifi's onderling als je ze draadloos aan elkaar koppelt. Je kan ze natuurlijk ook met een kabel aansluiten. 

Mesh is dus dat ze onderling samenwerken en waar je ook in je huis bent, je altijd verbinding hebt met het punt dat de beste WiFi geeft. 

Reputatie 2
Badge

Hoi Bart, Dank je wel voor je reactie. Dan ga ik een derde punt bestellen. Beetje jammer dat het advies nav de check via de wifimanager maar 2 punten was, dat betekent dat we nu 30 euro extra betalen. Beetje jammer als je al zolang klant bent van KPN. Zeker omdat ik het idee heb dat ik beter nieuwe klant kan zijn want dan krijg ik een hoop dingen gratis (bijv WiFi-punten)

Als nieuwe klant krijg je korting of twee wifi punten. Nooit allebei. U heeft als het goed is ook ooit een aanbieding gehad als nieuwe klant toch?

Reputatie 2
Badge

Ja in 1993 heb ik ook een aanbieding gehad ja

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Bart, Dank je wel voor je reactie. Dan ga ik een derde punt bestellen. Beetje jammer dat het advies nav de check via de wifimanager maar 2 punten was, dat betekent dat we nu 30 euro extra betalen. Beetje jammer als je al zolang klant bent van KPN. Zeker omdat ik het idee heb dat ik beter nieuwe klant kan zijn want dan krijg ik een hoop dingen gratis (bijv WiFi-punten)

Nieuwe klanten krijgen eventueel alleen de SuperWiFi's gratis. Verder niets. Wat bedoelt u met "een hoop"?

Reputatie 7
Badge +24

Ja in 1993 heb ik ook een aanbieding gehad ja

En daarna is het ook nog vele jaren mogelijk geweest om te verlengen met korting. En hier ziet u meteen het probleem: u heeft dat niet gedaan, maar vele anderen wel. Dit geeft een hoop gezeur, de ene krijgt veel korting, de andere ontdekt later dat hij niets gekregen heeft. De klantenservice draait overuren vanwege al die mensen die steeds bellen om korting, en de abonnementsprijzen moeten omhoog om dat allemaal te betalen. Daarom is KPN er gewoon helemaal mee gestopt. Alleen nieuwe klant krijgen een welkomstkorting of SuperWiFi's. (dus niet beide) En verder worden er geen kortingen meer gegeven.

Reputatie 2
Badge

Wij zijn sinds 1993 trouwe klant zowel internet, tv en vaste telefonie als 2 mobiele abonnementen. Nooit gezeurd maar ja het is wel zuur als blijkt dat het internet nu niet helemaal top werkt en je dan en de internet manager gebruikt. Dan krijg je een advies: 2 super WiFi punten maar nu blijkt dit nog niet helemaal top te werken en dan heb je nog een derde nodig en betaal je als trouwe klant gewoon 30 euro meer. Ja daar zeur ik nu even over mag dat! Ik vind dat je als trouwe klant na bijna 30 jaar ook wel eens een kado mag ontvangen!

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap eigenlijk niet hoe u aan 30 euro komt. Want die SuperWiFi's kosten volgens mij om en nabij de 70 euro per stuk. Krijgt u dan 40 euro korting?

Reputatie 2
Badge

Nou als je een advies krijgt van KPN voor 2 WiFi punten en je besteld er 2 dan betaal je 149 euro blijkt dat je dit niet het gewenste resultaat levert dan koop je er een punt bij en dat kost 79 euro. Maar koop je er 3 in 1 keer dan betaal je 199 euro. Dit is een verschil van 29 euro afgerond (30 euro).

Reputatie 7
Badge +24

Ja... zo werkt dat. U betaald dus 79 euro. Geen 30.

Reputatie 2
Badge

Klopt en daar baal ik van als ik het advies voor 3 punten gehad had dan zou ik dus 30 euro minder betalen maar ja dat snap jij volgens mij niet

Reputatie 7
Badge +24

Nu wel 😉

Reputatie 2
Badge

Ik hoop dat kpn dat ook snapt en iets voor mij kan betekenen als ik contact met ze opneem. Op het antwoord van de enquete of we tevreden zijn reageren ze niet. Maar ik geef nog niet op

Reputatie 7
Badge +20

@bigblueeyes Zou je jouw Forumprofiel eens willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan heb. Dan ga ik eens meekijken. Dan kan ik bekijken wat ik voor je kan betekenen. 

Reputatie 2
Badge

@Bart_Z Gisteren derde punt besteld en betaald. Zojuist postcode en huisnummer ingevuld en naam contractant ingevuld. Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt daarvoor. Ik heb je even een privébericht gestuurd voor verdere afhandeling.Â