Vraag

Superwifi 1 blijft groen knipperen

  • 21 September 2021
  • 6 reacties
  • 2743 keer bekeken

Super WiFi werkte een tijdje goed, maar is op een of andere manier ontregeld geraakt. Nu probeer ik al enige tijd ze opnieuw te installeren en heb ze ook gereset. Maar het gaat al mis bij de eerste bekabelde schotel. Eerst werd hij even groen, ging toen groen knipperen en werd daarna paars. De laatste keer dat ik het probeerde ging hij uiteindelijk snelgroen knipperen en dat doet hij na een hele nacht nog steeds. De kabel is de hele tijd in de experia v10 blijven zitten. Ik heb daarvoor ook al geprobeerd met resetten van de experia bot zelf.

Weet iemand een oplossing?? Veel dank!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Leo18 , een complete fabrieksreset van de wifipunten en opnieuw beginnen als nieuw uit de doos. Het kan wel tot een kwartier duren voordat het groene lampje constant brandt.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Leo18! Wat JanD adviseert wil ik je ook adviseren. Reset alle Super Wifi's en koppel de schotels die bekabeld aangesloten zijn op het modem los. Resetten doe je door +/- 10 sec. het resetknopje van de SuperWifi ingedrukt te houden. Herstart het modem en wacht tot het wireless lampje van de V10 weer brandt. Als het wireless-lampje brandt, heeft de V10 het eigen wifi-netwerk weer opgebouwd. Nu is het tijd om de SuperWifi's opnieuw aan te sluiten. Gebruik hiervoor onze interactieve handleiding (Super Wifi) óf de KPN Thuis app. Als de SuperWifi's aangesloten zijn en dus alle lampjes stabiel groen branden, controleer dan of het wireless-lampje van de V10 uit staat.  

@Lisa dank voor je reactie. ik heb precies gedaan wat je voorstelt maar de eerste schotel blijft paars lampje geven en Wireless op Experia box gaat niet uit … Heb ook al een andere kabel tussen schotel en box geprobeerd maar helpt ook niet. Ook beginnen met andere schotel helpt niet: wordt ook paars. vreemd toch?

Reputatie 7
Badge +17

Ja ontzettend. Als je de WPS-knop op het modem indrukt gevolgd door de WPS-knop op de hoofd-SuperWifi, neemt de SuperWifi dan de gegevens ook niet over? 

Reputatie 7
Badge +17

​​​​​​Ik heb even wat brainpower van je nodig @NHendriks:smile: . Wat kan er in dit geval het beste gedaan worden? Handmatig inloggen op SW om gegevens aan te passen én handmatig de wifi van de V10 uitzetten? Of heb jij nog een gouden tip voor ons :blush: ​ 

Reputatie 7
Badge +10

Dat lijkt niet helemaal te deugen. Eerst groen en dan groen knipperen klopt wel. Even paars en af en toe blauw ook. Maar na een kwartier moet hij toch echt groen blijven branden.

Zie je wel een ip adres waar je op in kunt loggen? Of gaat je dat te ver?

  • Anders toch nog eens alles los van de kabel. V10 resetten. (Pinnetje achterop ingedrukt houden tot de lampjes uit gaan)
  • Helemaal op laten komen.
  • Superwifi resetten (ook Pinnetje achterop ingedrukt houden tot lampje uitgaat. 
  • Bekabeld aansluiten. 
  • Laat hem maar een kwartier gaan.
  • Ondertussen de 2e superwifi resetten maar nog niet aansluiten.

Wat gebeurt er nu? Krijgt ie een ip adres? Reageert ie op de thuis app? Gaat de wifi op de v10 uit?

 

Edit: Heb je de kabel al uitgesloten, andere geprobeert? Knipperen de lampjes rond de gele ethernetpoort op de v10?