Beantwoord

Superwifi i.c.m. Devolo 500??

  • 6 January 2021
  • 9 reacties
  • 176 keer bekeken

Ik gebruik voor wifi en tv op zolder de devolo 500 versterkers. TV werkt goed, maar wifi blijft traag. Ik overweeg twee superwifi punten van kpn aan te schaffen. Kan ik dan de superwifi van kpn gebruiken en de devolo 500 voor de TV blijven gebruiken? Of gaat de devolo 500 de superwifi van kpn verstoren?

icon

Beste antwoord door MV1972 8 January 2021, 12:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Moet kunnen en mocht het onverhoopt niet werken heb je retourrecht van 2 weken dus kun je ze terugsturen (mits online besteld)

 

Al eens gekeken naar Devolo WiFi oplossingen?

(je oude kastje wisselen met 1 die gelijktijdig WiFi doorgeeft bijvoorbeeld?)

 

Reputatie 7
Badge +24

Moet kunnen en mocht het onverhoopt niet werken heb je retourrecht van 2 weken dus kun je ze terugsturen (mits online besteld)

 

Al eens gekeken naar Devolo WiFi oplossingen?

(je oude kastje wisselen met 1 die gelijktijdig WiFi doorgeeft bijvoorbeeld?)

 

WiFi "doorgeeft" klinkt heel raar. WiFi werkt via de lucht. De devolo's via het stroomnet. Ze geven internet via het stroomnet door en sommige modellen zenden WiFi uit. Ik vermoed dat @MV1972 zo'n model ook heeft. Hoe krijgt die anders WiFi boven?

Moet kunnen en mocht het onverhoopt niet werken heb je retourrecht van 2 weken dus kun je ze terugsturen (mits online besteld)

 

Al eens gekeken naar Devolo WiFi oplossingen?

(je oude kastje wisselen met 1 die gelijktijdig WiFi doorgeeft bijvoorbeeld?)

 

WiFi "doorgeeft" klinkt heel raar. WiFi werkt via de lucht. De devolo's via het stroomnet. Ze geven internet via het stroomnet door en sommige modellen zenden WiFi uit. Ik vermoed dat @MV1972 zo'n model ook heeft. Hoe krijgt die anders WiFi boven?

Wat bedoel je precies met oude kastje wisselen? Ik heb een adapter in de meterkast en 3 devolo's in het huis boven.

Reputatie 6
Badge +7

Een devolo kastje wisselen voor een nieuwere devolo met WiFi functionaliteit ingebouwd.

 

Je hebt dan daar dezelfde situatie als nu maar uit het kastje komt dan ook Wi-Fi.

 

 

Een devolo kastje wisselen voor een nieuwere devolo met WiFi functionaliteit ingebouwd.

 

Je hebt dan daar dezelfde situatie als nu maar uit het kastje komt dan ook Wi-Fi.

 

 

Die heb ik al. Er komt ook wifi uit. Alleen traag op zolder. Dus vandaar wil ik superwifi van kpn aanschaffen en die devolo´s houden voor de i-TV van kpn. Dit zou dus moeten kunnen???

Reputatie 7
Badge +24

Nou... ik denk dat het niet mee zal vallen. De afstand tussen begane grond en zolder is gewoon te groot. Je hebt gewoon een kabel nodig.

Reputatie 6
Badge +7

Gewoon proberen dan maar en mocht het niet bevallen weer terugsturen. (Binnen 2 weken)

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon proberen dan maar en mocht het niet bevallen weer terugsturen. (Binnen 2 weken)

Wel in overleg met de klantenservice. Als je het domweg terug stuurt naar een adres wat je hier ergens op het forum vindt, dan is de kans groot dat je je geld niet terug krijgt. Dus ff bellen.

Ik heb nu 3 superwifi punten besteld via de klantenservice. Ga proberen of het werkt. Anders kan het binnen 2 weken terug. Zal jullie op de hoogte houden.