Beantwoord

Superwifi maar geen internet

  • 2 August 2020
  • 67 reacties
  • 2504 keer bekeken

Sinds ik 2 superwifipunten heb valt mijn internet meerdere malen per dag uit (maar we blijven wel met WiFi verbonden!). Superwifipunten én V10 router zijn inmiddels vervangen, glasvezelkastje is gereinigd. Superwifipunten zijn bedraad en lampjes branden groen. Op moment van uitval WiFi is het modem ook niet meer te bereiken via de webinterface.

Weet iemand hoe ik mijn internet stabiel kan houden? 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 August 2020, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

67 reacties

Badge +12

@Edwin_Merks dank voor je uitgebreide uitleg.

 

AVM is het merk van Fritz!Box? Welk model van de AVM heb je dan? 

 

Ik hoor het graag.

 

@wjb ga ik doen, dank.

 

 

Probeer zoals ik ook al zei eerst even die switch. Wellicht lost dat alles al.op. ik denk overigens wel dat je dan terug moet gaan naar SonosNet (i.vm. bereik). De oorzaak van de loop was SonosNet en als de loop opgelost is kun je SonosNet weer laten draaien. Maar ik kan het mis hebben..ik ben niet zo'n deskundige als @wjb dat is 😉

 

AVM is inderdaad het merk van de Fritz! producten. 

Als router/modem heb ik een Fritz!Box 7590. Als mesh repeaters gebruik ik 2 stuks Fritz!Repeater 3000 en voor op zolder een Fritz!Box 7530 ook als mesh repeater. 

Reputatie 7

Nou ik ben al ongeveer een jaar lang aan het steggelen met KPN en wordt er inmiddels erg zat van. Dus misschien ga ik maar eens informeren bij xs4all;) Zal eens wat info lezen.

Ook bij KPN kan je gewoon kiezen voor de FRITZ!Box.

kiezen of voor betalen @wjb als je al een kpn abbo hebt?

Reputatie 7

kiezen of voor betalen @wjb als je al een kpn abbo hebt?

Uiteraard betalen, €7,49 per maand, maar dat is nog altijd minder dan dat je meer zou gaan betalen bij XS4ALL. Daar komt bij dat XS4ALL gewoon een merk van KPN is die gebruik maakt van dezelfde infrastructuur.

Badge +12

kiezen of voor betalen @wjb als je al een kpn abbo hebt?

Overstappen naar XS4ALL zou ik inderdaad niet doen. Ik heb nog een abonnement met diverse voordelen waardoor ik bij KPN duurder uit zou zijn. De infrastructuur is inderdaad volledig hetzelfde (inclusief het tv-platform). Dat is de reden dat ik ook nog gewoon op dit forum zit. Mocht XS4ALL mijn voordelen gaan schrappen dan zou ik waarschijnlijk gewoon (weer) overstappen naar KPN (inclusief Fritz!Box). Het platform is gewoon prima. 

Een Fritz!Box huur je inclusief Tech-desk (die normaliter €5 per maand kost). Die Tech-Desk gaat een stuk verder dan de reguliere (AI-)Helpdesk. Hier kun je er meer over lezen. Volgens mij kan het wel alleen als je KPN-Hussel hebt maar dat weet ik niet zeker. Feitelijk betaal je dus voor de huur €2,50 per maand. Zelf kopen kan ook maar dan ben je €190 verder (en dat is ongeveer 2 jaar huren).

ah oke. Ja ik betaal nu al 80+ euro per maand aan kpn en dan nog eens 150 euro voor die superwifi….

@Edwin_Merks KPN superwifi is niet te combineren met fritzbox. Ben ik even genaaid bij kpn!!

Badge +12

@Edwin_Merks KPN superwifi is niet te combineren met fritzbox. Ben ik even genaaid bij kpn!!

Klopt. Daarom eerst maar eens kijken of het met de nieuwe switch opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +24

@Edwin_Merks KPN superwifi is niet te combineren met fritzbox. Ben ik even genaaid bij kpn!!

Ho eens even. Het werkt wel gewoon. Alleen seamless roaming tussen de SuperWiFi's en Fritzbox werkt niet. Maar dat doet het op de Experiabox v10, v9 en v8 ook niet. En zelf op de nieuwste KPN Box werkt dat (nog) niet. Verder is er niets aan de hand en functioneren de SuperWiFi's gewoon prima achter de fritzbox. 

Badge +12

Het werkt inderdaad maar daar houdt het dan ook op. Je mist functionaliteiten en de vraag is of het zo goed gaat werken dat het oorspronkelijke probleem (Sonos) hiermee opgelost wordt. Vandaar eerst kijken of het vervangen van de switch het probleem oplost. Dan ben je klaar en hou je veel geld op zak ;-)

@Nick83 dan lost het dus niets op in het geval van vervanging van mijn huidige experia v10 naar een fritzbox. 

 

@Edwin_Merks Ik krijg morgen de nieuwe switch binnen. Als ik alles gedaan heb, laat ik weer van mij horen. Alvast bedankt voor alle hulp en tips!!

@Edwin_Merks @wjb ik heb inmiddels de nieuwe switch geplaatst en loop detection aangezet. Tot op heden ook geen hinder van wegvallend internet gehad. Heb tevens sonos boost weer aangezet. Ook hiermee nog geen hinder weer ondervonden van wegvallende sonos onderdelen of wegvallende wifi verbinding. Laten we hopen dat het zo blijft.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie moeite en hulp! Fijn weekend! 

Badge +12

@Edwin_Merks @wjb ik heb inmiddels de nieuwe switch geplaatst en loop detection aangezet. Tot op heden ook geen hinder van wegvallend internet gehad. Heb tevens sonos boost weer aangezet. Ook hiermee nog geen hinder weer ondervonden van wegvallende sonos onderdelen of wegvallende wifi verbinding. Laten we hopen dat het zo blijft.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie moeite en hulp! Fijn weekend! 

Kijk...dat is gaaf om te horen! Hopen dat het stabiel blijft! Fijn weekend.

Reputatie 7

Dan moet er dus toch sprake zijn van een ring in het netwerk waarbij een broadcast bericht blijft rondcirkelen en telkens gedupliceerd wordt.

Ik krijg het gevoel dat de "super"WiFi's hier wel eens de boosdoener zouden kunnen zijn.

Stel dat de "super"WiFi's sowieso onderling een WiFi Mesh backbone netwerk opzetten dan heb je dus twee verbindingen tussen de nodes als ze ook nog eens met een netwerkkabel aangesloten zijn. Één via de WiFi Mesh backbone en één via de kabels. En twee verbindingen betekent een cirkel waarop broadcasts dus kunnen gaan rondcirkelen. Die loop detectie herkent dat en zal die cirkelende berichten blokkeren.

 

Ik hoop dat een moderator van KPN deze gedachte eens aan de techneuten wil voorleggen.

Reputatie 7
Badge +30

 

Ik hoop dat een moderator van KPN deze gedachte eens aan de techneuten wil voorleggen.

Dat ga ik doen!

Dat zou zomaar kunnen @wjb klinkt niet vreemd. Dank voor je info en tips.

 

Dank @Marcia_ 

Reputatie 2

Oke dank. En ligt het dan aan mesh of ligt het aan specifiek de superwifi?

Nee een KPN netwerk icm Sonos is voldoende om ellende te krijgen... Zie ook het andere draadje..