Beantwoord

superwifi met alleen 5ghz

  • 4 January 2021
  • 9 reacties
  • 321 keer bekeken

Ik heb een KPN router en drie superwifi punten. Nu stoort de 2,4 ghz wifi de bluetooth connectie op mijn Macmini waardoor muis en toetsenbord steeds de verbinding verliezen. Kan ik de 2,4 ghz op de router uitzetten zodat alleen het 5ghz netwerk overblijft? Of gaat dan het principe van het Mesh netwerk verloren? 

icon

Beste antwoord door marcoen 4 January 2021, 14:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt de 2,4 GHz van de SuperWiFi's onmogelijk uit zetten.

Je kunt de 2,4 GHz van de SuperWiFi's onmogelijk uit zetten.

In de routerinstellingen kan ik de 2,4 GHz gewoon uitschakelen. Is dat dan op de superwifipunten nog wel actief?

Hallo @marcoen , bij de meeste KPN-modem/routers wordt de wifi automatisch uitgezet als je de wifiversterkers aansluit.

Welk merk en type modem heb je van KPN?

 

Hallo @marcoen , bij de meeste KPN-modem/routers wordt de wifi automatisch uitgezet als je de wifiversterkers aansluit.

Welk merk en type modem heb je van KPN?

 

Ik heb de router die ik van KPN gekregen heb. Sagemcom staat er als merk op. Ik kan in de instellingen van het modem de wifi netwerken instellen en volgens mij stuurt die die instellingen dan naar het eerste superwifipunt. Wachtwoorden en toegang etc kan ik nog gewoon instellen als als admin op het netwerk inlog. 

Maar de vraag is al niet meer zo actueel omdat ik het 2,4 netwerk nodig heb voor mijn thermostaat. Ik kan het dus niet missen. Er zit niks anders op dan de wifi op mijn macmini helemaal uit te zetten en te wachten tot Apple het probleem met de Bluetooth heeft gefikst.

Reputatie 6
Badge +9

Jij hebt dus waarschijnlijk een V12 !!

Ook al zet je de heel de wifi uit in de box, dan werken jouw Superrrrrrrrrrrrrrrrrr wifi's nog gewoon met 2,4 en 5 GHZ.

Maar goed ik zie dat je al een oplossing hebt gevonden :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt de 2,4 GHz van de SuperWiFi's onmogelijk uit zetten.

In de routerinstellingen kan ik de 2,4 GHz gewoon uitschakelen. Is dat dan op de superwifipunten nog wel actief?

Ja. 2,4 ghz gaat niet uit op de superwifi’s.

Je kunt de 2,4 GHz van de SuperWiFi's onmogelijk uit zetten.

In de routerinstellingen kan ik de 2,4 GHz gewoon uitschakelen. Is dat dan op de superwifipunten nog wel actief?

Ja. 2,4 ghz gaat niet uit op de superwifi’s.

Wel vreemd dat de thermostaat de verbinding kwijt was.

Je kunt de 2,4 GHz van de SuperWiFi's onmogelijk uit zetten.

In de routerinstellingen kan ik de 2,4 GHz gewoon uitschakelen. Is dat dan op de superwifipunten nog wel actief?

Ja. 2,4 ghz gaat niet uit op de superwifi’s.

Wel vreemd dat de thermostaat de verbinding kwijt was.

Hallo @marcoen , dat is niet vreemd, sommige apparaten kunnen niet overweg met SSID's die dezelfde naam hebben maar een andere wifi band gebruiken.

 

Je kunt de 2,4 GHz van de SuperWiFi's onmogelijk uit zetten.

In de routerinstellingen kan ik de 2,4 GHz gewoon uitschakelen. Is dat dan op de superwifipunten nog wel actief?

Ja. 2,4 ghz gaat niet uit op de superwifi’s.

Wel vreemd dat de thermostaat de verbinding kwijt was.

Hallo @marcoen , dat is niet vreemd, sommige apparaten kunnen niet overweg met SSID's die dezelfde naam hebben maar een andere wifi band gebruiken.

 

Het punt is hier dat ik de 2,4 op de router heb uitgeschakeld en daarna verloor de thermostaat de verbinding. Toen ik de 2,4 weer inschakelde, herstelde dat ook weer. En de thermostaat is verbonden met een superwifipunt want de router zelf doet niks meer aan wifi begrijp ik. Maar zoals gezegd: het is minder relevant geworden nu ik de wifi van de MacMini compleet heb uitgezet. Bluetooth werkt nu goed.