Beantwoord

superwifi op ziggo modem

  • 15 July 2020
  • 8 reacties
  • 14570 keer bekeken

Hi,

In ons huurhuis hebben we een ziggo modem voor de WiFi. Nu hebben we slecht bereik en heeft de verhuurder een superwifi set gegeven. Deze heb ik proberen aan te sluiten via jullie kpn home app, alle stappen doorlopen. Echter krijg ik consequent een paars lampje bij het aansluiten van de 2e versterker. 
 

Daarom mijn vraag; zijn deze überhaupt compatibel met andere modems dan die van KPN?

 

hoor het graag! 
 

cheers luuk

icon

Beste antwoord door Chrizziey 16 July 2020, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Als dat echt de witte ronde (super)wifi’s van KPN zijn… die gaan alleen samen met Experiaboxen van KPN. Dus zeker niet met modems van andere providers.

KPN Superwifi (alleen i.c.m. Experiabox van KPN)

KPN Superwifi

Wat jammer dat je niet zelf kunt bepalen bij welke provider je je diensten betrekt. Hier ook een huurhuis en dat moet ik gewoon zelf regelen. Bij Ziggo wil ik nog niet 'dood’ gevonden worden. Een KS maar tot 20:00 uur 's avonds? Voor zo’n groot bedrijf?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Luukamsterdam,

Ja hoor, deze zijn zover ik weet ook te gebruiken via andere providers. Alleen zal deze niet mee doen in de mesh en roaming. Je kan ze alleen gebruiken met hun eigen SSID en WPA of een zelf gekozen netwerknaam. Het samenwerken met Ziggo modems gaat niet nee. 
Na mijn weten moet het dan gewoon kunnen werken, alleen niet optimaal omdat apparatuur van KPN mist. 

 

Hi @ChrisWissink thanks! Ik zie inderdaad dat ik een eigen netwerk kan maken met het eerste superwifi punt op basis van de ethernet verbinding met het modem. Ik krijg het echter nog niet voor elkaar het 2e punt op hetzelfde netwerk aan te sluiten als wat het eerste punt nu geeft (ik kan deze natuurlijk niet synchroniseren met de eerste met behulp van een ethernet kabel). Enig advies hierin?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Luukamsterdam,

Je kunt inloggen op de pagina van de bekabelde superwifi, volgens mij kun je daar de wifi data inzetten waarnaar deze als het goed is dit overzet naar het 2e draadloze punt. Houd er rekening mee dat het basis punt altijd bekabeld aan het modem blijft zitten. De ander mag je vrij plaatsen.
Kijk bij voorkeur in het Ziggo modem welk ip adres er aan hangt. Want ik heb hier alleen de KPN versie en die is weer gelinkt aan de experia box. 
Als je op de goede zit dan krijg je een soortgelijke pagina te zien. Het is lastig goed uit te leggen als geen actieve KPN verbinding hebt. ;) 

 

@ChrisWissink Thanks I’ll try. Inderdaad een interessant vraagstuk met ziggo/kpn koppeling; denk dat de verhuurder de eerste google hit met wifi versterker gekocht heeft en niet nagedacht verder. 

Reputatie 7
Badge +16

@ChrisWissink Thanks I’ll try. Inderdaad een interessant vraagstuk met ziggo/kpn koppeling; denk dat de verhuurder de eerste google hit met wifi versterker gekocht heeft en niet nagedacht verder. 

Dat gevoel heb ik ook. Maar goed er zijn weinig verhuurders die hun huurders wifi versterkers geven, dus alleen de intentie kan ik al prijzen. Al is de uitvoering van het idee wat minder. Maar het zal wel moeten werken, alleen niet echt heel ideaal.  Daar in heeft Peter gelijk dat ze echt gemaakt zijn om te werken met experia boxen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hey @Luukamsterdam, wat een uitdaging zeg! Is het nog gelukt je superwifipunten in te stellen?

Reputatie 7
Badge +24

Zie dit topic nu pas.

De SuperWiFi's kun je zeker wel gebruiken. Of de home app ook werkt, dat weet ik niet. Maar die heb je ook helemaal niet nodig. Gewoon eerst de ene aansluiten op een switch of router. Als deze na ongeveer 20 minuten stabiel groen brand ook de tweede aansluiten. Zonder de eerste los te koppelen. Als na 20 minuten deze ook groen brand, dan kunt u deze weer loskoppelen indien u dat wenst, hoeft niet. Je kunt hem elders in huis ook gewoon bekabeld aansluiten en het zo gebruiken. De eerste zal bekabeld aangesloten moeten blijven.