Beantwoord

Superwifi schotel buiten te plaatsen?

  • 2 April 2021
  • 11 reacties
  • 534 keer bekeken

Ik heb sinds paar dagen super-wifi.

volgens handleiding aangesloten en 2e schotel buiten onder veranda opgehangen. Nu is het aanzienlijk kouder dan paar dagen terug en zie ik het groene lampje regelmatig op oranje overgaan.

kan dit te maken hebben met de (buiten-)temperatuur?

Wat is de aanbevolen temperatuur-range?

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 April 2021, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Qua temperatuurrange heb ik geen idee maar zou het niet met de afstand te maken hebben tussen de twee punten? 

@Joep: nee, want afgelopen dagen gewoon steeds netjes groen lampje.

 

Reputatie 7
Badge +7

Buiten? Je bedoelt in de buitenlucht? Dat is zeker niet de bedoeling! Daar zijn deze apparaten niet voor gemaakt. De wisseling in temperatuur betekent vocht in het apparaat. Ik denk dat hij dus aan het overlijden is.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @EvdB67,

Die SuperWifi punt is niet bedoeld voor buiten. Zou je eens een foto kunnen plaatsen hoe het hangt? Eventueel een plastic zakje eromheen, maar of dat helpt ik denk het haast niet.

Reputatie 7
Badge +7

Beste @EvdB67,

Die SuperWifi punt is niet bedoeld voor buiten. Zou je eens een foto kunnen plaatsen hoe het hangt? Eventueel een plastic zakje eromheen, maar of dat helpt ik denk het haast niet.

Nee, dat helpt beslist niet. 

Naar binnen halen; op kamertemperatuur laten komen; opnieuw aanzetten (dan wel binnen bv tegen de buitenmuur).

Reputatie 7
Badge +22

Beste @EvdB67,

Die SuperWifi punt is niet bedoeld voor buiten. Zou je eens een foto kunnen plaatsen hoe het hangt? Eventueel een plastic zakje eromheen, maar of dat helpt ik denk het haast niet.

Nee, dat helpt beslist niet. 

Dank voor je terugkoppeling @Ernst-Jan. 👍🏼

Dank voor jullie reacties.

Waarom kan ‘ie niet buiten hangen, mits onder een afdak en derhalve beschut tegen regen? Wel jammer dat het niet duidelijk aangegeven staat dat ‘ie niet voor buiten bedoeld is; tenminste, ik heb het niet voor aankoop kunnen vinden.

Plastic zakje eromheen had ik gedaan, maar dan wordt de schotel behoorlijk warm. Lijkt me niet bevordelijk dus heb ik weer verwijderd.

Heb ‘m opnieuw laten verbinden met 1e schotel en weer direct onder dichte veranda-dak geplaatst. Blijft vooralsnog ‘groen’ en werkt goed.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hier een Experia WiFi in de schuur staan, met zakje er om heen. Dat gaat al een paar jaar prima. De snoeren door de opening van het zakje  naar buiten, en daar plakband strak omheen.

Reputatie 7
Badge +24

Waarom kan ‘ie niet buiten hangen, mits onder een afdak en derhalve beschut tegen regen? Wel jammer dat het niet duidelijk aangegeven staat dat ‘ie niet voor buiten bedoeld is; tenminste, ik heb het niet voor aankoop kunnen vinden.

Dat staat nooit bij dergelijke apparatuur. Als je zulke apparatuur buiten wilt gebruiken, dan moet je zoeken naar een model waar het nadrukkelijk bij staat. Zoals deze:

https://m.wifishop.nl/tp-link-eap225-outdoor-wireless-ac-access-point/pid=58197

Waarom kan die niet buiten hangen, lastige vraag makkelijk te beantwoorden.

Alle apparatuur voor buitengebruik behoord geaard aangesloten te zijn en voorzien te zijn van een IP certificering, aangezien de superwifi dit niet heeft mag deze niet buiten aangesloten worden, hij zou dan beschut onder een afdak een lage IP certificering moeten hebben.

Probleem met buiten is dat de luchtvochtigheid door de extremere temperatuurschommeling veel varieert waardoor er vocht (condens) in het apparaat komt en daardoor voortijdig zal overlijden.