Vraag

Superwifi, slecht bereik boven

  • 20 January 2021
  • 9 reacties
  • 288 keer bekeken

Hallo,

ik heb twee superwifi punten, een staat er in de meterkast, bij de experia V8 box en de ander op de overloop. Ik moet het tweede superwifi punt bij de trap naar zolder, midden in het gangpad zetten (kortom, niet handig ivm snoeren) wil ik internet boven hebben. Zodra deze iets verder verschoven wordt, kleurt het lampje oranje. De afstand tussen meterkast (waar superwifi punt hoog staat) en trap is maximaal 3 meter. Wat kan ik doen om beter WiFi boven te krijgen? Ik vind een afstand van 3 meter tussen twee superwifi punten erg weinig.

Bedraad heb ik het ook al eens geprobeerd, maar dat werd niet beter, lampje bleef oranje en bovendien krijg ik dan problemen met de televisie boven, want die heb ik met een switch er tussen nog niet aan de praat gekregen.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen? 
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus een bekabeld aangesloten tv ontvanger boven? Niet aangesloten via een draadloze verbindingset ...

... maar echt met een kabel naar de Experiabox? 

Sowieso zou je de SuperWiFi beneden uit de meterkast moeten halen denk ik.

U heeft dus een bekabeld aangesloten tv ontvanger boven? Niet aangesloten via een draadloze verbindingset ...

... maar echt met een kabel naar de Experiabox? 

Sowieso zou je de SuperWiFi beneden uit de meterkast moeten halen denk ik.


TV is idd aangesloten via experiabox.

 

De superwifi moest naast de experiabox staan, had ik begrepen en die is destijds in de meterkast aangesloten (door monteur), maar beter is dus buiten meterkast en niet bij experiabox?

Reputatie 7
Badge +24

 

U heeft dus een bekabeld aangesloten tv ontvanger boven? Niet aangesloten via een draadloze verbindingset ...

... maar echt met een kabel naar de Experiabox? 

Sowieso zou je de SuperWiFi beneden uit de meterkast moeten halen denk ik.


TV is idd aangesloten via experiabox.

 

Via een draadloze verbindingset? Of heeft u die niet in huis?

De superwifi moest naast de experiabox staan, had ik begrepen en die is destijds in de meterkast aangesloten (door monteur), maar beter is dus buiten meterkast en niet bij experiabox?

Het maakt niet uit waar die staan, als die maar bekabeld aangesloten is.

De tv boven is aangesloten via een kabel van experiabox naar de tv ontvanger/kastje, dus zonder draadloze verbindingsset.

Ik heb de superwifispot boven ook al eens op de kabel gehad, maar deze bleef oranje branden, dat is het gekke.

Reputatie 7
Badge +24

De tv boven is aangesloten via een kabel van experiabox naar de tv ontvanger/kastje, dus zonder draadloze verbindingsset.

Ik heb de superwifispot boven ook al eens op de kabel gehad, maar deze bleef oranje branden, dat is het gekke.

Dan moet je hem even resetten. Met paperclip het reset gaatje ongeveer 15 seconden vast houden totdat de lamp 3 x knippert.

Een switch waarop ook een tv ontvanger aangesloten zit moet ook igmp snooping ondersteunen. Anders werkt het niet goed.

De tv boven is aangesloten via een kabel van experiabox naar de tv ontvanger/kastje, dus zonder draadloze verbindingsset.

Ik heb de superwifispot boven ook al eens op de kabel gehad, maar deze bleef oranje branden, dat is het gekke.

Ik haal als superwifi aangesloten is op kabel boven nog geen 17mbs download en ongeveer 35 mbs upload met een abonnement van 100.

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? 

Welke Experiabox heeft u? 

V8

Reputatie 7
Badge +15

@Erica1978 Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je verbinding nog niet naar wens is! Fijn dat er al een aantal zaken gecontroleerd zijn. Hoe is de snelheid op de benedenverdieping? 

En staat het eerste Superwifi punt in een gesloten meterkast?Â