Beantwoord

Superwifi werkt niet meer. Lampje springt op paars

  • 2 April 2021
  • 4 reacties
  • 1292 keer bekeken

Mijn superwifi punt dat is aangesloten op de Experia box geeft een paars lampje, en mijn twee ander punten in huis zijn ineens rood. Ik heb nu 2 maanden geleden de superwifi aangeschaft en tot 2 dagen geleden werkte het wel ok, maar nu ineens niet meer. Ik heb alles al geprobeerd. Twee minuten uit, resetten en opnieuw opstarten maar hij blijft nadat hij eerst groen geknipperd heeft, op paars springen. 

Wat kan ik nog doen?

 

icon

Beste antwoord door Raymondvdm 3 April 2021, 14:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Raymondvdm

Twee minuten uit, resetten en opnieuw opstarten maar hij blijft nadat hij eerst groen geknipperd heeft, op paars springen. 

Wat kan ik nog doen?

 

Wat heeft U voor modem ?

Je primary Superwifi ligt er dus uit :thinking:

Haal de UTP kabel er uit.

Dan reset je hem aan de achterkant (spanning uiteraard er op laten staan) en reset knopje lang genoeg indrukken.

Daarna zet je hem uit.

Je plaatst de UTP kabel weer terug en zet hem hierna weer aan.

Je laat hem met rust totdat hij continu GROEN blijft branden.

Is dit gelukt dan kan je die andere twee ook dmv een kabel aan  je experiabox laten opstarten.

Zijn deze ook Groen geworden dan zet je ze weer draadloos op de plaats waar ze stonden.

 

Veel Succes :punch:

 

Reputatie 5
Badge +6

In het geval van Paars De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw.


In het geval van de Super Wifis met rode lampjes Controleer of de ethernetkabel tussen het modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of het modem op dat moment verbinding heeft. Als het modem de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten

Reputatie 6

Gewoon allebei weer met UTP koppelen aan je modem. Wacht tot ze allebei op groen blijven staan.
1 afkoppelen en 1 bedraad laten.

Dank voor jullie reacties. Alles wat jullie suggereerden had ik al gedaan zonder resultaat. Ik heb contact gehad met KPN over de telefoon en na alles nog een keer proberen tot de conclusie gekomen dat de master schotel die aan mijn Experia 10A modem verbonden zat, het niet meer goed doet. Hij blijft steeds terug komen op een paars lampje. Ook geprobeerd om 1 van de andere schotels de master te maken en dan die het niet meer deed hieraan te koppelen maar ook dan weer een paars lampje. Kortom er is iets mis met die schotel en KPN stuurt mij een vervangende toe.