Beantwoord

Tech Support: Hoge ping bij bepaalde servers - Probleem ligt bij ISP?

  • 19 August 2020
  • 16 reacties
  • 184 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

sinds enkele weken dient er een probleem zich voor dat alleen bepaalde spelers (waaronder ik) van 8 ping naar 340 ping schieten tijdens het spelen van Rocket League (psyonix servers). Nu heb ik ook contact met hun en heb ik tests gedaan via WINMTR en hier komt het volgende uit:

 

 

Waarbij de laatste (nr11) hun server is. Wat zij zeggen is dat ik waarschijnlijk door een node wordt geroute welke de latency omhoog knalt. Normaal gesproken, op andere servers van ze, heb ik gewoon 8 ping. Mijn medespelers, hebben er ook last van maar op een lagere ping dan 288. Ook hij heeft KPN.

 

Zij konden er zeer waarschijnlijk niks aan veranderen omdat het dus in het midden van de routing gebeurd dus ik ben benieuwd naar jullie expertise. 

 

 

icon

Beste antwoord door dennis1404 25 August 2020, 18:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@dennis1404 Welkom op het forum. Helaas schiet mijn kennis hiervoor een beetje tekort. @wjb Zou jij hier wellicht eens naar willen kijken?

Reputatie 7

De route die afgelegd wordt loopt via Amerika naar Londen en de grote bottleneck zit hem in de oversteek van Europa naar Amerika.

Dit lijkt echt een routeringsprobleem te zijn, er moet toch een betere route te vinden zijn.

Reputatie 1

Ligt dit aan de servers van de ontwikkelaar of is het iets wat komt door KPN? Ik lees meer en meer berichten over hetzelfde probleem voor alleen mensen die in Nederland wonen. 

Reputatie 7

Het probleem lijkt te zitten in hop nummer 5 of 6.

Die lijkt de communicatie door te zetten naar een server in Amerika terwijl deze naar Engeland doorgezet zou moeten worden.

Volgens mij is hop 5 nog van KPN en ik weet niet van wie de 6e hop is.

Reputatie 1

Nou. Gezien alleen berichten die binnenstromen nu lijkt het probleem zich niet te houden tot alleen deze gameservers maar zijn er een hoop games die nu onspeelbaar zijn door KPN. Ik vind dat toch een serieus probleem wanneer de service gewoon niet werkt en er zijn ook genoeg mensen in Nederland die afhankelijk zijn van een stabiele internetverbinding omdat zij geld verdienen met e-sports of streamen. 

 

Ik kan nu werkelijk niks anders meer doen doordat ik nu op een lachwekkende glasvezel verbinding zit waarvoor 80 euro per maand wordt betaald 

Reputatie 7

We hebben hier zeer zeker met een routeringsissue te maken.

De server (88.202.177.128) blijkt zelfs in Nederland te staan en toch wordt er een uitstapje via Amerika en Engeland gemaakt.

Dat is natuurlijk wel een beetje een omweg. :confounded:

Reputatie 1

Poorten open zetten helpt wel of niet?

Reputatie 7
Badge +15

@dennis1404 Het klopt inderdaad dat er veel berichten binnen komen, alleen gaan die wel over een andere server en een ander spel. Ik zou in jouw geval graag iets meer onderzoek willen doen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en onderzoek doen! 

Reputatie 7

Poorten open zetten helpt wel of niet?

Heeft voor die hoge ping geen nut.

Reputatie 1

@dennis1404 Het klopt inderdaad dat er veel berichten binnen komen, alleen gaan die wel over een andere server en een ander spel. Ik zou in jouw geval graag iets meer onderzoek willen doen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en onderzoek doen! 

Ik heb het aangevuld. Ik kan alleen niet bij het klantnummer (op dit moment) dus heb het abonummer erin gezet. Wanneer er nog wat informatie nodig is (naam abo houder etc) kan je volgens mij een privebericht naar me sturen.

 

Diegene waarmee ik speel heeft ook KPN en exact hetzelfde probleem. Ik woon in Gelderland en hij in Brabant.

Reputatie 7
Badge +15

@dennis1404 Bedankt, ik heb een mail gestuurd naar mijn collega's. Zodra ik meer informatie heb over dit probleem dan zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 

Reputatie 1

Dankjewel. Hopelijk wordt dit snel opgepakt zoals met Activision/Cod het geval is. Psyonix kan denk ik weinig doen want die kwamen met de oplossing dat ik mijn port moest openen, nou, dat was het dus zeker niet. Hopelijk is er snel duidelijkheid en een oplossing voor al die routing issues tussen KPN en de servers.

Reputatie 7
Badge +8

Hier zelfde issue inderdaad sinds afgelopen week lijkt er wat veranderd bij KPN

heb precies dezelfde als hierboven.

 

Heb dezelfde trace net ook even gedaan op een ziggo aansluiting en deze is wel goed

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@dennis1404 Ik heb helaas nog geen terugkoppeling van mijn collega mogen ontvangen. Wat is de stand van zaken op dit moment? 

Reputatie 1

Ik heb de traceroutes bekeken en volgens mij is alles verholpen dit weekend! Heb geen problemen meer. Wellicht dat er door de problemen met COD dit weekend al wat aan gedaan is. 

Reputatie 7
Badge +15

@dennis1404 Goed om te horen, wellicht dat het inderdaad met COD te maken heeft gehad. Wellicht heeft mijn collega het ook doorgezet en niet teruggekoppeld naar mij. Ik vind het in ieder geval mooi om te lezen dat het opgelost lijkt. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden.