Beantwoord

Telefoonnummer klantenservice lastig te vinden

  • 14 April 2024
  • 16 reacties
  • 466 keer bekeken

Waarom is het zo zwaar onmogelijk gemaakt door KPN om op hun website contactgegevens te vinden voor de klantenservice? Ze hopen denk ik dat hierdoor minder mensen gaan bellen en ze dus minder werk hebben, maar je krijgt er zwaar geïrriteerde klanten van. 
 

op de website blijf je in een kringetje rondhangen met antwoorden op vragen die je helemaal niet hebt. Het is heeeeeeeel lastig om het telefoonnummer te vinden, laat staan om contact op te nemen via chat. En dat laatste kan dan vervolgens alleen via een irritante chatbot, niet met een medewerker. Erg klantonvriendelijk, zeker voor bijvoorbeeld doven die niet kunnen bellen met de klachtenservice. en ouderen die niet digitaal vaardig zijn gaan al helemaal nooit een telefoonnummer of iets vinden.

 En als je eíndelijk een telefoonnummer gevonden hebt, krijg je een bandje met dat ze je via sms een link sturen naar de vraag met veelgestelde vragen en dat de verbinding automatisch wordt verbroken. Pas na de tweede keer bellen krijg je een medewerker… die vervolgens ook niet meer weet dan ‘start het apparaat of de modem even opnieuw op’ en als dat niet werkt gelijk maar alle apparatuur vervangen ipv proberen het probleem gewoon op te lossen…

anno 2024 moet dit toch niet meer kunnen?! Wát een slechte klantenservice…. Schandalig! Vooral hoe idioot lastig het is om contactgegevens te vinden… 😡


 

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 April 2024, 08:57

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rinx ,

Het is tegenwoordig een enorme zoektocht, maar ik heb het gevonden: 

https://www.kpn.com/service/contact-opnemen.htm

Het gratis nummer is 0800-0402. 

 

Neem contact op

Onze klantenservice is bereikbaar op:

  • Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur
  • Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur
  • Zondagen en feestdagen gesloten

Probleem of storing

Heb je een technisch probleem of een storing? Dan zijn wij 24/7 bereikbaar.

 

Blijf aan de lijn, de verbinding wordt niet echt verbroken. Uiteindelijk krijg je een medewerker te spreken. 

Reputatie 7
Badge +10

​​Hoi @Rinx 

Volledig met je eens!
Het telefoonnummer van de klantenservice van KPN, is inderdaad moeilijk vindbaar op de website van KPN, zelfs mede forumlid @Noordzee had daar duidelijk moeite mee om hem te vinden.
 

Ik heb het al eerder in een andere topic bespreekbaar gemaakt, omdat ik nog steeds vind dat KPN zijn gratis telefoonnummer voor de klantenservice duidelijker moet plaatsten op zijn website.
Bijvoorbeeld als je op klantenservice bovenaan de homepage van de website van KPN klikt, dat je dan gewoon keurig de contactmogelijkheden onder elkaar hebt staan, zoals het telefoonnummer.
Op de klantenservice pagina voor zakelijke klanten van KPN, staat het telefoonnummer wel direct goed in het zicht voor de zakelijke klant, dus waarom niet voor de consumententak??

Ik heb daar ook een privé bericht over gestuurd naar KPN Moderator @Shyrin van KPN ,

 

Het blijkt dat er intern wel veel over gesproken is, maar voor de rest dus niets mee is gedaan.
Ze hadden dat vele praten ook kunnen omzetten in het beter en duidelijker plaatsen van hun klantenservice telefoonnummer (0800-0402 of via KPN Mobiel 1200)op de consumenten website.
Zoals je ze ook gewoon doen op de zakelijke klantenservice pagina!

KPN zit er niet alleen voor zich zelf, maar moet ook zeker luisteren naar de wensen van hun klanten, zoals het duidelijk en helder plaatsen van hun telefoonnummer voor de klantenservice voor consumenten op hun website.
Met intern erover praten, help je de klanten niet!

Terwijl veel klanten veel moeite ervaren met het vinden van het telefoonnummer!!
Dus KPN, zorg dat het telefoonnummer duidelijker en helder op de consumenten pagina komt te staan, zonder daar oeverloos intern over te praten.

Daarnaast bepaald de klant zelf, hoe hij of zij in contact wenst te komen met KPN!
Dus niet zelf maar besluiten om alles met via zelfservice of online oplossingen te laten plaats vinden, terwijl er nog een grote groep klanten zijn die liever nog de telefoon pakken.

 

Admin edit: inhoud privébericht verwijderd

Het is belachelijk dat het zo veel moeite moet kosten… En dan zeggen dat mensen via 0900 nummers gaan bellen via Google…dat krijg je juíst als het telefoonnummer niet goed aangegeven wordt op de officiële website… als je zorgt dat het daar direct zichtbaar is (of met één druk op een knop), hoeven mensen ook niet te gaan Googlen… 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Rinx 

Helemaal met je reactie eens❗
Als men het telefoonnummer van de klantenservice van KPN slecht kan vinden op de website van KPN, dan gaat men in de meeste gevallen over tot het zoeken op Google, en dat is juist niet de bedoeling.

Het dient goed vindbaar en ook duidelijk zichtbaar te zijn op de website van KPN, vergelijkbaar zoals KPN momenteel al doet op de klantenservice pagina voor hun zakelijke klanten.
Waarom zakelijke klanten wel, en bij consumenten niet, daar is echt geen goede reden voor te geven wat mij betreft.

Daarom roep ik KPN Moderator @Shyrin van KPN nogmaals op, om in actie te komen en dit duidelijk kenbaar te maken aan haar collega’s die over de website van consumenten gaan.

Daarnaast zal ik telefonisch contact opnemen met toezichthouder ACM, want zover ik weet, moet het telefoonnummer van de KPN klantenservice goed zichtbaar en vindbaar zijn op de website, en niet dat je daar een puzzeltocht voor moet maken zoals nu het geval is.

Voorheen stond het telefoonnummer van de klantenservice wel goed zichtbaar op de website, dus wie dit binnen KPN veranderd heeft is in elk geval geen beller.

Via de simkaart met mobiel abonnement staat het gewoon onder 'KPN....' voorgeprogrammeerd in je contacten lijst.

Als je klant wordt wordt het ook gecommuniceerd via de brief en e-mail. 

Via de vragen trapeze is het heel lastig inderdaad. 

Via de simkaart met mobiel abonnement staat het gewoon onder 'KPN....' voorgeprogrammeerd in je contacten lijst.

Als je klant wordt wordt het ook gecommuniceerd via de brief en e-mail. 

Via de vragen trapeze is het heel lastig inderdaad. 



Ik heb een kpn-simkaart maar er staat geen telefoonnummer voorgeprogrammeerd in mijn telefoon hoor… 😢

 Daarnaast moeten mensen die alleen internet bij KPN hebben, het nummer ook gewoon kunnen vinden. Het hoort gewoon duidelijk op Hun website gecommuniceerd te worden…

Hmm. Nooit zelf erin gezet:

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @PeterG 

Klopt, op de fysieke simkaart staan de telefoonnummers van de klantenservice al voorgeprogrammeerd, maar bij de e-sim die ik zelf gebruik is dat helaas wat anders.
Ik moet het menu in van mijn iPhone, om bij de e-sim instellingen het telefoonnummer (op de e-sim is dat trouwens 1200) van de klantenservice te vinden, niet echt handig en servicegericht.
En daarnaast weet ik vrijwel zeker, dat weinig mensen dit ook daadwerkelijk weten.

Helaas, staan in de meeste e-mails vanuit KPN geen telefoonnummer meer vermeld, waaronder in de e-mails voor de aankondiging van je nieuwe factuur of bij een wijziging van je abonnement.
Dit gebeurt helaas nog maar in een enkele geval.

Goed 👍🏻, dat jij het ook even vermeld Peter, dat het vinden van het telefoonnummer op de consumenten pagina van KPN heel lastig is.

KPN dient het telefoonnummer zo snel mogelijk weer goed vindbaar en zichtbaar op de website e plaatsen, want er zijn genoeg klanten die liever met een echt persoon willen praten, in plaats naar servicetools te verwijzen.

Vodafone en Odido hebben het wel goed voor elkaar, daar zou KPN een voorbeeld aan moeten nemen.
Plus dat er meer providers zijn, die duidelijk en helder hun telefoonnummer vermelden op hun website.

Reputatie 7
Badge +10

Via de simkaart met mobiel abonnement staat het gewoon onder 'KPN....' voorgeprogrammeerd in je contacten lijst.

Als je klant wordt wordt het ook gecommuniceerd via de brief en e-mail. 

Via de vragen trapeze is het heel lastig inderdaad. 



Ik heb een kpn-simkaart maar er staat geen telefoonnummer voorgeprogrammeerd in mijn telefoon hoor… 😢

 Daarnaast moeten mensen die alleen internet bij KPN hebben, het nummer ook gewoon kunnen vinden. Het hoort gewoon duidelijk op Hun website gecommuniceerd te worden…

 

Hoi @Rinx 

Het zou mij niets verbazen, dat ze dit niet meer doen bij de meest actuele simkaarten die ze uitgeven aan hun klanten.
Ik heb uiteraard geen idee hoe oud de simkaart van @PeterG is, dat zou hij zelf antwoord op moeten geven, want zelf heb ik een e-sim.

Maar los van of het wel of niet op de fysieke simkaart alsmede de e-sim staat, dient hoe dan ook het telefoonnummer van de KPN klantenservice goed vindbaar en zichtbaar te zijn op hun website.
Daar gaan de klanten op zoeken, en zullen niet stil staan dat het mogelijk al voorgeprogrammeerd staat op de simkaart, plus dat er ook nog genoeg klanten zijn die alleen internet, televisie en vast bellen bij KPN afnemen.

Mijn simkaart is van zomer 2020 @Michel.uit.Arnhem .

Mijn simkaart is volgens mij van afgelopen juli ongeveer, nog geen jaar oud. Maar ik heb heel goed gezocht ondertussen, maar nergens in mijn telefoon staat een voorgeprogrammeerd nummer.

Het lijkt er op dat KPN er alles aan doet om klanten maar niet in contact te laten komen… 

Reputatie 7
Badge +9

@Rinx Mijn simkaart is van 09/2023 en heeft alle noodzakelijke KPN nummer (klantservice, voicemail).

Als KPN thuis klanten heb ik ook een "map met vol informatie” van het installatiepakket bewaard (handig als internet storing heb, en ze moet klantservicenummer en eigen klantennummer zoeken om te bellen).

 

Reputatie 7
Badge +10

Mijn simkaart is van zomer 2020 @Michel.uit.Arnhem .

Op de simkaarten van 2020 heeft KPN dus wel haar telefoonnummers op de fystieke simkaart gezet, en ik moet eerlijk toegeven dat ze dat toen keurig hebben gedaan.
Maar op de meeste actuele fysieke simkaarten (2024) staan deze telefoonnummers niet meer op de simkaart, wat ook bevestigd is door @Rinx .

En dat is een slechte zaak!!

Reputatie 7
Badge +10

@Rinx Mijn simkaart is van 09/2023 en heeft alle noodzakelijke KPN nummer (klantservice, voicemail).

Als KPN thuis klanten heb ik ook een "map met vol informatie” van het installatiepakket bewaard (handig als internet storing heb, en ze moet klantservicenummer en eigen klantennummer zoeken om te bellen).

 

Hoi @TDN 

Klopt helemaal wat je zegt, als je internet, televisie en vast bellen afneemt bij KPN, krijg je zo’n mooie map met daarin alle benodigde informatie.
Zelf heb ik hem ook gekregen!

Dat wij deze map keurig bewaren in de kast, is een goed voorbeeld voor de mensen die deze map al vrij snel bij het oud papier doen, en daarmee belangrijke informatie weggooien.

Maar los van deze map, blijft het boven alles staan dat het telefoonnummer van de klantenservice van KPN (consumenten) duidelijke vermeld moet staan op hun website, en daarnaast ook goed vindbaar moet zijn voor iedere klant.

Ik kreeg geen map bij mijn inschrijving helaas, maar ik heb alleen internet, tv een mobiel bellen. Een vaste telefoonlijn heb ik niet. 
misschien dat dat verschil maakt? 
 

Maar al zou ik alleen maar 1 product afnemen of zelfs geen…hun telefoonnummer moet gewoon makkelijk vindbaar zijn op de website. Op deze manier waarop het nu gaat, krijg je enkel gefrustreerde klanten en het lijkt mij dat kpn daar ook niet op zit te wachten…?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Rinx en de rest van de forumleden,

Ik heb inmiddels contact opgenomen met toezichthouder ACM, en daar het verhaal aan voorgelegd omtrent het slecht vindbaar zijn van het telefoonnummer van de klantenservice.

Daarop kreeg ik het volgende antwoord:

KPN heeft een informatie verplichting waarbij voor alle klanten het telefoonnummer van de klantenservice (0800-0402 of 1200 via KPN Mobiel) en een e-mailadres duidelijk zichtbaar en vindbaar moet zijn op hun website.

Hier voldoet KPN dus duidelijk niet aan, aangezien het een echte zoektocht is om op hun website het telefoonnummer van de klantenservice te kunnen vinden.
Daarnaast dient KPN ook een e-mailadres beschikbaar te stellen voor haar klanten.

Het zich verschuilen achter het feit dat klanten (enigszins) worden gedwongen om servicetools te gaan gebruiken, of om het forum hiervoor te gebruiken is onvoldoende.
En is dus ook geen reden om zich van deze informatie verplichting te onttrekken.

Ik heb daarom ook per direct een officiële melding laten maken bij ACM, omdat ook de medewerker van mening is dat KPN daarop aangesproken dient te worden.
De melding zal dan ook bij het team toezicht en handhaving in behandeling worden genomen.

Daarnaast roep ik mede klanten op, om ook een officiële melding te laten maken bij ACM omtrent het slecht vindbaar zijn van hun telefoonnummer op de website, want hoe meer klanten hun klacht kenbaar maken, hoe sterker we staan.

Dit kan via de volgende opties bij ACM:

Telefoon: 070 - 7222 000 (kies voor optie 1 in het menu)
Online: Online formulier voor het maken van een melding

Reageer