News

Telfort Thuis wordt KPN Thuis

  • 28 August 2020
  • 123 reacties
  • 5259 keer bekeken
Telfort Thuis wordt KPN Thuis
Reputatie 7
Badge +19

De eerste aankondiging is inmiddels al even geleden. Begin dit jaar zijn alle mobiele abonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Het is nu zo ver: vanaf september gaat de overgang van Telfort Thuis naar KPN van start. Ik vertel je hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

 

Wat betekent dit voor mij?

We zijn nu bezig met de voorbereidingen van het omzetten van de Telfort Thuis abonnementen. Het gaat een paar maanden duren voordat we iedereen over hebben gezet. Je ontvangt persoonlijk een e-mail of brief als je aan de beurt bent. Daarin staat precies uitgelegd wat het voor jou betekent.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Je internet, tv en bellen blijven gewoon werken zoals je gewend bent. Totdat we je overzetten kan je onze apps gebruiken, inloggen in Mijn Telfort en contact opnemen met de klantenservice van Telfort. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.


Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Tv kijken en opnames

Je kunt gewoon tv blijven kijken. Tot de overgang naar KPN kan je de Telfort Interactieve TV app blijven gebruiken om online tv te kijken. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je de KPN Interactieve TV app gaan gebruiken.

Heb je het Opnemen pakket? Ook dit gaat gewoon mee en jouw opnames blijven behouden.

Onbeperkt bellen

Wat gebeurt er met onbeperkt bellen, als je deze optie aan hebt staan in jouw abonnement? De opties voor onbeperkt bellen zien er bij KPN iets anders uit dan bij Telfort. Maar maak je geen zorgen, er is voor iedereen een gepaste oplossing. Je hoeft hier niets voor te doen. In het schema hieronder zie je hoe het er straks bij KPN uit gaat zien.

Onbeperkt bellen bij KPN

 

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

*Heb je een ZyXEL modem? Dan ontvang je wel een nieuw modem van ons. Als dat het geval is, dan heb je apart per e-mail of brief informatie ontvangen om je helemaal op de hoogte te stellen.


De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598


Mijn Telfort wordt MijnKPN

Zo gauw je de e-mail of brief hebt gehad en overgezet bent naar KPN, kan je gebruik maken van MijnKPN. Je kan daar gewoon inloggen met het Telfort ID dat je nu gebruikt voor Mijn Telfort. Je ziet straks jouw abonnement, verbruik en facturen terug in MijnKPN zoals je dat nu gewend bent in Mijn Telfort.

Ben je overgezet en had je nog helemaal geen Telfort ID? Geen probleem, maak dan na de overgang gewoon een KPN ID aan om in te loggen op MijnKPN. Je kan het account koppelen aan jouw gegevens door middel van jouw klantnummer. Dit vind je terug op de factuur. Zo kan je meteen weer bij al jouw gegevens in MijnKPN.

Tijdens de overgang kan je geen wijzigingen doen

Zo gauw jouw abonnement wordt overgezet kan je even geen wijzigingen aan het abonnement doen in Mijn Telfort. Wanneer jouw abonnement helemaal over is naar KPN, kan je weer wijzigingen doen via MijnKPN. 

De dag nadat we jouw abonnement hebben overgezet, sturen we je meer informatie over MijnKPN en of je nog iets moet doen om in te kunnen loggen.
 

Je behoudt jouw CombiVoordeel

Ook bij KPN behoud je jouw CombiVoordeel of Telfort Compleet zoals je dat nu hebt, zo lang je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen gaan automatisch mee naar KPN.
 

Heb je nog vragen?

Op telfort.nl/kpn hebben we alle informatie voor je verzameld en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust hier onder het topic. Je kan natuurlijk ook terecht bij onze klantenservice, of ga langs de KPN winkel in jouw buurt. We helpen je graag.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

123 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Nog steeds geen mailtje ontvangen. 

@Raymond4, we hebben hier een reactie op. De MijnKPN geeft per abuis de kortingen die komen te vervallen bij een abonnementswisel nog wel weer. Hierdoor geeft je MijnKPN een lager bedrag dan het daadwerkelijk is. Daar wordt hard aan gewerkt om dat ook zo snel mogelijk recht te trekken zodat de MijnKPN altijd het goede bedrag weergeeft. Heb je trouwens ook geprobeerd of je de snelheidsoptie gewoon kunt toevoegen? Zonder dat je daarbij helemaal overstapt naar Hussel? Ga hiervoor in de MijnKPN naar Producten en dan ‘Extra opties wijzigen of toevoegen’ (in plaats van ‘Abonnement wijzigen’)

 

Dit is wel erg jammer. Ik dacht ook over te stappen naar KPN met de telfort voordelen maar kom dus bedrogen uit. Zat al te denken over een overstap naar T-mobile omdat het goedkoper is en dacht nou met deze overstap naar KPN en mijn huidige voordelen blijf ik wel bij KPN maar als dit allemaal nog recht wordt getrokken ga ik toch liever overstappen naar T-mobile aangezien in daar voor hetzelfde dan helemaal goedkoper uit ben.

Nog steeds geen mailtje ontvangen. 

Hallo @JRe , op het TFT-forum wordt uitgelegd dat de laatste groep klanten dit weekend wordt omgezet en dat er nog kleine groepjes klanten later worden omgezet omdat er nog lopende dingen zijn met hun abonnement en dus niet routinematig gemigreerd kunnen.

 

 Wat een puinhoop.

“alles blijft hetzelfde”

Zit net in de MijnKPN app te kijken. Ipv €26,75 staat er bij mijn internet thuis nu €38,25

Begint goed :angry:

 Wat een puinhoop.

“alles blijft hetzelfde”

Zit net in de MijnKPN app te kijken. Ipv €26,75 staat er bij mijn internet thuis nu €38,25

Begint goed :angry:

Hallo @arie61 , zie mijn reactie in het TFT-forum.

 

Volgens TFT ben ik nu definitief overgezet naar KPN en mag ik me KPN-klant noemen.:sunglasses:

 

Ik heb mijn complete account bij KPN goed nagelopen en alles staat er correct in en werkt goed.

Over de mailmogelijkheden kan ik nog niets zeggen, daar dit pas een paar dagen later actief wordt.

Bij mij is de migratie dus goed verlopen op het 1e gezicht:relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

Volgens TFT ben ik nu definitief overgezet naar KPN en mag ik me KPN-klant noemen.:sunglasses:

 

Gefeliciteerd! 😜

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @JanD:blue_heart::green_heart:

@Alex_P

Ik zou graag concreet benoemd zien welke sterke punten van Telfort nu bij KPN opgenomen zijn.

Prijs? Nee.

Meenemen mb's? Nee.

Korting bij verlengen jaarcontract? Nee

Welke dan wel?

 

@Alex_P

 

Alex,

Heb je nog een overzicht kunnen vinden?

@Alex_P

Misschien kan de afdeling communicatie of marketing je voorzien van deze info?

@Alex_P 

Zal ik maar vanuit gaan dat deze vraag niet beantwoord gaat worden?

En dat er helemaal geen sterke punten van Telfort mee gaan naar KPN?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Vlijm, met de overgang naar KPN Hussel maken we het mogelijk om zelf je abonnement samen te stellen, dit was voorheen niet mogelijk bij KPN aangezien onze abonnementen totaalpakketten waren. Dat is 1 ding dat we hebben overgenomen van Telfort :relaxed:

Je andere punten heb ik voorgelegd aan marketing, zodra ik een reactie van ze ontvang hoor je weer van me!

Hoi, ik ben nieuw hier dus als ik op het verkeerde topic post… geef dan maar een seintje. Ook als ik het antwoord elders op het forum kan vinden.

Met veel genoegen heb ik uitgekeken naar de migratie van Telfort naar KPN in de verwachting dat ik straks al die mooie nieuwe apparatuur van KPN tot mijn beschikking heb. Afgelopen weekend was het dan zover en ben ik nu bijna “volwaardig” KPN klant. Hoe kan ik nu aan de nieuwe apparatuur (tv-kastje, zwarte modem met wifi6 en 2 SuperWifi punten) komen?

De omruil-tool heb ik al geprobeerd, maar die loopt vast… 

Benieuwd naar jullie reacties.

 

Hallo @Kramer11 , om je uit de droom te helpen, die super wifi's krijgen alléén nieuwe klanten en jij bent een bestaande klant die administratief van TFT (onderdeel van KPN) naar KPN is omgezet.

Om die nieuwe apparatuur (in bruikleen) te kunnen ontvangen moet je dus overstappen naar het ‘echte’ KPN en dat hoeft niet per se voordeliger te zijn.

Maar in MijnKPN kun je precies zien welke abo-mogelijkheden er voor je zijn, alleen korting of kadootjes, vergeet het maar.

 

Hoi @JanD dank voor je bliksemsnelle en heldere reactie. *Plop* uit mn bubbel en weg droom 😉.

Dan zal ik het nog even met mn “oude” apparatuur moeten doen.

 

Hoi, ik ben nieuw hier, dus als mijn vraag/waarschuwing beter ergens anders staat dan hoor ik het graag. 

Ook ik merkte dat mijn factuur van KPN hoger is dan die bij Telfort. Helaas kon de KPN-medewerker met wie ik anderhalf uur aan de lijn heb gehangen niet verklaren waarom. Zonet, een week later, ben ik teruggebeld door iemand anders die me dat ook niet kon verklaren en het ook niet kon of wilde corrigeren. Wel wilde ze het verschil het eerste jaar vergoeden, daarna niet meer. Ze noemde het zelfs “uit coulance”, wat me nogal misplaatst lijkt bij een gebroken belofte of fout van de kant van KPN. Een klacht indienen was zinloos vertelde ze me verder, want die zou toch weer bij haar uitkomen en die zou ze meteen sluiten.

Nu gaat het om €30 euro per jaar, maar het is anders dan beloofd toch een prijsstijging, terwijl die er juist niet zou zijn (“Je betaalt hetzelfde als bij Telfort”).

Ik wil andere ex-Telforters waarschuwen de facturen van Telfort en KPN toch even goed te vergelijken, zo bijzonder is mijn abonnement niet en het lijkt me sterk dat ik de enige ben met dit probleem.

En ik hoop dat iemand hier op het forum het verschil wel kan verklaren en hopelijk rechtzetten. Dank alvast daarvoor. Ik heb mijn klantnummer ingevuld in het forumprofiel.

 

Beste moderatoren, er gaat iets niet goed in de webmail, als ik op de link klik om mijn email aan te passen wordt ik doorgestuurd naar MijnTelfort, dat klopt natuurlijk niet meer.

Zie onderstaand screenshot:

Verwijst naar MijnTelfort

 

Reputatie 7

@inventio, welkom! Het probleem hier is dat de korting op je Sneller Internet niet verwerkt is. Dat is een bekend issue dat inmiddels verholpen is voor de klanten die nog gemigreerd moeten worden. Voor klanten zoals jij waar die korting nog ontbreekt gaan we hem weer opnieuw toevoegen. Je krijgt dan ook een correctie voor de periode dat hij gemist is. 

Daarnaast, handig om te weten: je ziet dat de prijs van het abonnement ook €2,50 hoger ligt dan eerst (€46,13 versus €48,63). Telfort had heel veel verschillende abonnementen. Die hebben we zoveel mogelijk samengevoegd, waar mogelijk, om het een beetje overzichtelijk te houden in onze systemen, Hierdoor kan het zijn dat de basisprijs niet bij iedereen helemaal overeen komt. Zoals ook bij jou. Dat compenseren we dan weer door een korting te geven. In jouw geval is dat de €2,50 korting op Bellen. Dat blijft ook allemaal actief zolang jij je abonnement hebt.

 

@JanD heb je een screenshot van het hele scherm voor me? Het is me niet helemaal duidelijk waar deze link precies staat. Dan kan ik het doorzetten.

Hallo @Erik_ 

 heb je een screenshot van het hele scherm voor me? Het is me niet helemaal duidelijk waar deze link precies staat. Dan kan ik het doorzetten.

Zie onderstaande screendump:

link stuurt door naar Telfort

 

 

@Erik_

Dank je voor de snelle reactie en je uitleg. Ik ben benieuwd en zal de komende facturen in de gaten houden.

Reputatie 7

Dank je, @JanD. Voor de zekerheid nog: je logt hier wel in via webmail.kpnmail.nl? En niet meer via webmail.telfort.nl? Want in dat laatste geval klopt het dat het nog verwijst naar de MijnTelfort. Als je eenmaal gemigreerd bent is het ook de bedoeling dat je de KPN-versie van de webmail gebruikt. De Telfortversie is er nog voor degenen die nog gemigreerd moeten worden. 

Dank je, @JanD. Voor de zekerheid nog: je logt hier wel in via webmail.kpnmail.nl? En niet meer via webmail.telfort.nl? Want in dat laatste geval klopt het dat het nog verwijst naar de MijnTelfort. Als je eenmaal gemigreerd bent is het ook de bedoeling dat je de KPN-versie van de webmail gebruikt. De Telfortversie is er nog voor degenen die nog gemigreerd moeten worden. 

Hallo @Erik_ , ik gebruik de KPN-versie van de webmail.

Ik heb ook al eens de cookies van de Edge browser verwijderd en keer toch steeds terug naar TFT.

 

Ik ben in het weekend van 17 oktober overgezet. Opmerkelijk was dat mijn KPN-ID dat ik heb aangemaakt bij de aanschaf van een prepaid kaart nu door KPN automatisch aan mijn Telfort TFT abonnement is gekoppeld. Hopelijk op basis van naam en adres en niet uitsluitend op emailadres. Maar goed wat mij betreft prima. Alles komt netjes over en het aanmaken van mail-aliassen in de telfort mailboxen gaat na een dag ook prima met een xxx@kpnmail.nl adres. Vast bellen, TV en internet lijkt allemaal prima te werken. Echter bleek het noodzakelijk om de Arris 2952 V2 een restart te laten doen. Na de overgang, de naam Telfort nog in het beeld, werkte in het menu de keuze voor Apps niet. Na de restart alles prima. Geen Telfort restanten meer maar KPN logo etc.

Al met al technisch gezien een vrij vlekkeloze overgang. 

 

LS,

 

Ik heb nog een aanvulling op mijn vorige bericht over de webmail van KPN.

Ik had een probleem met inloggen op webmail.kpn.nl. Ik heb in Mijn KPN onder de telfort.nl box een alias aangemaakt in de zin van xxx@kpnmail.nl. Met dit adres en het password van de oorspronkelijke Telfort-box kan ik inloggen op webmail van KPN. Hopelijk helpt dit jou ook.

 

 

@JanD . Het issue met de verwijzing naar MijnTelfort is bekend. Dit is een tijdelijk situatie en heeft met de migratie te maken. De verwachting is dat het met een paar weken is aangepast. 

@JanD . Het issue met de verwijzing naar MijnTelfort is bekend. Dit is een tijdelijk situatie en heeft met de migratie te maken. De verwachting is dat het met een paar weken is aangepast. 

Hallo @Erwin_ , bedankt voor de update, duidelijk zo.:relaxed: