Vraag

ten onrechte monteurskosten op factuur

  • 28 December 2020
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Ondanks vele jaren trouwe klant bij kpn met zowel internet, televisie, telefonie en mobiele abonnementen worden we gewoon niet geholpen bij een fout in de factuur...
We ervaren al jaren slechte WiFi, dit is al vele malen telefonisch besproken met een medewerker. Regelmatig volgt er een nieuwe update, resultaat levert het echter niet op. Op 17-11 j.l. nog maar weer eens contact gezocht met een medewerker. Deze man bood aan om kostenloos een monteur te laten kijken bij ons thuis. Op 18-11 is deze monteur ook geweest. Ook hij heeft het systeem een keer ge-update. Echter zonder resultaat. De WiFi blijft gewoon heel regelmatig compleet wegvallen. 
Echter in december staat er op onze factuur €50,- aan kosten voor het bezoek van de monteur. Terwijl is toegezegd dat we deze niet zouden hoeven betalen. Uiteraard meteen gebeld met KPN over de fout in de factuur. Deze medewerker gaf aan het gesprek terug te luisteren om vervolgens dezelfde week terug te bellen. Helaas is deze belofte ook niet nagekomen. Vervolgens weer gebeld...er zou een mail gestuurd worden naar degene die mij terug zou bellen, echter... weer geen gehoor. Vanochtend 28-12 weer gebeld naar KPN hoe dit op te lossen. Een medewerker gaf aan het heel vervelend te vinden maar niks te kunnen doen. Ze geeft aan dat bespreken niet terug geluisterd kunnen worden, alweer een tegenstrijdigheid. 
Kunnen jullie mij helpen dit probleem op te lossen? We hebben ten onrechte €50,- betaald. 

Met vriendelijke groet

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Emiel1908, bedankt voor je bericht: goed dat je via het forum contact met ons opneemt! Er zijn monteurskosten berekend, terwijl er toegezegd is dat deze niet berekend zouden worden… Ik zou daar zelf niet zo heel blij mee zijn (...), dus ik snap dat je daar al een aantal keer contact over hebt gehad om dat te laten corrigeren. Ik heb nu geen klantgegevens van jou. Wil jij jouw gegevens (klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer) toevoegen aan jouw profiel? Geef hier even een seintje, als jij je gegevens aangevuld hebt.

Wat betreft de WiFi die nog steeds regelmatig helemaal wegvalt: maak je ook gebruik van interactieve TV en valt dat ook helemaal weg? Kun je aangeven welke stappen je al doorlopen hebt (bijvoorbeeld de servicetool Wifi manager doorlopen, modem herstart en/of gereset etc)? Welk type modem heb jij en wat is er allemaal aangesloten in jouw netwerk (versterkers, DVS etc)? Vertel vooral wat je al zelf geprobeerd hebt. Zo voorkom je dat ik oplossingen of tips aandraag, terwijl jij al weet dat die niet het gewenste resultaat geven. Ik hoor graag van je, dan kijken we samen hoe we beiden zaken kunnen oplossen!

 

Reputatie 7
Badge +10

@Shyrin_ 
Met alle goedbedoelde tips hoe netwerk en verbindingen “nogmaals” te checken.

Ik mag toch aannemen dat een door KPN aangestuurde monteur al die stappen al heeft doorlopen.
(Er is nota bene een factuur voor afgegeven, en ondanks zijn inbreng en factuur --die volgens afspraak kennelijk niet betaald zou hoeven te worden-- is de slechte functionaliteit nog steeds niet opgelost).

Nogmaals opnieuw “zelf” verbindingen checken lijkt me om die reden weinig zinvol in dit verloop van reeds uitgevoerde werkzaamheden door een monteur.  Stuur gewoon een ter zake wel kundige monteur die van wanten weet en tot een oplossing komt, als het de eerste keer niet goed is verlopen.

Met “kastje naar muur” opties is niemand gediend.

Reputatie 7
Badge +16

Zonder gegevens kan ik er nog te weinig over zeggen, @Babylonia. Ik doe liever geen aannames; ik ben benieuwd wat @Emiel1908 zelf al geprobeerd heeft, zodat ik dit kan meenemen in mijn analyse (en dus geen tips of oplossingen aandraag, die al gedaan zijn). :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!