Beantwoord

Terug naar KPN, abonnement aansluiten wil maar niet lukken.

  • 28 March 2022
  • 4 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik wil na 1 maand bij een ander provider weer terug naar KPN. Ik was van VDSL naar glasvezel (TRINED) gegaan. Dat was zo slecht dat ik weer terug wilde naar KPN. Helaas levert KPN hier geen glasvezel dus dan maar terug naar VDSL.

 

Mijn eerste order (SB702087) had ‘meer onderzoek nodig’ en werd daarna geannuleerd zonder enige reden. Wellicht moest er pairbonding worden gedaan omdat ik nu 200mbit had genomen, en hiervoor had ik 100mbit. Ik had dit abonnement afgesloten via breedbandwinkel.nl met een goede actie + cashback. Toen heeft een aardige vrouw van kpn me geholpen aan een nieuwe order via de telefoon. Echter miste ik daar natuurlijk de cashback actie. Dus deze heb ik dezelfde avond weer geannuleerd. 

 

2 maanden geleden zat ik dus nog fijn op KPN met 100mbit. Dus nu heb ik via breedbandwinkel weer een 100mbit abonnement afgesloten (SB709636) in de hoop dat dit dus meteen beschikbaar was en ik geen mail zou krijgen dat er ‘meer onderzoek nodig’ was. De 200mbit zou ik dan later kunnen aanvragen volgens een medewerker van KPN. Dan zou het geen vertraging opleveren bij de opleveirng.

 

Na een aantal keer bellen, en waarbij ook de verbinding werd verbroken door KPN heb ik nu (als het goed is) een monteursafspraak ingepland via de telefoon, want ook via de site (https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm) werkt dit niet…

 

Ik heb geen bevestiging gekregen van de monteursafspraak en als ik naar https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur/servicetool-monteurafspraak.htm ga dan staat daar ook helemaal niets.

 

Ik heb ook kpnnetwerk gebeld en zij vertelden me dat de lijn ‘vrij’ is. Dus er is helemaal geen probleem om iets op aan te melden.

 

Ik heb er een hard hoofd in dat dit goed gaat komen. Hopelijk kan iemand me hier wel goed helpen. De lijn die hier nu ligt kan gewoon 100mbit aan, voor 200mbit zou er dus wellicht een monteur moeten komen.

 

Het liefst word ik vandaag al aangesloten op het netwerk. In eerste instantie zou dat morgen zijn. Echter die order is geannuleerd door KPN. De volgende datum is nu 6 april. En ik wil niet dat deze order weer geannuleerd wordt.

icon

Beste antwoord door behtjes 28 March 2022, 21:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

ik kan dit topic zelf niet sluiten of aanpassen, maar dit topic mag gesloten worden

En wat is de oplossing geworden, ik vermoed namelijk dat het misloopt op de kortings actie, je moet minimaal 6 maanden geen klant zijn voordat je er voor in aanmerking komt.

Aangezien ik echt was overgestapt (met overstapservice) kreeg ik wel korting werd me verteld. Ik werd vandaag gebeld door de netwerkbeheerder ofzo en die stelde wat vragen over mijn aansluiting. Toen heeft ie mijn aansluiting gekoppeld zodat kpn als provider mijn abonnement er aan kon koppelen.

Nu komt er alsnog een monteur om iets aan te passen aan mijn aansluiting. Ik denk zelf dat dat overbodig is, maar men zei dat dit de procedure was. Dus zelf weten denk ik dan :-D Vanaf 6 april is mijn aansluiting weer actief!

Reputatie 7
Badge +16

Welkom (terug) @behtjes

Fijn dat het alsnog duidelijk is geworden en goed lijkt te gaan! Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 😉