Beantwoord

Teveel onderbrekingen, glasvezellampje brand af en toe rood

  • 11 June 2022
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb toch geregeld (soms om de paar dagen, soms een week niet) dat er geen verbinding meer is en het rode lampje op het glasvezel NTU kastje brandt. Voor een paar minuten. Na soms twee keer de NTU van stroom afhalen werkt het weer.

Ik had met de plaatselijke kabelmaatschappij (via Coax) nooit storing. Hier ben ik niet voor naar KPN gegaan. Misschien is het beter om weer terug te gaan, zodat ik die onderbrekingen niet meer heb. Is er een reden waarom er geregeld een onderbreking is?

icon

Beste antwoord door Joep1965 11 June 2022, 21:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Heeft u al met de klantenservice 0800-0402 gebeld? Het blijft techniek en daar kan weleens iets niet helemaal goed gaan. 

Heeft u al met de klantenservice 0800-0402 gebeld? Het blijft techniek en daar kan weleens iets niet helemaal goed gaan. 

Dat wordt inderdaad de volgende stap, maar ja, je belt eigenlijk niet als de storing na een paar minuten alweer voorbij is. Ga ik nu maar wel doen. Het is ook de nieuwigheid met de XGSPON techniek vermoed ik.

Badge +19

U heeft recht op een goed werkende verbinding.  U betaalt er voor en u heeft ook die garantie.  Ze kunnen in principe de onderbrekingen zien en daarop aktie ondernemen.

Reputatie 7

Hoi @GJvdLee, welkom bij ons op het forum. Dat lampje hoort inderdaad niet rood te gaan branden, de verbinding moet het gewoon blijven doen. Precies zoals Joep al zegt.

Het is in zo'n geval inderdaad het beste om te bellen op het moment dat de verbinding wegvalt, dan kan een telefonische collega direct meekijken wat er met de verbinding aan de hand is. Als ik nu zou kijken (op je profiel staan geen gegevens, dus ik kan niet kijken) zal ik vermoedelijk wel zien dat er een verbreking is geweest, maar waar het vandaan kwam is achteraf lastig te zien. Op het moment zelf kan daar wel meer over gezien worden.