Vraag

Thuis app en Experia Wifi

  • 1 April 2020
  • 29 reacties
  • 350 keer bekeken

Als ik mijn kpn Experia WiFi versterker aanzet kan ik niet meer inloggen in de mijn kpn thuis app. Voor de duidelijkheid de WiFi versterker zit bedraad achter een Experia box v10a

 

alvast bedankt voor jullie hulp.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat u op de KPN thuis app het wachtwoord van de Experiabox ongevulf hebt. En wellicht moet je het wachtwoord van de Experia WiFi invullen als je deze gebruikt.

Maar... u heeft die thuis app echt nodig? Ik heb hem ook weleens getest. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in.

Bedankt voor de reactie nick83. Als je een Experia box v10a hebt word de WiFi van de Experia box niet uitgeschakeld, kortweg gezegd heb je een WiFi versterker minder nodig.

ik vind de app persoonlijk wel handig/leuk maar hij heeft inderdaad weinig toegevoegde waarde

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Frankgroenenboom, welkom! Ik weet eerlijk gezegd niet meteen het antwoord op je vraag. Heb je de tip van Nick uitgeprobeerd? Of ben je er inmiddels achter waar het aan lag? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 

Beste @Frankgroenenboom, welkom! Ik weet eerlijk gezegd niet meteen het antwoord op je vraag. Heb je de tip van Nick uitgeprobeerd? Of ben je er inmiddels achter waar het aan lag? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 

Heb het antwoord van Nick geprobeerd alleen dat werkte niet.

 

mvg 

 

frank

Reputatie 7
Badge +30

Heb je al eens geprobeerd de app eens opnieuw te installeren? Welke melding krijg je precies als je probeert in te loggen nadat je de Experia Wifi's gekoppeld hebt?

Reputatie 7
Badge +24

Heb je al eens op de Experia WiFi ingelogd? http://192.168.2.150

Heb je al eens geprobeerd de app eens opnieuw te installeren? Welke melding krijg je precies als je probeert in te loggen nadat je de Experia Wifi's gekoppeld hebt?

Dat ik een beheerderswachtwoord in moet vullen, alleen die heb ik niet. 
Heb ook al via wachtwoord vergeten geprobeerd alleen dit werkt ook niet.

Heb je al eens op de Experia WiFi ingelogd? http://192.168.2.150

Dat lukt wel gewoon.

Reputatie 7
Badge +24

Heb je al eens op de Experia WiFi ingelogd? http://192.168.2.150

Dat lukt wel gewoon.

Dan heeft u daarbij dus ook zelf een wachtwoord ingesteld. Dat moet je namelijk veranderen bij eerste x inloggen. Dat wachtwoord werkt niet in de app?

Reputatie 7
Badge +30

Daar ben ik ook benieuwd naar: lukt het inloggen in de app dus niet met dat wachtwoord?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, is het inmiddels gelukt of heb je de hoop opgegeven?:disappointed_relieved:  Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan weten. 

Heb je al eens op de Experia WiFi ingelogd? http://192.168.2.150

Dat lukt wel gewoon.

Dan heeft u daarbij dus ook zelf een wachtwoord ingesteld. Dat moet je namelijk veranderen bij eerste x inloggen. Dat wachtwoord werkt niet in de app?

Daar heb ik inderdaad zelf tijdens de eerste x inloggen mijn wachtwoord verandert.

 

maar het inloggen in de thuis app lukt niet met dit wachtwoord.

 

mvg

 

frank

 

Reputatie 7
Badge +30

Wil je dan toch nog eens proberen om de master Experia Wifi te resetten (dus niet de slave) en dan minimaal 30 minuten te wachten voordat je opnieuw probeert in te loggen? Je moet na de reset het scherm krijgen om de QR-code te scannen. Anders is de reset niet correct gedaan en wordt het oude wachtwoord nog gebruikt.

Wil je dan toch nog eens proberen om de master Experia Wifi te resetten (dus niet de slave) en dan minimaal 30 minuten te wachten voordat je opnieuw probeert in te loggen? Je moet na de reset het scherm krijgen om de QR-code te scannen. Anders is de reset niet correct gedaan en wordt het oude wachtwoord nog gebruikt.

Geprobeerd maar nog steeds geen resultaat 😤

Reputatie 7
Badge +30

Hè wat irritant.. Heb jij de thuis app op meerdere apparaten staan? Het is in dat geval mogelijk dat ‘ie op de andere apparaten wellicht nog een verkeerd wachtwoord pakt. Mocht dat niet het geval zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik ga dan eens in conclaaf met de technische collega's hierover. 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je al eens op de Experia WiFi ingelogd? http://192.168.2.150

Dat lukt wel gewoon.

Als je dan inlogd, dan zie je zo'n soort overzicht:

Zie je de Experiabox links boven staan? Waar bij mij een naamloos zwart kastje staat, staat daar bij u een naam bij?

Heb je al eens op de Experia WiFi ingelogd? http://192.168.2.150

Dat lukt wel gewoon.

Als je dan inlogd, dan zie je zo'n soort overzicht:

Zie je de Experiabox links boven staan? Waar bij mij een naamloos zwart kastje staat, staat daar bij u een naam bij?

Die zie ik idd staan. Het is nagenoeg hetzelfde als bij jou ook geen naam bij de experia box.

 

bedankt voor alle moeite zover 😄

Hè wat irritant.. Heb jij de thuis app op meerdere apparaten staan? Het is in dat geval mogelijk dat ‘ie op de andere apparaten wellicht nog een verkeerd wachtwoord pakt. Mocht dat niet het geval zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik ga dan eens in conclaaf met de technische collega's hierover. 

Profiel bijgewerkt behalve het klantnummer dat heb ik momenteel niet bij de hand.

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed zo! Ik ga je gegevens toch eens neerleggen bij de technische collega's. Wellicht zie ik toch iets over het hoofd! Zodra ik een terugkoppeling krijg, kom ik er bij je op terug. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog niets van mijn collega vernomen, dus ga er opnieuw even achteraan. Wordt vervolgd!

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb wat vervolgvragen nog voor je, @Frankgroenenboom:

 

  • Weet je ook of dit gebeurt op een Android of iOS telefoon en welk type dat is en welke versie van Android of iOS erop staat?
  • Heb je de mogelijkheid om te kijken of het op een ander toestel (mag ook een tablet zijn) wel lukt om in te loggen?
  • Krijgt je de melding dat het wachtwoord fout is (of geblokkeerd na te veel pogingen) of een ander soort foutmelding?
Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog tijd gehad om naar bovenstaande te kunnen kijken, @Frankgroenenboom?

Heb je nog tijd gehad om naar bovenstaande te kunnen kijken, @Frankgroenenboom?

Sorry voor de late reactie 😊

 

zowel op iPhone iPad en Android toestel geprobeerd maar zonder resultaat.

het wachtwoord is verkeerd.

 

heb inmiddels de WiFi van het de v10a uitgezet om te kijken of de WiFi van de experia’s hiermee stabieler word (zoals in de oude situatie met de v10)

 

komt tijd komt raad 😃

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem! Ik heb je bevindingen doorgegeven. Voor wat betreft de stabiliteit: heb je de wifi manager ook al eens doorlopen? Ik ben inderdaad benieuwd hoe het nu gaat met het uitzetten van de wifi op de V10A!

Geen probleem! Ik heb je bevindingen doorgegeven. Voor wat betreft de stabiliteit: heb je de wifi manager ook al eens doorlopen? Ik ben inderdaad benieuwd hoe het nu gaat met het uitzetten van de wifi op de V10A!

WiFi manager meerdere malen doorlopen alleen WiFi nog steeds instabiel. Signaalsterkte wel prima alleen geen wisselvallig internet.

met de Experia box v10 had ik dit niet.