Beantwoord

Traag bekabeld internet

  • 15 December 2020
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

Hallo, ik heb bijzonder traag bekabeld en draadloos internet. Experia box reeds gereset, meerdere apparaten geprobeerd. Download snelheid komt niet hoger dan 10 Mbit, terwijl ik een 100/100 verbinding heb.

 

Heel vreemd, maar de upload is wel 85 / 90 Mbit.

icon

Beste antwoord door Jose_ 21 December 2020, 20:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Koppel alle randapparatuur los, reset de experiabox dan nog een keer en meet dan eens op www.speedtest.net Ben benieuwd war er dan uitkomt. En haal het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @iPhone12Dns!

Wat vreemd dat de downloadsnelheid via de kabel zo traag is! Heb je al tijd gehad om het advies van @Joep1965 te volgen? Dus:

1 - Koppel alle randapparatuur los van de Experia Box
2 - Haal het glasvezelkastje 2 minuten van het stroom
3 - Reset de Experia Box 
4 - Doe de speedtest

Wat zijn de snelheden die je haalt?

Na loskoppelen alle overige randapparatuur en Experia Box nogmaals resetten was er nog geen verbetering. Enkele dagen later nogmaals getest (had toevallig die ene dag een snelle download nodig ivm thuiswerken dus niet eerder getest) en is nu weer normale snelheid.

Reputatie 7
Badge +10

Goed om te lezen @iPhone12Dns! Alvast fijne feestdagen gewenst. :christmas_tree: Stay safe!