Beantwoord

traag internet

  • 1 April 2021
  • 29 reacties
  • 200 keer bekeken

Ben overgestapt van xs4all na 20 jaar naar kpn om snel internet buitengebiedĀ  nou heeft dit heel eventjes gewerkt maar snelheid komt nu niet meer boven de 6mb/sĀ  dus de gewone snelheid heb de experiabox v10a +4g modem op de 4g modem branden alle lampjes blauw ontvangst altijd 3 streepjes dus er lijkt wel een probleem te zijn tussen de modems. Als ik een snelheid test doe gaat de verbinding eraf aan het einde voor 30 sec lampje rood op de modem . Kan tv kijken maar zodra ik mobiel iets laat doen staat tv stil. Graag een oplossing mvg rein

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 April 2021, 13:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 6

De 4g buitengebied modem i.c.m. de v10a laat de snelheid niet zien via een speedtest. Het is de bedoeling dat dit alleen ondersteuning bied als het internet traag wordt. Verder wordt er ook niet geadviseerd een iTV hierop te plaatsen omdat je dan helemaal geen verbinding meer over hebt door het MB verbruik die het iTV kastje wegneemt. De 4GĀ modem ondersteund dit niet!Ā Maar er van uitgaande omdat u ook al een 4G buitengebied modem heeft dat hierbij ook een Digitenne pakket mee is geleverd. De snelheid kan worden verbeterd om de Atenne's van het 4G modem meer naar het dichtsbijzijnde zendmast te laten wijzen. Het weer kan hier invloed op hebben.

Het kan dus zijn dat u maar 6mb download ziet via een de speedtest. Maar in werkelijkheid zit daar meer snelheid achter door dat u een 4G modem heeft dit wordt niet weergeven op een verwachtte snelheid van het abonnement of speedtest.

Ik heb geen itv kijk gewoon via canal digitaal app op tv en wat snelheidtest betreft gaf hij wel degelijk veel hogere snelheden aan in begin en konden we allemaal tegelijk op internet en tv kijken. Wat betreft 4g modem die geeft gewoon 3 steepjes en mast is hier 900 meter vandaan

Reputatie 6

Wat ik zou doen is beide modems even te resetten afgekoppeld van elkaar en van de DSL lijn.
Deze opnieuw te koppelen, Kijken of probleem aanhoud. En anders via 0800-0402 de 4G modem te laten vervangen.

Al antaal keren reset gedaan maar niet op de manier die u geeft dus die ga ik morgen ook proberen en anders idd even een belletje plegen. Dank voor de info

Badge +19


Het kan dus zijn dat u maar 6mb download ziet via een de speedtest. Maar in werkelijkheid zit daar meer snelheid achter door dat u een 4G modem heeft dit wordt niet weergeven op een verwachtte snelheid van het abonnement of speedtest.

Dat zal dan met de v10a zo zijn maar met de v10 is dat echt niet het geval.

Vanmorgen speedtest en zonder iets te veranderen heb ik weer een acceptabele snelheid download 26.2 en upload 13.2 kijken en hopen dat het zo blijft

Badge +19

Woon je toevallig in de buurt van een snelweg of een druk gebied? Op een gsm mast heeft spraak namelijk voorrang op data. Dit zou kunnen verklaren waarom de snelheid behoorlijk verschillend is.Ā 

Reputatie 6

@PullipoĀ Fijn om te horen. Ik krijg veel berichten dat het antwoord die ik uw gaf niet klopt.Ā 
Over dat de snelheid niet te meten is via een 4G modem op de speedtest.
Echter vind ik dit super raar omdat ik juist deze dingen heel vaak bij klanten aansluit.
En dit nooit terug zie op een speedtest. Ik zal dit nog wel eens bespreken met mijn vakcoach. Excuses voor het ongemak.

Was dus van korte duur. Sinds gisteravond komt de snelheid weer niet boven de 6mbs. Als we beide met telefoon op wifi willen dan staat beeld tv stil dus dit is echt niks en begin me er ook behoorlijk aan te irriteren en vraag me af waarom ik eigenlijk ons abonnement veranderd heb. Morgen maar eens bellen en anders gaat dit er gewoon uit. Mijn mobiel internet is nog sneller en ook onbeperkt dus altijd nog een optie. Wordt vervolgtĀ 

Reputatie 6

Misschien is het mogelijk om een pairbonding verbinding aan te vragen. Dat wordt sinds 1 april weer ingezet. (Nee, geen grap.) Wat er dan gebeurd er wordt dan een tweede lijn naar uw huis gebracht voor extra snelheid. Moet deze lijn wel ingelast zijn maar de service medewerkers kunnen dit wel zien.

Hoi @PullipoĀ . Ik heb een beetje meegelezen en niet gereageerd omdat je eerder aangaf dat de snelheid weer acceptabel was.Ā 

Ik begrijp dat het nu weer waardeloos is? Ik heb je mogelijkheden even bekeken. Pairbonding is geen optie en die koperlijn kan maximaal 7Mbit aan.

Dat zou betekenen dat jouw 4g router dit moet proberen aan te vullen tot een acceptabele snelheid tussen plusminus 30 en 50Mbit. Als ik het goed lees branden de lampjes op de 4g router correct en geven een ontvangst van 3 blauwe streepjes? Het ding is rechtstreeks op je experiabox aangesloten?Ā 

Ja alle lampjes branden blauw en 3 streepjes ontvangst en rechtstreeks aangesloten op experiabox v10a

Ik overweeg een monteur maar wil nog even wat doorspreken. Kan ik je bellen?

Jazeker ben nu thuis

Leuk je even gesproken te hebben. We gaan eerst die v10a maar eens omruilen voor een v10. Kijken of het daar beter van wordt.

Ik lees graag hoe het afloopt.Ā 

Bedankt voor het belletje en zal jeĀ op de hoogte houden

Alles aangesloten en het lijkt tot nu toe stabiel 16 down 15 up hopen dat het zo blijft . Bedankt Erwin top geregeld zo

Beeld staat toch nog wel paar keer stil deze avond het lijkt wel beter dan hetĀ voorheenĀ was.Ā 

Toch zou dat niet moeten, @PullipoĀ . Heel af en toe een freeze is normaal maar niet verschillende keren per avond. Hou het even in de gaten. Als het blijft, laat het weten.

S,avonds is het een stuk slechter waarschijnlijk meer mensen thuis? Dan kunnen we niet samen op internet want dan staat tv meteen stil terwijl dit overdag wel goed gaat. Wellicht nog tips @Erwin_Ā  of hier de aansluiting keer na laten kijken?

Die tv moet het doen met die krappe DSL verbinding. Om eerlijk te zijn houdt dat niet over. Staat bij jou HD ontvangst aan? Je kunt in dat geval overwegen om het naar SD te zetten. (dit gaat uiteraard wel ten koste van beeldkwaliteit).

Nou het rare is dat het altijd goed geweest is zelfs zonder de 4g modem alleen toen had ik geen buren en sinds ik die wel weer heb lijkt het een stuk slechter. En beide gesproken en die hebben dit probleem niet en halen ook veel hogere snelheden. Maar zoals ik zei het probleem lijkt zich alleen 's,avonds voor te doen.

Vreemd. De buren zouden geen invloed mogen hebben omdat het KPN netwerk aparte, individuele verbindingen naar de woning heeft lopen.Ā 

Ik had graag een storingsticket voor je aangemaakt maar ik vrees dat die door jouw beperkte bandbreedte sowieso wordt afgewezen. Dan zal het advies zijn om de tuner op SD te zetten .

Heb geen tuner want kijk tv via canal digitaalĀ  app op tv bekabeld.Ā 

Oooh! Dat kwartje was nog niet gevallen. Ik vermoed dat die app wel de volledige, gecombineerde snelheid gebruikt maar hou me ten goede.Ā 

Als je itv van KPN gebruikt reserveert het systeem altijd bandbreedte en zouden andere gebruikers van het internet geen invloed mogen hebben. Maar zo slim zal de canalplus app niet zijn.Ā 

Dus als er meer mensen sā€™avonds op jouw wifi zitten en actief gebruik maken van internet snoept dat bandbreedte van jouw canal plus ervaring.Ā 

Ā