Beantwoord

traag internet.buitengebied

  • 18 December 2020
  • 31 reacties
  • 208 keer bekeken

Reputatie 1

Wat is de minimum snelheid die ik van sneller internet buitengebied mag verlangen.

Sinds twee jaar het ik een Experiabox + een Sagem 4 g. Voor de Sagem heb ik een buitenantenne geplaatst.

Ik zit ongeveer 700m van een GSM mast.

In het begin was mijn downloadsnelheid max 32 Mbps. De laatste weken echter komt de downloadsnelheid niet verder als 14 - 20 Mbps gemeten met Ookla.

Is dit normaal ???

icon

Beste antwoord door JohanGols 29 December 2020, 11:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 1

Geen probleem

 

Leuk je even gesproken te hebben. We hebben samen een monteur ingepland. 

Ik weet niet zeker of die hier iets mee kan maar het is het proberen waard. Laat je weten hoe het afloopt?

Reputatie 1

Doe ik.

Reputatie 1

@Erwin_ 

Monteur is geweest en heeft geen bijzonderheden geconstateerd.

Antenne is goed uitgericht ( 3 streepjes ) en alles is goed aangesloten.

Probleem is waarschijnlijk afstand en capaciteit van de zendmast, want de monteur had op zijn telefoon  op 4 g maar één streepje signaalsterkte.

Het is nu rustig met data verkeer en was de snelheid gemiddeld 25 Mbps.

 

Tja, dan ben ik bang dat er weinig aan te doen valt. Wellicht dat er op termijn een aanpassing aan de mast komt of een extra mast maar dit is natuurlijk erg afhankelijk van het rendement wat het oplevert. Als het een dunbevolkt gebied is, zal dit maar zo niet gebeuren. :-(

Reputatie 1

Wachten op 5G, dan wordt de belasting van het 4G gedeelte minder. En verder gewoon doorgaan.