Beantwoord

Traag internet en Melding "Instabiel internet" tijdens zoom meetings

  • 1 February 2022
  • 15 reacties
  • 291 keer bekeken

Hoi

Ik heb ook last van traag internet en vaak als ik een vergadering via Zoom heb dan krijg ik de melding dat ik instabiel internet heb.

Dat had ik vroeger nooit. Het bereik op mijn mobiel is 1 soms 2 streepjes. Wifi ontvangst is goed.

KPN zei dat het aan de mast lag. Ze zouden aan het werk zijn. Dat is alweer maanden geleden.

Toen lag het aan mijn mobiel. Ik heb een iphone 11 en mijn partner een samsung s10. 

Daar zou het niet aan mogen/kunnen liggen. Mobiel valt ook regelmatig uit als ik aan het bellen ben of via facetime bel. 

Ik verwacht eigenlijk gewoon volledig internet bereik. Kan het aan het modem liggen Experiabox V10?

Of wordt het bereik kunstmatig laag gehouden zodat je een duurder pakket neemt?  (dat is wat er gezegd wordt maar wat ik nog steeds niet kan geloven)

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 8 March 2022, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Catja1960! Ik zie verschillende signalen. Begrijp ik goed dat het grootste probleem is dat Zoom niet meer goed gebruikt kan worden? Op welk apparaat is dat? En heb je dat alleen via de wifi of ook via 4G? Verder is de Experia Box V10 een prima apparaat. In bijna alle gevallen als er wel iets mee is kan je dat oplossen door een reset van je Experia Box te doen. Laat het hier weten. Dan kijken we samen naar hoe we het voor je gaan oplossen! :relaxed:

Hoi Bram. Dank voor je reactie. 
ik heb onderdaad het meeste last v tijdens zoom. 
maar ook valt de verbinding vaak weg tijdens bellen. En…ik vind het vreemd dat ik maar 1 hooguit 2 streepjes internet heb. Voor een jaar geleden had ik gewoon volledig internet. En ik weet zeker dat daar het probleem ligt. Ook heel logisch..en ik wil dat mensen eerlijk zijn. Een eerlijk antwoord waarom ik nu een slecht bereik heb!!! Dat zou ik waarderen. Ik ga zo mijn experia box resetten. Nogmaals. En dan zal ik je laten weten of het geholpen heeft. 
 

grt Catja

Badge +19

Het is een beetje onduidelijk of je de problemen hebt als je met wifi verbinding hebt of dat het de 4g verbinding is. Kan je daar iets meer over vertellen?

op onze mobiele telefoons  is het bereik 1 soms 2 streepjes.

Mijn pc is via een netwerk kabel verbonden met internet. 

Daar internet/surf/zoom ik altijd achter en krijg ik regelmatig de melding dat ik instabiel internet heb.

Op mijn chromebook zoom ik ook via wifi en dan heb ik hetzelfde probleem.

Het ligt niet aan mijn wifi verbinding want die is goed. (denk ik) 

 

want tijdens het bellen heb ik ook soms de melding slechte verbinding.

al met al heel lastig.

Net dus een reset gedaan. en geen verandering te merken wat mijn verbinding betreft.

ik heb ook al een paar keer de servicetool gebruikt voor traag bekabeld internet.

Dan komt daar niets uit. Er wordt gezegd dat de verbinding in orde is.

Maar dat KAN niet met 1 streepje internet! En met wegvallend internet.

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis? 

 

Ja. Die heb ik in huis

 

Badge +19

Verwijder ze maar en het is voor 99,9 % zeker dat het probleem is opgelost.  Test dat even op een voor u rustig moment.  Het is een veel voorkomend probleem. 

Ik heb die dingen speciaal aangeschaft bij de KPN om op de bovenverdieping wifi te hebben. 

Als ik ze verwijder heb ik weer problemen met mijn wifi.

Dus ze hebben me die DVS aangesmeerd en nu moet ik ze weghalen.

Is er ook een alternatief?

Badge +19

Dvs aangesmeerd voor wifi????? Probeer eerst te testen zonder. Gaan we daarna kijken hoe het verder moet. 

Wat raar dat die medewerker een DVS aanraad voor wifi,Schandalig!

Dus feitelijk zitten die dingen voor niks stroom te gebruiken en je netwerk plat te leggen….

ik heb nog geen tijd gehad om dit te doen.

Ik moet me er even op voorbereiden…. ik weet ook dat er altijd iets mis gaat als ik

met die DVS dingen aan de slag ga.

Heb er nu ff geen energie voor.

als ik dit heb uitgeprobeerd dan laat ik het weten.

bedankt in iedergeval voor de reacties.

 

groetjes Catja

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Catja1960! Ik heb al even niks meer van je gehoord. Heb je de tijd nog gehad om te testen?

Hoi Bram. 
het is nog niet opgelost. Ik zie er erg tegenop om ermee aan de slag te gaan. Ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik wil daarom een kpn monteur laten komen. Ze gaan binnenkort in de buurt weer met die masten aan de slag dus wacht af of dat ons iets oplevert. Dus in iedergeval bedankt voor je advies!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Catja1960! Is goed. De makkelijkste manier om straks de monteur in huis te halen is via onze pagina over de Servicemonteur. Weet wel dat dus het werken aan de mast geen invloed heeft op de wifi in je huis. De verbinding met je modem gaat via kabels onder de grond. De masten zijn voor mobiel signaal via 4G en 5G.Â