Beantwoord

traag internet/ geen internet op laptops

  • 13 February 2019
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Hallo,

sinds enige tijd heb ik last van trage wifi. Ik haal nu (draadloos) 12 mb ten opzichte van 35mb voorheen (ook niet snel). Ik heb al twee wifi receivers ontvangen ter verbetering, maar dat bracht geen verandering.
Afgelopen weekend viel ook mijn tv uit en ik heb ik wel wifi op mijn laptops, meer geen internet. De ipad en telefoon gaan wel op wifi zonder problemen.
Nu heb ik inmiddels het kanaal gewijzigd, via de servicetool problemen op te lossen. Mijn experiabox (v8) is toen aangepast waardoor in ieder geval er weer tv kan worden gekeken.
Ik heb mijn modem zelf laten resetten via mijn ipad, ik heb het handmatig gedaan met een speld en vanochtend heeft de service desk het ook nog op afstand geprobeerd. De modem reset echter niet naar fabrieksinstellingen, ik krijg alleen een rood lampje te zien bij power.
Mijn laptops geven problemen met de DNS server aan.
De service desk kon me verder niet helpen vanochtend, maar mijn problemen zijn niet verholpen. Iemand nog ideëen of zou een nieuw modem nog helpen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 14 February 2019, 11:16

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Dope, Wat lastig dat het probleem tot nu toe niet is opgelost. Zo te lezen is WiFi niet het enige probleem. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken hoe we het probleem alsnog kunnen oplossen.
Hoi Marina, ik heb de gegevens toegevoegd. Maar ik heb inmiddels mijn abonnement maar verhoogd in de hoop dat dat zou helpen (eerder had de service desk aangegeven dat dit niet zou uitmaken). Nog niet alle devices getest, maar voorlopig zit de snelheid er weer in.
De TV doet het ook alleen het interactieve gedeelte loopt constant vast.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @dope, Wat bedoel je precies met verhogen? Ik zie namelijk geen snelheidsverhoging of aanpassing in je abonnement terug. In ieder geval is het al heel fijn om te lezen dat je wel weer een snellere verbinding hebt. Dan leggen we voor nu de focus op je iTV. Hoe is je tv-ontvanger verbonden met het modem? Met een draadloze verbindingsadapter of met een kabel? Als je gebruik maakt van een draadloze verbindingsadapter, zou je dan aan kunnen geven welke type/versienummer je hebt? Je kunt in dit geval ook eens een kabel testen tussen de tv-ontvanger en het modem. Benieuwd of de tv-ontvanger dan nog vast loopt.
Hoi Marina, ik heb mijn abonnement aangepast van 50mb naar 100 mb, daar heb ik bevestiging van ontvangen dat dit is aangepast. Maar de snelheid is helaas waar terug naar voorgeen, erg langzaam...
Ik heb een draadloze adapter, het nummer moet ik zo even opzoeken (ben nu niet thuis). Een kabel tussen modem en adapter gaat niet lukken, te grote afstand.
Maar mijn probleem is dus een trage verbinding geworden helaas...
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Dope, Ik zie dat je gister weer contact hebt gezocht met onze klantenservice en dat er een monteur is ingepland. Ik ga ervan uit dat de monteur de problemen rondom TV en internet voor je gaat oplossen. Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je altijd weer een berichtje sturen.

Reageer