Beantwoord

Traag internet sinds vandaag, 4 Mbps van de 50

  • 26 March 2024
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Sinds vandaag is het internet erg traag. 4 Mbps in plaats van 50 Mbps. Ook de ping is erg hoog > 50ms.

Via de support pagina van KPN door het hele script heen gelopen, t/m modemreset naar fabrieksinstellingen. Dat heeft niet geholpen.

Vervolgens krijg ik een optie voor een afspraak met een monteur à 60 euro.

KPN heeft een probleem met de dienst die ik van ze afneem (dat blijkt uit het doorlopen script). Waarom moet ik alvast 60 euro betalen voor een monteur?

Ik wil dat mijn verbinding weer hersteld wordt, conform mijn contract. Hoe kan dat worden geregeld?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Doelos 30 March 2024, 13:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Doelos 

Welkom op het forum van KPN.

Heb je al gekeken op de Storing & Werkzaamheden Pagina van KPN, om te checken of er toevallig storingen of werkzaamheden zijn in jouw woonwijk/postcode gebied?
Het kan zijn dat er momenteel een storing gaande is.

Zo niet, dan kun je altijd de storingsdienst van KPN bellen via 0800-0402 of via KPN Mobiel 1200.
De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week direct telefonisch bereikbaar, bij verstoringen of problemen.

Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing.

De medewerker die je te spreken krijgt, kan jouw lijn dan door meten vanaf de wijkcentrale tot aan je modem bij je thuis, om te zien wat er eventueel aan de hand is.
Mocht daarbij een monteur noodzakelijk zijn, dan zal die kosteloos worden ingepland op een datum dat jouw schikt.

Sinds vandaag is het internet erg traag. 4 Mbps in plaats van 50 Mbps. Ook de ping is erg hoog > 50ms.

Via de support pagina van KPN door het hele script heen gelopen, t/m modemreset naar fabrieksinstellingen. Dat heeft niet geholpen.

Vervolgens krijg ik een optie voor een afspraak met een monteur à 60 euro.

KPN heeft een probleem met de dienst die ik van ze afneem (dat blijkt uit het doorlopen script). Waarom moet ik alvast 60 euro betalen voor een monteur?

Ik wil dat mijn verbinding weer hersteld wordt, conform mijn contract. Hoe kan dat worden geregeld?

Alvast bedankt.

Hoi @Doelos .   Je kunt het beste even bellen. 0800 0402.   Een medewerker loopt alles met je door en probeert jouw thuissituatie als boosdoener uit te sluiten.  Als we dat min of meer zeker weten kun je met een gerust hart een monteur laten komen want die is dan gratis. Uiteraard moet je wel even alles even bij langs lopen om te kijken of niet iets aan jouw kant de storing veroorzaakt., 

Dank voor jullie antwoorden! Hier een korte samenvatting van afgelopen dagen. Woensdagochtend gebeld en als advies gekregen de modem te ruilen in de winkel. Echter, dat herstelde niet de snelheid. Donderdagochtend een monteur op bezoek. Die dacht dat het aan mijn draadje tussen ISRA en modem lag, dus vernieuwd. Maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb hem er zelf op moeten wijzen dat ik op de modem heel veel FEC errors zag, die liepen snel op: 50000 in 10 minuten. Hij is daarna naar de wijkcentrale gegaan en de verbinding omgestoken. Dat herstelde de snelheid tot 37/7 (down/up). Ping is wel weer netjes sinds die tijd: 19ms.

Na de rest van de dag laten staan is dit vanochtend nog hetzelfde. Vanochtend weer gebeld en morgen komt opnieuw een monteur. 

 

De modem geeft trouwens aan dat max. 12 up en 75 down haalbaar is, maar dat de actual rate 7 up en 40 down is. Voor de storing stond die laatste ongeveer op 10/52. Dat was ook de snelheid die ik haalde meet een speedtest. Dus ergens mis ik nog wat.

Wordt vervolgd.

 

Helaas. Tweede monteur heeft de lijn goed nagemeten en geen afwijkingen gezien. Hij heeft gebeld met KPN en het antwoord is: de klant heeft dan pech, investeringen op koper doen we niet meer. Klant moet het hiermee doen.

Beetje jammer, maar ik ga niet accepteren dat ik van de ene dag op de andere van 50/10 naar 37/7 zak. Na 10 jaar bij KPN ga ik dan maar op zoek naar een andere provider. Gelukkig heb ik nog COAX van Ziggo en Glas van Delta in huis. Dus dit weekend die opties maar eens bekijken.

Nogmaals dank voor jullie hulp.

 

Helaas. Tweede monteur heeft de lijn goed nagemeten en geen afwijkingen gezien. Hij heeft gebeld met KPN en het antwoord is: de klant heeft dan pech, investeringen op koper doen we niet meer. Klant moet het hiermee doen.

Beetje jammer, maar ik ga niet accepteren dat ik van de ene dag op de andere van 50/10 naar 37/7 zak. Na 10 jaar bij KPN ga ik dan maar op zoek naar een andere provider. Gelukkig heb ik nog COAX van Ziggo en Glas van Delta in huis. Dus dit weekend die opties maar eens bekijken.

Nogmaals dank voor jullie hulp.

 

Erg jammer maar ook begrijpelijk. 

Reageer