Beantwoord

Traag internet via WiFi

  • 16 September 2021
  • 7 reacties
  • 69 keer bekeken

Beste medewerker,

Wij hadden thuis glasvezel internet via Telfort. Dit heeft altijd perfect gefunctioneerd.
Telfort is vervolgens overgegaan naar KPN en het eerste jaar functioneerde het internet ook correct. Alleen het telefoneren met de mobiele telefoons (voorheen ook Telfort) begon minder goed te werken, vaak geen bereik en storende / wegvallende verbinding (nog steeds het geval).

Sinds een maand of 2 beginnen we ook problemen te krijgen met onze WiFi verbindingen in huis. Internet via WiFi is wisselend traag/snel en de verbinding valt vaak weg.

Het gekke is in onze thuis situatie is niets veranderd. We waren ontzettend tevreden over ons abonnement, maar nu is het een probleem aan het worden. Ik heb al verschillende keren contact gehad met de helpdesk en heb de jullie WiFi scanner / verbeteraar al meerdere keren uitgevoerd, modem reset, verbinding doormeten, enz. is allemaal al gedaan.

Het is niet dat we slecht bereik hebben, het bereik is prima, maar de verbinding is zeer wisselvallig. Het is dan weer snel en dan weer enorm traag of doet helemaal niks. Best wel frustrerend als je wilt thuis werken.

Kunnen jullie hier iets aan doen, of de mogelijke oorzaak van dit probleem verklaren.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,

Syl

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 17 September 2021, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Hoi, is het alleen de Wi-Fi die slecht is of de bekabelde verbinding ook? Welk type modem heb je?

Hoi Joep,

Wij hebben een Experia Box V8.
We hebben een smart TV, kpn tv box en een Xbox verbonden via een kabel, deze functioneren verder prima. Het Wifi functioneerde voorheen ook prima, echter de laatste 2 maanden is het drama.

 

Badge +19

Ik raad je toch aan om te bellen met de klantenservice.  0800-0402. Het komt vaak voor dat de v8 dan vervangen wordt. Het is al een oud beestje. Wel er even bij vermelden dat je al heel vaak gebeld hebt over dit probleem 😉. Laat even weten hoe het afloopt. 

Beste Joep,

Ik heb contact gehad met de klantenservice en het modem was inderdaad aan vervanging toe.
Jammer dat ik dit nu pas te horen krijg, aangezien ik al meerdere keren contact heb gehad met de klantenservice.

Maar morgen komt het nieuwe modem binnen en ga ik het aansluiten en testen. Mocht het probleem de komende week verholpen zijn dan laat ik dit even weten op het forum.

Bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Syl

Badge +19

Het beleid rond het vervangen van de v8 is recent wat veranderd. Wellicht dat daardoor wat moeilijk ging. Ik kijk uit naar je ervaringen met het nieuwe modem. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @SSmeijsters, welkom! Het modem vervangen is eigenlijk nooit de eerste optie als het om wifi problemen gaat. Mocht je er met de wifi manager en hulp van de community/collega's niet uitkomen, dan kan het wel een vervolgstap zijn. Goed om te lezen dat dit bij jou nu gaat gebeuren: hopelijk is het ook de oplossing! 

Beste Marcia,

Het modem was zwaar verouderd en functioneerde schijnbaar niet correct. Het vervangen van het modem WAS daadwerkelijk de oplossing. Dus iedereen met een V8 modem kan het beter laten vervangen. Joep1965 bedankt voor het aandragen van het goede antwoord. Wij zijn er perfect mee geholpen!! 

Met vriendelijke groet,

Syl Smeijsters