Beantwoord

Traag internet, via wifi en bekabeld. Mét en zonder extra router.

  • 15 March 2021
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Sinds een aantal weken is de internetverbinding zeer traag geworden.

Het abonnement van 50 mb/s wordt alleen gehaald direct na rebooten van de modem (Experiabox V10).

Na ongeveer 3 minuten wordt het dan weer langzaam. Dit varieert van van 3 mb/s tot ca 30 mb/s meestal rond en onder de 15 mb/s.

Kunt u aangeven waar dit aan ligt?

 

Ben.

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 March 2021, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ben Si, welkom op het forum! Dat is wel een heel verschil!
Hoe zitten de apparaten waarop je dit test verbonden met de experiabox?
Is dit met een kabel of via Wifi? Zou je in het laatste geval onze online wifimanager nog eens willen doorlopen? Deze moet daar altijd een oplossing voor hebben!
Als je dit bekabeld ook hebt kun je dan toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat gebruik je voor netwerkapparatuur en hoe zitten deze verbonden/ingesteld?

Hoi Thomas,

zowel via kabel als via Wifi heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb achter de Experia box nog een extra router. Een kabel rechtstreeks naar allebeide geeft hetzelfde probleem.

Ook als ik alleen een kabel aan de experia box heb en verder alles afkoppel zie ik hetzelfde.

Afgelopen week opnieuw het geheel geinstalleerd. Wat toen opviel was dat de hele internetverbinding van de verschillende lan poorten wegviel.  Ik een andere poort steken hielp dan een tijdje maar de verbinding kon ook zo weer wegvallen zodat ik weer omprikken moest. Opnieuw opstarten wou ook wel eens helpen maar ook tijdelijk. Deze problemen heb ik op het moment niet meer.

 

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk! Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb mijn profiel verder ingevuld.

 

Ben

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Ben Si, ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt, dit zou eigenlijk betekenen dat je (bekabeld in ieder geval) eigenlijk alles of niets zou moeten halen. De lijn meet verder ook goed en behalve een herstarts zie ik vanaf hier geen rare dingen.  Wat je nog zou kunnen proberen is de kabel tussen je experiabox en glasvezelkastje vervangen, al is het om hem te testen. Zou je dat nog kunnen proberen?