Beantwoord

traag wegvallend internet, wifi en bekabeld.

  • 30 October 2020
  • 38 reacties
  • 207 keer bekeken

Sinds lange tijd heb ik een belabberde verbinding. Monteur is geweest, leek even goed. Nu weer drama en kom ik in de knoei met thuiswerken. Heb internet buitengebied (extra 4G kastje) en kpn wifi versterkers. Ben er nu klaar mee en overweeg van aanbieder te wisselen. Na 20 keer de tool gebruikt te hebben die steeds niet afrondt vanwege de slechte verbinding. Ik kom nooit bij de chat uit om iemand te spreken. Bellen lukt ook niet want het is te druk... 

Heb onlangs op aanraden van de laatste kpn monteur een switch aangeschaft en de boel zo aangesloten als geadviseerd. Heeft niet geholpen. 

Net nogmaals de tool gebruikt, uitgekomen op het maken van een afspraak welke weer niet lukt vanwegen een "storing" 

Nu wil ik een expert spreken, want ik heb alles gedaan wat mogelijk is. (WiFi signaal is sterk, gemeten met de wifi analyser) HELP!!!!

icon

Beste antwoord door Guido70 20 December 2020, 09:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Oh, en als klap op de vuurpijl geeft een test uitkomst aan dat de kpn verbinding in orde is, maar mijn thuis verbinding is geblokkeerd, mogelik als gevolg van betalings achterstand (er is geen betalingsachterstand) Dus die test klopt ook niet, anders had ik helemaal geen internet. Haal soms met speedtest 60mBit/s down en 16 up dus soms werk het. Nu 1mBit/s en 16 up... :(

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Guido70, welkom hier. 

Een trage wegvallende verbinding is in deze tijd extra irritant omdat je alles vanuit huis doet. Begrijp ik heel goed. Ik begrijp dan ook dat er al veel geprobeerd is, zelfs door een monteur. Maar nu weer problemen. Ik wil dan ook graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode +huisnummer en naam van de contractant? Want je hebt wel alles al even herstart toch? 

Bart, ik heb nogmaals een monteur aangeboden gekregen. We hebben eerst telefonisch een analyse gedaan. Vandaag ga ik een nieuwe modem ophalen en alles zorgvuldig aansluiten en installeren. Daarna is hopelijk alles opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat hoop ik zeker ook. Zo niet, dan hoor ik dat natuurlijk graag. 

Bart, de nieuwe modem heeft exact hetzelfde probleem (ofwel, het ligt niet aan het modem) TV doet het nu ook niet meer, gaat via access points via stopcontact. Lampjes zijn wit maar gaan af en toe ook op rood. De 4G modem voor Internet buitengebied werkt ook niet meer. Alle mogelijke configuraties uitgeprobeerd, alle instellingen diverse malen goed gezet. Alles vanaf fabrieks instellingen weer opgestart. Wifi signaal is overal sterk (met wifi analyser gemeten) Bekabeld via netgear switch alleen de +/- 7MBit/s van de modem, ook via wifi geen extra snelheid van 4G modem. TV geeft foutcode 301. Ook opgezocht. Ben uitgeknutseld.

Morgen aan het werk via hotspot op telefoon (heb wel 100Gig databundel gekregen ivm de problemen, netjes)

Wat ik zou willen is stap voor stap met een expert er doorheen wandelen. Als het dan nog niet opgelost is zal ik echt overstappen op glasvezel, maar daar zit momenteel maar 1 aanbieder op en dat is niet KPN... :(

Reputatie 7
Badge +20

@Guido70, wat balen zeg dat het nieuwe modem niet de gewenste situatie heeft opgeleverd. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, of naam van de contractant, dan ga ik kijken of ik de monteur alsnog kan inplannen. 

Bart, dank voor je inzet. Nog heel even geduld. Het lijkt erop dat ik nu de wifi inclusief 4G modem aan de praat heb. Tot nu toe een dag stabiel zonder rare meldingen van "verbonden zonder internet" etc. Hele dag (bekabeld) kunnen werken zonder uitval. Moet alleen nog met de tv aan de slag, daarbij lukt het nog niet om de software update rond te krijgen (nog steeds fout 301) Mocht ik hier niet uitkomen dan laat ik dat hier nog weten.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt helemaal top! Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik dat. Fijn weekend alvast. 

Helaas, de media box blijft F301 foutcode geven. Ook hier alle stappen geprobeerd. Andere kabels, direct op modem aangesloten (alle stappen van probleem oplossing van de kpn site) Terug naar fabrieks instellingen etc. 

Bart, ook het internet doet weer hetzelfde als voorheen. Valt regelmatig terug naar 1MBit/s en daarna weer full speed tussen de 30 en 60 (zowel bekabeld als wifi). Nu is echt alles gedaan om het in orde te krijgen. Vraag me af of een monteur nog iets kan doen... Krijg de mediabox ook niet meer aan de praat...

Reputatie 7
Badge +20

Dus ook met het nieuwe modem blijft de verbinding wegvallen? En blijft de foutmelding komen. Dat is niet zo mooi. Ik zie nog melding van mijn collega dat je weer zou bellen als het weer zou gebeuren. Ik wil je dan ook vragen om even weer te bellen met het nummer dat je via sms van ons hebt ontvangen. 

Er is weer een monteur geweest en heeft alles uitgesloten voor wat betreft fouten na de modem. Blijkt nog iets niet in orde te zijn. Modem is niet door KPN te benaderen (inmiddels 2 nieuwe modems geprobeerd) Nu komt maandag weer een monteur om lokaal de modem te configureren zodat hij wel weer "contact" maakt. Hopelijk is dan ook de tv box weer op te starten. Als dit niet werkt hebben we alles binnenstebuiten gekeerd 😊

Reputatie 7
Badge +20

Wat een gedoe zeg. Ik hoor graag weer van je als de monteur is geweest. Ik ben benieuwd. 

Bart, lijkt nu goed. Even kijken of het stabiel blijft :relaxed:

Reputatie 7
Badge +20

Mocht ik niets meer van je horen dan ga ik er van uit dat je stabiel internet hebt. :)

 

Hoi Bart, ik heb net een portemonnee gevonden die wellicht van de monteur kan zijn. Lag op mijn oprit. Helaas geen pasjes erin, alleen wat geld. Misschien kun jij checken bij je collega die onlangs bij mij is geweest? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de monteur net even gebeld, maar nee, hij heeft zijn portemonnee nog. Wel bedankt dat je aan het dacht. Dus misschien van een postbezorger, folderbezorger misschien?

Ik ga verder rondvragen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +20

Succes!

Hoi Bart, helaas, na een heel korte periode van redelijk goed internet is het nu weer de laatste weken zoals voorheen. Heb niets gewijzigd. TV werkt inmiddels wel weer, maar met dezelfde beperkingen als mn internet verbinding. Ik krijg met m'n telefoon (of tablet) regelmatig de melding dat ik offline ben, terwijl mn wifi signaal heel sterk is. Als ik dan direct de speedtest doe dan krijg ik geen verbinding of een snelheid van 1mbit/s. Bekabeld naar mn laptop is dan ook traag. Ik denk dat alle mogelijke opties bekeken zijn. De laatste monteur is ook zeer grondig tewerk gegaan. Ik heb glasvezel, maar daar zit KPN niet op helaas (voorlopig alleen 1 lokale aanbieder SKV) Denk dat een overstap nodig is, want met vele thuiswerken moet ik stabiel internet hebben. :( 

Reputatie 7
Badge +20

Meen je niet. dat is niet fijn. Nu zie ik dat ik ook dat de internetsnelheid op jouw adres maar max 9 Mbit/s is. Dat is niet veel, zeker niet als je dat moet delen met verschillende apparaten. Ik denk ook dat alle opties bekeken zijn, zeker als ik zie wat de monteur nog heeft gedaan. 

Bart, heb ook internet buitengebied, 4G modem. Daar haal ik wel hogere snelheid mee, soms tot 60Mbit/s. Maar helaas werkt dat ook niet optimaal. Is een beetje een lapmiddel, mooi dat het er is, dat wel :)

Reputatie 7
Badge +20

Dat heb ik helemaal over het hoofd gezien, excuses. Maar dat veranderd het wel. Het werkt dus niet optimaal, wat is niet optimaal? 

Deze heb je wel al herstart? En heb je ook al het beste signaal hiervoor gezocht?

Bart, ook daar hebben we vanalles mee gedaan. Niet optimaal is dat ook de 4G modem niet lijkt te werken op de momenten dat de snelheid weg valt. 1 mbit/s is geen logische snelheid.Â