Beantwoord

trage en slechte wifi

  • 17 August 2020
  • 20 reacties
  • 126 keer bekeken

ik heb internet en bellen van kpn met een snelheid van maximaal 6 m bit /s heb de tool verbeter je wifi al paar keer gedaan maar het blijft traag komt uit de tool dat ik wifiversterker nodig ben netjes thuisgestuurd gekregen blijkt dat ik gaten in mijn plafond moet boren gebeld naar kpn wat al met al bijna een uur heeft geduurd voor er iemand aanspreekbaar was probleem uitgelegd word er gezegd is inderdaad traag ik gevraagd of ze ook draadloze wifiversterkers kunnen opsturen blijkt dat je deze moet kopen 2 voor 149 euro ben al jaren bij kpn maar overweeg nu om te switchen naar een ander want een monteur komt ook niet langs ivm corona Wel betalen maar service vergeet het maar jammer van zo”n gerenomeerd bedrijf wie heeft nog wel tips

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 August 2020, 09:02

Bekijk origineel

20 reacties

Hallo @badmuts , wat zegt onderstaande link over wat je maximaal aan snelheid kunt halen en kun je daar een screendump van plaatsen:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 

Hallo @badmuts , welk merk en type modem heb je?

Heb je de snelheid draadloos gemeten?

Test eens met 1 computer bekabeld aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Op jouw adres is 58Mbit/s leverbaar lees is, dat is een mooie bekabelde snelheid, dus ik ben benieuwd wat je in de praktijk bekabeld haalt.

Je zou ook je modem na de test eens een fabrieksreset kunnen geven en dan nogmaals bekabeld testen.

 

 

de v9 van kpn als ik bekabeld doe kom ik op ongeveer 16 a 17 mb/s als ik draadloos doe kom ik als ik op mijn zoon zijn slaapkamer ben dat is ongeveer 13 meter vanaf de v9 op 3 mb/s 

Hallo @badmuts , heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven?

Badge +19

Kan je testen met een andere kabel tussen het isra punt en het modem? Dat heeft bij mij ooit het probleem opgelost.

hallo ja fabrieksreset is ook al gebeurd het word er niet beter van

Reputatie 7
Badge +24

de v9 van kpn als ik bekabeld doe kom ik op ongeveer 16 a 17 mb/s als ik draadloos doe kom ik als ik op mijn zoon zijn slaapkamer ben dat is ongeveer 13 meter vanaf de v9 op 3 mb/s 

13 meter is ook een heel eind. Als daar ook nog een muur tussen zit, dan is het niet zo vreemd dat je zowat niets meer hebt.

Maar goed, bekabeld zou wel veel beter moeten. Misschien kan een KPN monteur de lijn eens doormeten.

heb ik gevraagd alleen wegens corona komt er geen monteur alleen in geval van storing dus eerst maar wachten

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @badmuts en welkom hier op het forum!

 

Dat zijn geen denderende snelheden die je haalt dus goed dat je dit kenbaar maakt. Je geeft aan dat je bekabeld een snelheid haalt van slecht 16/17 Mbit/s. Afgaande op de snelheid die op jouw adres haalbaar is, is dit te weinig dus ik kijk graag even met je mee. Zou je daarom je profiel verder in willen vullen? Dan kan ik je klantdossier er eens bij pakken en wat metingen uitvoeren. Vanuit daar kijk ik graag verder naar een oplossing voor jouw probleem.

Hallo heb het profiel bijgewerkt

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel @badmuts :)

Ik ben meteen je verbinding eens door gaan meten en deze ziet er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen (56 Mbit/s) en de lijn is stabiel. Als jij nu een pc of laptop direct met kabel aansluit op de Experia Box, wat voor snelheid haal je dan via bijvoorbeeld www.speedtest.net ?

bekabeld krijg ik 47,91 mb/s download en 10,74 mb/s upload

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat komt aardig overeen. Kan het zijn dat terwijl je de speedtest deed een ander apparaat ook verbonden was met het internet? Dat zou de kleine afwijking kunnen verklaren. Het is nu in ieder geval een heel stuk beter dan de snelheid die je eerder haalde (16 a 17 Mbit/s). Ervaar je op dit moment ook nog concrete problemen? 

de wifi in de slaapkamer van mijn zoon is slecht hij speelt weleens op zijn playstation en die hapert dan wel door slechte wifi als  optie kreeg ik dat ik wifiversterkers moet gaan gebruiken alleen wil ik niet overal gaten boren want ik kon alleen maar bekabelde versterkers krijgen en geen draadloze van kpn hoe kan ik dat oplossen

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de toelichting @badmuts :)

 

Je kunt inderdaad in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers (KPN Experia Wi-Fi) en deze dien je bekabeld aan te sluiten. Als dat geen optie is, zou je Super Wi-Fi kunnen overwegen. Bij dit systeem hoef je alleen het eerste punt bekabeld aan te sluiten op de Experia Box en de overige punten kunnen in het stopcontact. Op die manier hoef je geen kabels te trekken. Aan deze oplossing hangt echter wel een prijskaartje;normaal gesproken betaal je voor een setje 199 euro maar als bestaande klant kun je deze set met een korting aanschaffen en betaal je 149 euro. Een andere oplossing (en mijn inziens de beste voor gamen) is de PS4 toch direct met kabel proberen aan te sluiten. Voor zaken zoals gamen zou ik altijd adviseren om met een bekabelde verbinding te werken; sneller, stabieler en betrouwbaarder dan Wi-Fi!

ok dat snap ik maar waarom is mijn wifi op mijn slaapkamer zo slecht dan onbekabeld  dat kan ik niet volgen dan zou ik op een meter of 12 vanaf de router zo”n slecht wifiontvangst hebben 

 

Reputatie 7
Badge +12

Je Experia Box zendt het Wi-Fi signaal uit en deze staat vaak beneden in de meterkast. Zodra de Wi-Fi naar boven toe moet, zal het dus eerst door het plafond heen moeten. Daar wordt Wi-Fi jammer genoeg niet zo heel blij van en dat heeft invloed op de kwaliteit. Dat probleem kun je ondervangen door op de bovenverdieping een versterker te plaatsen; op die manier kun je op de bovenverdieping een Wi-Fi signaal gebruiken dat niet eerst nog een plafond heen moet :)

ok dan weet ik voldoende bedankt voor uw adviezen

Reputatie 7
Badge +12

Geen enkel probleem en graag gedaan @badmuts :)

Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral aan! Voor nu wil ik je in ieder geval alvast een mooie avond toewensen. 

Reageer