Na het gebruiken van de wifi-tuner en chatgesprekken met KPN-medewerkers ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Maar eerst de situatie;
Ik woon op St. Pieter, Maastricht. Dit is een buitengebied waar het internet middels koperen bedrading binnenkomt. Dit ondergrondse netwerk is onder beheer van KPN. de maximum snelheid die daardoor bij mij binnen kan komen is maximaal 15mbit/s. Ik betaal eveneel als iemand die de daadwerkelijke 50mbit/s binnenkrijgt. Maar ik heb geen glasvezel dus die snelheid is never nooit te behalen.
Na aanvraag heeft KPN geen plannen om glasvezel aan te leggen
KPN heeft ook geen alternatief zodat ik een snellere verbinding kan krijgen
Nu begrijp ik de text en uitleg van de techniek helemaal. Maar ik vind niet dat ik dit moet accepteren.
Waarom betaal ik hetzelfde als een klant waarbij wel glasvezel is aangelegd?
Waarom heeft KPN geen plan in de voorzienbare toekomst om het netwerk in deze wijk te upgraden?
Waarom krijg ik geen aanbod van een lagere prijs ter compensatie van achterliggende reden dat mijn internet bij binnenkomst meer 66% lager is dan waar ik eigenlijk voor betaal?
Ik lig hier niet wakker van, maar ik kan geen enkel goed woord meer vinden voor KPN en waarom ik klant ben. Misschien zou ik moeten overstappen? maar het ondergrondse netwerk is in handen van kpn, dus daar heb ik geen onmiddelijke oplossing mee.
Kan hier uberhaubt iets aan gedaan worden?
Groet,
Jeroen
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel